Synpunkter, funderingar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

YorkWann

Trådstartare
En kompis till mig har en son på 6år som han inte fått se alls på ett år ca. :( Sonen har inte heller fått ringa till pappan som han har velat och nu sist så grät sonen i telefonen och ville till dem och hälsa på, sonen har inte ens fått träffa sin lillasyster på 6månader. (Dock hade han köpt ett gosedjur till henne, för sina egna pengar och skickat till sin syster :love: ) Mamman till sonen har bla bytt dagis till pojken utan att meddela pappan, så när han dök upp för att hämta sonen var han inte där. Hon har även sagt/hotat pappan och pojken med diverse saker. Detta började när pappan i sammanhanget inte orkade bråka om boendet utan gav med sig att sonen bodde hos mamman, men att han hade umgängesrätt, men när hon fick boendet, har han inte fått se sin son alls. Nu har mamman blivit ihop med en ny karl som är dömd efter att han slängt ned sin son i sopnedkastet :eek: Och pappan tycker väl inte det är det ultimata miljön för sin son...

Poängen är att pojken mår inte bra, han har inga rutiner eller gränser och mamman själv mår inte bra alls. :(

Hur ska de kunna lösa detta utan att behöva tex poliseskort för att han ska få träffa sin son? De vill inget annat än att få träffa pojken! Att han ska veta att de finns där, att hans rum finns kvar, och att han alltid är välkommen där. :)

Är det någon som har någon fundering?? Fråga gärna om det är något som blev luddigt :crazy:
 
Sv: Synpunkter, funderingar?

Har de varit på sammarbetsamtal på familjerätten?
Där brukar man göra upp en umgängesplan.

Det är gratis.

Jag och min sons pappa har aldrig kunnat hålla sams,men tack vare att vi varit där har vi fått ett schema som skall följas och slipper gräla konstant då båda vet vad som gäller ang umgänge.

Låter dock inte som den ultimata milön för sonen att växa upp i som han har det hos mamman.
 
Sv: Synpunkter, funderingar?

Tycker han ska ta upp boende frågan igen.
Det kanske bedöms annorlunda i nuvarande läge!?
Inget barn ska behöva bo i sådan miljö, och nu finns det ju dessutom ett bättre alternativ.
Han kan väl kontakta familjerätten och höra efter vad de kan hjälpa honom med.
Om han är oroad för sitt barn så borde de ta honom på allvar och hjälpa honom.
 
Sv: Synpunkter, funderingar?

de har redan varit uppe i familjerätten flera gånger, hopn följer inte umgängesplanerna.
 
Sv: Synpunkter, funderingar?

Det är inte lönt att vara snäll och gå med på saker för att få lugn och ro, det är skitjobbigt och jävligt påfrestande men för pojkens skull så måste han gå vidare och få det fastställt vilka tider vilka helger osv som han ska ha sin son hos sig. Tipsa honom om att dokumentera allt, minsta lilla detalj.
Vi gjorde så att vi la upp en websida där vi skrev anteckningar om precis allting gällande sonen, mamman och annat som rörde boendeutredningen.
Den slutade på 4 sidor :crazy:

Och det verkar ju inte vara ngn fin miljö pojken bor i nu, kan pappan själv ha boendet ? isåfall vore det nog läge att ta itu med en boendeutredning igen
 
Sv: Synpunkter, funderingar?

Umgängessabotage brukar kunna ta ifrån den saboterande föräldern vårdnaden.
Det är bara att gå på det igen.
Barnet mår inte alls bäst av att man bråkar så litet som möjligt.
Barnet mår bäst av att veta att föräldrarna slåss med näbbar och klor för att få träffa det.
Det gör att barnet känner sig värdefullt.
"Du gör dig allt det här besväret för mig."
 
Sv: Synpunkter, funderingar?

På´t igen med andra ord! något så viktigt som ett barn kan man aldrig göra nog för, barnet mår ju inte bra nu, han lär ju inte må bättre av att pappan inte gör allt vad han kan.
Dokumentera allt!
Om mamman inte sköter umgänget är det i sig en orsak för pappan att se till att få ensam vårdnad om han inte anser att mamman tar hand om barnet på bästa sätt.
Att kämpa för sina barn är känslosamt och väldigt jobbigt, men det spelar ingen roll för barnen är viktigast, peppa honom att slåss med näbbar och klor!!!!
Se till att problemen med umgänget kommer upp i rätten!!!
 
Sv: Synpunkter, funderingar?

DEt är väl det som kanske ligger honom lite i fatet så att säga, att han "släppt" det lite en gång? Dvs han orkade inte bråka (dvs tex tvingas hämta sonen med poliseskort etc) och mamman hade pratat så mycket skit om pappan att sonen inte på några villkor ville åka med då.

Mamman är hemma pga av depression nu, men har (Obs,enligt mig!) en hög med andra psykiska problem. Dock är det det nya förhållandet som är oroande nu. :( Pojken har inte farit fysiskt illa av att bo hos mamman (eller ja, som de vet iaf) De har börjat dokumentera allt! Och ja, både pappan och hans nya fru vill inget hellre än att ha pojken hos dem! DE håller även på att se över deras sk fördelar med att hon har saboterat umgänget för pappan och sonen.

Usch, jag vill bara att detta ska lösa sig, det är en underbar pojk, men just nu är han inte sig själv alls. :( Det är inte meningen att en 6åring ska spela förälder åt sin mamma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 896
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp