SY-tråden, (maskin?)broderier

Jag behöver tydligen sy nya korsetter. Gått ner några kg i vikt och nu är en av mina favoriter helt plötsligt helt ihopsnörd och ger min midja precis samma midjemått som utan korsett :banghead: Den är ju bekväm om inte annat :meh:
Jag skulle behöva nya korsetter jag med, kan jag beställa av dig? Jag vill ha samma midjemått som när jag kunde stl 34. :idea:

Jag skulle behöva nya korsetter jag med, kan jag beställa av dig? Jag vill ha samma midjemått som när jag kunde stl 34. :idea:

10031R.jpg

:angel:

:mad:

:laugh:
Inga garantier? Vad är du för sömmerska egentligen, se på Askungen, hon fick minsann både glasskor(aj!), prins och hela kungariket när hon var åtsnörd med korsett, jag kräver att du garanterat åtminstone stl 34! :banghead:
Har aldrig påstått att jag är nån magisk fe :p Beror ju på hur nära strl 34 du är nu ;) Fast, ju smalare man är, desto mindre midja att flytta runt brukar man ha, så när man ska ha korsett är det en fördel att ha lite fluff :p

Har aldrig påstått att jag är nån magisk fe :p Beror ju på hur nära strl 34 du är nu ;) Fast, ju smalare man är, desto mindre midja att flytta runt brukar man ha, så när man ska ha korsett är det en fördel att ha lite fluff :p
Var inte orolig, det finns gott om fluff att flytta på, fast jag är nöjd om det komprimeras istället då det finns tillräckligt med fluff både ovanför och nedanför ev korsett. :o

Var inte orolig, det finns gott om fluff att flytta på, fast jag är nöjd om det komprimeras istället då det finns tillräckligt med fluff både ovanför och nedanför ev korsett. :o
Haha man måste ju ge plats nånstans så fluffet tar vägen någon annanstans än midjan ;) Beror såklart på hur mycket fluff som ska flyttas på :p

Trott - hur lång tid tar det att göra en korsett?
Beror på lite, ritar jag mönster helt från scratch, provningar för att se om mönstret passar och fram till slutet tar det tid :p Ska jag bara rita av ett mönster och sy ihop en korsett direkt går det fortare. Men rent tidsmässigt i timmar har jag dålig uppskattning, mellan 8-40 timmar kanske? Beroende på om jag gör mönster från början eller inte samt hur komplicerad modellen är :)

Beror på lite, ritar jag mönster helt från scratch, provningar för att se om mönstret passar och fram till slutet tar det tid :p Ska jag bara rita av ett mönster och sy ihop en korsett direkt går det fortare. Men rent tidsmässigt i timmar har jag dålig uppskattning, mellan 8-40 timmar kanske? Beroende på om jag gör mönster från början eller inte samt hur komplicerad modellen är :)

Aha, en kvart alltså. ;)

Aha, en kvart alltså. ;)

I sewing bee (s3e4) är de mycket snabbare än @Trott ! :angel:

Och för att jag googlade för att hitta vilket avsnitt det var så lyckades jag hitta ett mönster jag letade förgäves efter ett tag sedan jag sett det i ett annat avsnitt, den mest förvirrande tröjan någonsin!
explanation_dd2_4.jpg

(Fast i serien fick de inte någon mittlinje eller utskrivet vilka bitar som var vad. ;))
Den tänker jag inbilla mig att jag ska prova göra nån gång. :D

Och korsettmönstret de använde hittar man tydligen här, om någon vill prova på det.
http://www.burdastyle.co.uk/women/jacci-jaye-s-corset-pattern-1
Fast @Trott kommer att protestera att det suger - men det är bara för att hon är så mycket långsammare än ni kommer att vara! :angel:

I sewing bee (s3e4) är de mycket snabbare än @Trott ! :angel:

Och för att jag googlade för att hitta vilket avsnitt det var så lyckades jag hitta ett mönster jag letade förgäves efter ett tag sedan jag sett det i ett annat avsnitt, den mest förvirrande tröjan någonsin!
explanation_dd2_4.jpg

(Fast i serien fick de inte någon mittlinje eller utskrivet vilka bitar som var vad. ;))
Den tänker jag inbilla mig att jag ska prova göra nån gång. :D

Och korsettmönstret de använde hittar man tydligen här, om någon vill prova på det.
http://www.burdastyle.co.uk/women/jacci-jaye-s-corset-pattern-1
Fast @Trott kommer att protestera att det suger - men det är bara för att hon är så mycket långsammare än ni kommer att vara! :angel:
Det där är ingen korsett :meh::wtf: då kan man lika gärna köpa en "korsett" på valfri stor klädkedja som hat underkläder. ..:rage:

Den tröjan såg spännande ut :D

Själv har jag varit på besök hos mor med hennes symaskin. Hon fick tala lite allvar med den, så att den lyder mig :p
Vi kan säga såhär:
Jag fick order om att ALDRIG ändra stygnbredd om nålen är nere.
Jag glömde kolla var nålen var...
Maskinen tuggade tyg.
Jag :nailbiting::arghh:
Så, som sagt, jag tog med den till mamma.
Hon kopplade in den, testade sy utan tråd, funkade
Testade med tråd, trasslade pyttelite.:cautious:

Summa sumarum, maskinen klarade sig, det var undertrådsspolens inre trådände som stack ut och trasslade till saker :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka