SY-tråden, (maskin?)broderier

Tack, tror jag skippar virkade tofflor! :D

Jag tror du kanske skulle uppskatta RuPaul's Drag Race istället:
tumblr_niwa95K0J11rru9a2o1_500.png

Närbild
2.jpg

Är det där en tillräckligt korsettig korsett då? O_o
(Fråga mig inte hur hen andas...)
Ja där har du en riktig korsett! Haha lungorna sitter ju i bröstkorgen och inte i midjan, så det ska inte vara några större problem att andas, visst du kan ju inte ta hur djupa andetag som helst men det går ;)

Awww, var de ondskefulla ryktena sanna? :(
Om klänningen menar du? Att den blir baktung?
Tja agnående passformen:
Den är för stor i "midjan" knytbanden som jag sydde i istället för knappar hamnar fel. Skulle kanske gå att lägga veck (insnitt? annat namn?) i vardera sidan iof...

Det jag saknar mest är mer vidd i framdelskjolen. Annars går det inte att sitta ned...

Puh! Nu har jag läst ikapp hela tråden ju. :D

Fantastiskt vad mycket man hinner när man inte är med och ulvleker. :angel: Har till och med hunnit spendera en del tid i syrummet. :up:

Och så har jag precis sjukanmält mig till imorgon. :angel:
(misstänkte det. fick en gilla-notis förut från sida 12-typ ;):p)

Jaha, vad syr du då? :D

Om klänningen menar du? Att den blir baktung?
Tja agnående passformen:
Den är för stor i "midjan" knytbanden som jag sydde i istället för knappar hamnar fel. Skulle kanske gå att lägga veck (insnitt? annat namn?) i vardera sidan iof...

Det jag saknar mest är mer vidd i framdelskjolen. Annars går det inte att sitta ned...

Ja precis, att den var hopplös på att vilja fara baköver. Men du verkar ha hittat nya problem istället? :D

Blev den åtminstone snygg då? :p

Ja precis, att den var hopplös på att vilja fara baköver. Men du verkar ha hittat nya problem istället? :D

Blev den åtminstone snygg då? :p
Ja, det tycker jag nog att den blev :)
Nu har jag två olika typer av tyg, så jag är osäker på kana bakåt-problemet.

Men jag tänker att om man gör lika mycket (eller nästan lika mycket) vidd i båda kjolarna så borde det liksom jämna ut sig. :idea:

"Tyget" till mina solsängar är nån sorts billigt skit konstmaterial och har spruckit. Alla kommentarer om min Zornfigur undanbedes å det bestämdaste. Det är tyget det är fel på, det ska inte vara sådär, sprucket. :mad:

Nu funderar jag på att sy nytt till solsängarna då de är bra annars, men vad ska jag sy i för slitstarkt material och ska jag sy med snörning på undersidan eller typ trä över, om nån förstår hur jag menar. :confused:

"Tyget" till mina solsängar är nån sorts billigt skit konstmaterial och har spruckit. Alla kommentarer om min Zornfigur undanbedes å det bestämdaste. Det är tyget det är fel på, det ska inte vara sådär, sprucket. :mad:

Nu funderar jag på att sy nytt till solsängarna då de är bra annars, men vad ska jag sy i för slitstarkt material och ska jag sy med snörning på undersidan eller typ trä över, om nån förstår hur jag menar. :confused:

Något med högt martindale-värde?
(ja, jag googlade, men jag visste vad det hette :D)
Vet att i alla fall vissa sidor skriver ut martindale värdet på möbeltyger etc.

Något ehhh... rosa? Med enhörningar? :confused::rofl::rofl:

Jag tror allergimedicinen börjar göra sitt. Dags att sova. :laugh:

Textilene? Det håller då för mig i alla fall, och Zorn hade plockat fram sin stora pensel om han sett mig i badet. :D

Annars... Det bör ju vara specificerat som outdoortyg, för att det ska tåla solljus och annat elände stora vida världen bjuder på. Har du kollat på den kategorin på tex tyg.se?

(Jag har en halvgalen - vem, jag? :angel: - dröm om att sy utemöbler av studsmattetyg. Det vore kul! :D)

Något ehhh... rosa? Med enhörningar? :confused::rofl::rofl:

Jag tror allergimedicinen börjar göra sitt. Dags att sova. :laugh:
Rosa?! :eek: :yuck:
Är du spritt språngande galen människa? O_o :crazy:
Något med högt martindale-värde?
(ja, jag googlade, men jag visste vad det hette :D)
Vet att i alla fall vissa sidor skriver ut martindale värdet på möbeltyger etc.
Martin Dale, är han snygg? :d
Textilene? Det håller då för mig i alla fall, och Zorn hade plockat fram sin stora pensel om han sett mig i badet. :D

Annars... Det bör ju vara specificerat som outdoortyg, för att det ska tåla solljus och annat elände stora vida världen bjuder på. Har du kollat på den kategorin på tex tyg.se?

(Jag har en halvgalen - vem, jag? :angel: - dröm om att sy utemöbler av studsmattetyg. Det vore kul! :D)
Jag har helt noll koll, kan inte den där Martin kolla om han ändå är inblandad? :confused:

Rosa?! :eek: :yuck:
Är du spritt språngande galen människa? O_o :crazy:
Martin Dale, är han snygg? :d
Jag har helt noll koll, kan inte den där Martin kolla om han ändå är inblandad? :confused:

Textilene är sånt där "vävd plast"-tyg som är i många utemöbler. Få se...
201206091339214176625.jpg

Sånt. :)

Väldigt luftigt (man får svettas fritt i solen :D) och lite halkigt (fastnar inte med bleka sidan av låren :p), men ser ju mindre "tygigt" ut. :laugh:

Ska man titta mer på "riktiga" tyger så är det här så fult att det är riktigt fascinerande tycker jag:
51_acamazonc1031.jpg

51_acamazonc1031_MSZ013.jpg

Kan liksom inte sluta titta på det... O_o :laugh:

Sen finns det ju alla möjliga varianter av klassiska hängmatte-/solstolsränder:
51_accallc33.jpg

51_accallc33_MSZ012SL.jpg

Och så finns det väl lite modernare tyger - som ändå inte ser ut som något slags djungelhallucination. Det här gillade jag:
51_acereic204.jpg

51_acereic204_MSZ001O.jpg

Men om jag inte minns fel så var du på fel sida i "vilket tyg är snyggt"-kriget, så du kommer inte att tycka rätt ändå. :cautious: :laugh:

Textilene är sånt där "vävd plast"-tyg som är i många utemöbler. Få se...
201206091339214176625.jpg

Sånt. :)

Väldigt luftigt (man får svettas fritt i solen :D) och lite halkigt (fastnar inte med bleka sidan av låren :p), men ser ju mindre "tygigt" ut. :laugh:

Ska man titta mer på "riktiga" tyger så är det här så fult att det är riktigt fascinerande tycker jag:
51_acamazonc1031.jpg

51_acamazonc1031_MSZ013.jpg

Kan liksom inte sluta titta på det... O_o :laugh:

Sen finns det ju alla möjliga varianter av klassiska hängmatte-/solstolsränder:
51_accallc33.jpg

51_accallc33_MSZ012SL.jpg

Och så finns det väl lite modernare tyger - som ändå inte ser ut som något slags djungelhallucination. Det här gillade jag:
51_acereic204.jpg

51_acereic204_MSZ001O.jpg

Men om jag inte minns fel så var du på fel sida i "vilket tyg är snyggt"-kriget, så du kommer inte att tycka rätt ändå. :cautious: :laugh:
Min smak är odiskutabelt rätt sådetså! :p
Spelar inte så stor roll hur tyget ser ut, faktiskt. Jag ska ju ligga och blunda när jag använder det så jag ser det ju ändå inte. :D Mer designen då, med snörning så jag kan justera hur hårt det ska vara, eller modell trä över och jag får ligga oavsett? :idea:

Spelar inte så stor roll hur tyget ser ut, faktiskt. Jag ska ju ligga och blunda när jag använder det så jag ser det ju ändå inte. :D Mer designen då, med snörning så jag kan justera hur hårt det ska vara, eller modell trä över och jag får ligga oavsett? :idea:

"Jag får ligga oavsett" torde väl vara det du ska sträva efter... :laugh:

Jag gillar lösningen på min (snorbilliga) solstol, stora öljetter snörda med grov resår. Ger lite följsamhet åt min breda ända, liksom. :p

Resår? Är inte det sånt som töjer sig, tills resåren är slut? :cautious:

Har hört talas om att sånt kan hända, men då tror jag de bara har för veka grejer. NASA har säkert nån späjsresår de kan dela med sig av. :D

Min stol är två år gammal och resåren funkar fint än i alla fall. Och skulle den ge upp andan så är den som sagt trädd i stora öljetter, så det borde gå rätt snabbt att byta snöre. :p

Hur ser designen ut idag?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka