SY-tråden, (maskin?)broderier

Vill ge er ett hett tips, jag var volontär och jobbade gratis en kortare period på en second hand där folk lämnade in lite av vare, en del skräp, annat värt en hel del. Där fanns det flera gamla symaskiner som var genomgångna innan försäljning, dvs kontrollerade så de fungerade om än inte servade. :up:

Kolla typ Myrorna och liknade, allt hamnar inte på Blocket eller Tradera, där kan man även hitta stuvbitar för en billig peng. :idea:

Ja jag har ju hittat min 421:a på Erikshjälpen! Den var dock verkligen inte i något vidare skick... (Och damen i kassan höll på att bryta av en trådpinne, som tur var blev den "bara" lite sned och vind...)

Jättebillig var den inte, men billigare än jag sett samma modell gå för på tradera sen dess i alla fall. :up:

Jag har inget liv. En lördagkväll ägnar jag åt att kolla nya mönster på Craftsy på småsaker att sy, såna där "åh det kan jag sy och bli av med lite tyg" grejer som väskor, plånböcker, "napkin bags" och andra gratis mönster...

Jag knarkar tyg istället. :D

81_6454_063.jpg

81_6447_011.jpg
05_998256_0801.jpg

16_3426_03.jpg

102_pwjd097_02.jpg

102_7100_04.jpg

102_pwab128_03.jpg

102_vohb001_02.jpg

102_qab1400_01.jpg
102_pwjd082_02.jpg

102_pwah073_02.jpg

102_pwjd092_02.jpg

102_pwah075_01.jpg

102_pwjd080_02.jpg

102_vohb007_02.jpg

...

Jag vill haaaaaaaaaaaaaaa!!! :arghh:

O_o

Det där måste vara kod för något... :cautious:

Det här är däremot mer nyttigt :D http://www.craftsy.com/pattern/sewing/accessory/wine-totes-free/104724

Och nej, jag har inget liv, så jag spammar den här tråden istället :P @Monstermom vart har du tagit vägen? Du brukar ju inte heller ha nått liv ;) Du kan ju inte skylla på att internet är slut redan ;) Kom och häng med oss som inte har nått vettigare för sig en lördagkväll :D

Som synes ovan har jag inte plötsligt gått och blivit normal. :p

Däremot är inte mönster min grej, fortfarande. Jag är... öh... för cool för att följa någon annans anvisningar, jag trampar upp min egen stig! :cool:

Jupp. Så är det. :angel:

Ja jag har ju hittat min 421:a på Erikshjälpen! Den var dock verkligen inte i något vidare skick... (Och damen i kassan höll på att bryta av en trådpinne, som tur var blev den "bara" lite sned och vind...)

Jättebillig var den inte, men billigare än jag sett samma modell gå för på tradera sen dess i alla fall. :up:

Jag knarkar tyg istället. :D

81_6454_063.jpg

81_6447_011.jpg
05_998256_0801.jpg

16_3426_03.jpg

102_pwjd097_02.jpg

102_7100_04.jpg

102_pwab128_03.jpg

102_vohb001_02.jpg

102_qab1400_01.jpg
102_pwjd082_02.jpg

102_pwah073_02.jpg

102_pwjd092_02.jpg

102_pwah075_01.jpg

102_pwjd080_02.jpg

102_vohb007_02.jpg

...

Jag vill haaaaaaaaaaaaaaa!!! :arghh:

O_o

Det där måste vara kod för något... :cautious:
Säker på att du inte bara har knarkat? :crazy::angel::nailbiting::p

Som synes ovan har jag inte plötsligt gått och blivit normal. :p

Däremot är inte mönster min grej, fortfarande. Jag är... öh... för cool för att följa någon annans anvisningar, jag trampar upp min egen stig! :cool:

Jupp. Så är det. :angel:
Man kan titta på mönster, och sen göra lite som man vill och tänka att mönstret bara var en inspiration ;)

Man kan titta på mönster, och sen göra lite som man vill och tänka att mönstret bara var en inspiration ;)

Ssschhh! Jag har redan förklarat varför jag inte gillar mönster! Behöver inte förklara mer alls! Men bara för att vara övertydlig då, det har ingenting att göra med att jag inte begriper mig på dem och jag bara har blivit komplett rasande när jag försökt mig på ett. Inget alls! Det handlar 100% om att jag är cool. :cool:

.......................................................................................................:wtf::angel:

Äh, bara ytterligare bevis på att du inte är på samma coolhetsnivå som jag. Inte för att det behövdes mtp din slaviska mönsterkärlek, men ändå.
Buuuuuuuuuu. :turd:

Förresten, @Trott, när vi ändå är igång...

Du nämnde att du gått lädersömnadutbildning? Var? Kläder/häst/bil?? *nyfiken* Har själv funderat på Tärnsjö nämligen (häst)...
Gick en kurs hos en som gått där och lärde mig grunderna...

Förresten, @Trott, när vi ändå är igång...

Du nämnde att du gått lädersömnadutbildning? Var? Kläder/häst/bil?? *nyfiken* Har själv funderat på Tärnsjö nämligen (häst)...
Gick en kurs hos en som gått där och lärde mig grunderna...
Ja det stämmer, har en kvalificerad yrkesexamen inom design och skinnmode = skinnsömmerska inom beklädnad/mode/kläder :) jag har också vart sugen på Tärnsjö utbildningen, men kan inte bestämma mig för vilken inriktning jag skulle vilja gå :p häst = kul och intresse, bil = kul och lättare att få jobb tror jag... Tyvärr kostar det en hel del pengar att gå där :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka