Det är detta jag väntar påTack
Spännande, köpt nått roligt tyg?
@Monstermom
till Förklädet (det är samma som det jag kopierar.)
Oblekt bomullsväv, och bi-strech i svart och bordeaux.
Lite trist kanske
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är detta jag väntar påTack
Spännande, köpt nått roligt tyg?
@Monstermom
till Förklädet (det är samma som det jag kopierar.)
Oblekt bomullsväv, och bi-strech i svart och bordeaux.
Lite trist kanske
Jag köper mitt på Vena Cava Design Från England, så ganska bra priser och snabb frakt.Snygg! Var köper du stål? Lite sugen på att testa sy en korsett
Just det jaDet är detta jag väntar på
Hur går det för er alla med era projekt?
Jag har ju påbörjat en korsett, men kan inte avsluta den då jag insåg att jag inte har stål som passar i längd, då den är betydligt mindre än de jag brukar göra = stålen är för långa... Så, måste beställa nya
Bjuder på bild iaf Den känns pytteliten! Enbart 19,5" i midjan, själv har jag typ 29" på mina egna. Ber om ursäkt för de kassa bilderna, den är inte så orange i vanliga fall utan ska vara röd, i typ "satinkänsla" på tyget... Den kommer vara till salu sen
Jag använder bara stål, antingen platta stål i färdiga längder (dom som var för långa) samt spiralstål som jag klipper själv De platta stålen vill man ha bak bredvid öljetterna/snörningen för att ge extra stabilitet, samt på raka ställen, spiralstålen kan man böja just för att dom är som i en spiral (själva stålet alltså) och dom vill man ha på kurviga ställen som tex över bystenJag har klätt på SkummisII och försöka få till nåt slags guidelinjer på den.
13-åringens reaktion: Varför har du gjort en jätteversion av din fot?
Tyvärr blev den rätt dålig (hade ju väldigt bråttom för att inte göra utprovningen obehaglig för Monster), har försökt sy en sorts tight tröja bara för att jämföra hur nära dockan blev och det... var inte så nära, nej.
Förhoppningsvis går den att använda till några saker i alla fall.
Annars har jag inte gjort så mycket, tisdag-onsdag är läxläsningsdagar med nämnda 13-åring och han har banne mig aldrig några symaskinsläxor.
@Trott använder du alltid sådana i metall, aldrig de i plast? Om man använder plast så kan man själv klippa ner längden, väl?
Ja, det har vi lärt oss i Great british sewing bee att man kan@Trott använder du alltid sådana i metall, aldrig de i plast? Om man använder plast så kan man själv klippa ner längden, väl?
Fast dom i plast ska man inte ha, om man inte kör på syntetiskt valben möjligenJa, det har vi lärt oss i Great british sewing bee att man kan
Nu blir jag nyfiken - varför?Fast dom i plast ska man inte ha, om man inte kör på syntetiskt valben möjligen
Dom i plast är för veka helt enkelt Iaf för det jobbet en korsett ska göra. Syntetiskt valben är kraftig plast, och klarar av att hålla formen på en korsett, men dom håller ju såklart inte lika bra som stål, men ska man göra ex en "stays" från 1700 talet, så är syntetiskt valben att föredra då man ofta benar hela korsetten. Plasten väger ju inte alls nått i jämförelse mot stål, och ska man ha 30 meter så blir det mycket vikt i stål men inte lika mycket vikt i syntetiskt valben Den enkla plastskenor man kan köpa i vissa butiker och som då säljs som korsettskenor eller liknande, funkar bra om man typ ska göra en krinolinkjol eller nått såntNu blir jag nyfiken - varför?
Vad braFick svar på min fråga genom trial and error. Maskinen behövde köras och vara i visst läge för att det skulle gå att byta mönster, så nu funkar den super igen!
Nästan, har snäppet nyare modell.Vad bra
googlade, är det en sånhär du har då?
Fått klart mitt schabrak, blev riktigt nöjd Särskilt med tanke på att dt är många, långa år sedan jag sydde sist. En del saker kom jag på att jag kunde gjort annorlunda, men dedt hör ju till.
Ska ut och prova det på hästen också och se om jag behöver sätta några stroppar på det eller om det funkar utan
Fick svar på min fråga genom trial and error. Maskinen behövde köras och vara i visst läge för att det skulle gå att byta mönster, så nu funkar den super igen!
Då tar du bilder också, eller hur?
Cooooool maskin! Jag är, om du inte läst den andra symaskinstråden, fånigt förälskad i gamla symaskiner.
Heja för att du löste problemet själv!
Vad syr du för något?
Jag har faktiskt läst den tråden, väldigt underhållande! Kände inte att jag kunde bidra så mycket då min maskin var nyservad när jag köpte den.
Jag köpte faktiskt den maskin bara för att en vän till mig köpte en snygg gammal (fast yngre) maskin.
Jag syr en mys-igloo till våra marsvin! Har ritat ett enkelt mönster så jag kan öva på att sy en del så jag kanske vågar ge mig på att sy en tröja eller nåt senare.
@Monstermom, bilden på lille monster, är det efter du försökt göra en skummis av honom? Han ser inte riktigt, eh, bekväm ut?