Synkroniserade älgar

Luem

Trådstartare
Träffade på ett par intressanta älgar idag.
Kanske skulle vara något för synkroniserad simning?

lg1.jpg

lg2.jpg

lg3.jpg

lg4.jpg

lg5.jpg

Sv: Synkroniserade älgar

Det är inte varje dag man möter en älgko med kalv, och inte varje dag man har med kameran. Fina bilder!

Sådan ko sådan kalv kanske? :p

lite roligt att man precis lyckades ha med sig kameran, har faktiskt aldrig sett en "älgunge" förut

Vi hade en älgko som alltid fick tvilligkalvar på markerna när jag var liten. Ofta "red vi på dem" och det var så härligt. Sedan blev nog kon tyvärr skjuten och de senaste åren har jag inte sett fler älgar än jag har lillfingrar... :(

Väldigt mäktiga djur även om de inte gör myckes väsen av sig.

'Oooh, mamma! Jag gör som duu! '
hihihih

Vad fina de var och vilka fina bilder du har fått av dem.:love:
Tycker det är fascinerande att det finns så stora vilda djur som rör sig i våra svenska skogar.

Liknande trådar

Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud. Doris tycker att örnen var väldigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 039
Senast: Reville
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 851
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar