SY-tråden, (maskin?)broderier

Men med alla mönster så rekommenderas det att mäta och även sy upp ett plagg i typ lakan innan man klipper till det riktiga, just för att få till passformen :)

Herregud... Orka! :cautious:

Men klänningen blev snygg! Även om jag... gillade tyget bättre i provklänningen tror jag? :p

130kr är väl inte så farligt för en bok? :)

Herregud... Orka! :cautious:

Men klänningen blev snygg! Även om jag... gillade tyget bättre i provklänningen tror jag? :p

130kr är väl inte så farligt för en bok? :)
Haha tyget i provklänningen är två påslakan, det vita har guldänglar på sig och det röda har nått tribalmönster som jag dock vända inåt för att inte bli förvirrad haha :p Den riktiga klänningen är i lacktyg :)

Nä inte så farligt, men jag har nyss köpt pärlor på ebay för typ 200 kr (fick massor för dom pengarna!) och som sagt, jag var i ullared igår.... :angel: Men har lagt den i korgen tills vidare:o

Skulle du på sexklubb? O_o

OK, hade jag sett guldänglarna hade jag kanske inte gillat den så mycket då. :D

Och vaddå, pärlor och Ullaredsfynd är ju i helt andra kategorier än böcker - sånt behöver man inte ens jämföra! ;)
HAHAHA nä, julfest med klassen, kände för att chocka dom lite :D Men, vem vet om jag trillar in på nån sexklubb nångång i den hahaha :rofl:

Haha kanske inte :p

Har sett avsnitt ett på säsong tre av gbsb nu. :)
Och började precis på avsnitt två - men vad tusan har de gjort med ljudet? Någon variant av "heliumeffekt"? Det låter i alla fall helkonstigt på min dator...:laugh:

Har sett avsnitt ett på säsong tre av gbsb nu. :)
Och började precis på avsnitt två - men vad tusan har de gjort med ljudet? Någon variant av "heliumeffekt"? Det låter i alla fall helkonstigt på min dator...:laugh:

Jag tror något måste vara mysko med din dator i så fall. O_o
Kan du ha ställt uppspelningen så den spelar liiiiiiite för snabbt?

Jag tror något måste vara mysko med din dator i så fall. O_o
Kan du ha ställt uppspelningen så den spelar liiiiiiite för snabbt?
Men avsnittet innan var ju okej...
Kollade inställningarna, de stod på normalt och bästa kvalité...
Här är det smufiga - låter det verkligen 100% rätt för er?
Började på avsnitt 3 nu och det låter normalt igen.

@Migo
I och med det här tyget måste du komma och leka med oss också nu! :D
111_laura_0001.jpg

I lööööv min gamla Singer :love:
Går inte så fort eftersom jag inte mår så bra, men börjar få ihop ett schabrak. Mätte för att köpa kantband idag men kom ändå hem med en meter för lite :crazy:
Nåja, en anledning att köpa ytterligare ett smalt band att sy fast precis ovanför kantbandet i en annan nyans :angel:
Råkade komma hem med lite fler pärlor idag också, beroendeframkallande saker det där! Varför är det ingen varningstext på dem?? :rage: :cautious:

Önskar bara jag hade massa pengar att lägga på tyger :o

I lööööv min gamla Singer :love:
Går inte så fort eftersom jag inte mår så bra, men börjar få ihop ett schabrak. Mätte för att köpa kantband idag men kom ändå hem med en meter för lite :crazy:
Nåja, en anledning att köpa ytterligare ett smalt band att sy fast precis ovanför kantbandet i en annan nyans :angel:
Råkade komma hem med lite fler pärlor idag också, beroendeframkallande saker det där! Varför är det ingen varningstext på dem?? :rage: :cautious:

Önskar bara jag hade massa pengar att lägga på tyger :o
Kan tipsa om att kolla efter pärlor på ebay :) finns massor där och dom är billigare än i butik, då får du pengar över att köpa tyg också ;)

Kort uppdatering:

Nu har jag sett klart säsong tre på gbsb. Tycker att det är ett riktigt roligt program att se på! :D Fastnade lite för den där rullen som de använde för att pressa lädret - istället för att stryka. Funkar de bara till just läder? @Trott - har du ngn erfarenhet? (hm.. har vi diskuterat sådana innan i tråden, minns inte just nu...)
Tänk att sy sin egen läderjacka :) Fast då måste jag nog fixa någon slags skum docka tror jag :p Hur nu det ska gå till...

Jag har för tillfället skippat mönstret, istället har jag beställt "riktigt" tyg till förklädet och till leggings (hoppas jag :p)
Var en sväng på loppisen igår och kom hem med lite tyg att leka med :D
Så jag funderar faktiskt på att gissa mig till ett mönster till en walkaway (det gick ju sååå bra att göra det med förklädet, så varför inte försöka igen ;))
Enligt tabellen så behöver jag dock 4-4,60meter tyg till den, så jag får mäta och se vad jag kommer fram till.

Har piké-tröjor med "mudd"/band/något i ärmsluten som bara är sydd med overlock - och viker sig utoin hela tiden.
Om man pressar dem och sedan syr en ...eh topstitch så borde det bli bra va?

Kort uppdatering:

Nu har jag sett klart säsong tre på gbsb. Tycker att det är ett riktigt roligt program att se på! :D Fastnade lite för den där rullen som de använde för att pressa lädret - istället för att stryka. Funkar de bara till just läder? @Trott - har du ngn erfarenhet? (hm.. har vi diskuterat sådana innan i tråden, minns inte just nu...)
Tänk att sy sin egen läderjacka :) Fast då måste jag nog fixa någon slags skum docka tror jag :p Hur nu det ska gå till...

Jag har för tillfället skippat mönstret, istället har jag beställt "riktigt" tyg till förklädet och till leggings (hoppas jag :p)
Var en sväng på loppisen igår och kom hem med lite tyg att leka med :D
Så jag funderar faktiskt på att gissa mig till ett mönster till en walkaway (det gick ju sååå bra att göra det med förklädet, så varför inte försöka igen ;))
Enligt tabellen så behöver jag dock 4-4,60meter tyg till den, så jag får mäta och se vad jag kommer fram till.

Har piké-tröjor med "mudd"/band/något i ärmsluten som bara är sydd med overlock - och viker sig utoin hela tiden.
Om man pressar dem och sedan syr en ...eh topstitch så borde det bli bra va?

Ja visst är det ett ganska charmigt program? Inget jäkla drama och överdrivenheter, bara intressant och trevligt. :)

Tror då inte vi diskuterat den rullen tidigare! Vore ju smidigt att använda på vanligt tyg också, hade jag inte ens tänkt på... Men det finns förmodligen någon anledning till att man inte gör det, vi får se vad de där rackarna som vet saker säger. :p

Vad har du beställt för tyg? :bump:

Spännande att du provar göra en walkaway! Ta massor av bilder! :D

Tror du du behöver stryka för att sy fast en overlocksöm? De är ju rätt tjocka och stabila, tänker jag, så är det inte bara att vika och sy?

@Monstermom
820619_l.jpg

till Förklädet (det är samma som det jag kopierar.)
Oblekt bomullsväv, och bi-strech i svart och bordeaux.
Lite trist kanske:p

Ja, jag tycker det är så skönt att de är så trevliga mot varandra. Annars hade det inte varit lika kul att se på...

Nej, det behövs kanske inte strykas... får testa...

Jag ska försöka komma ihåg att ta kort;)

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka