Jahaja, räknas inte jag, eller?
Jag har nämligen
sytt, så
det så!
Behold:
Mitt första försök att sy underkläder - inte riktigt en BH kanske, men ett steg närmare eller nåt.
De blev... Stora. Och jag menar stoooooooora!
Men rätt bekväma tror jag (har bara dragit på dem utanpå ett par mjukisbyxor), förutsatt att de håller sig uppe. Provade med två olika resårer, fick helt motsatt resultat mot jag förväntat mig: spetsresåren verkar mjuk och skön, vikresåren verkar stel och skavig.
Nästa försök ska jag prova med vanlig bandresår i en tunnel. Verkade galet att sy benhålen olika om jag ska ha någon förhoppning att alls kunna använda resultatet.
Hur som helst, pillrigare än jag tänkt mig och jag måste nog försöka arbeta fram nåt slags mönster, men jag vill helt klart prova göra fler! Tycker det är ett elände att hitta billiga, bekväma trosor i stor storlek, vore jättebra att kunna göra egna! Även de här granny-panties-gigantonormingarna blir rätt billigt räknat på tyg, plus att jag eventuellt-kanske-maybe skulle kunna få till dem så de passar bra också.
(Mitt senaste trosköp blev dessutom katastrof, fast det var samma "innehåll" som vanligt (bomull och elastan) och jag tvättade dem innan jag använde dem var det som att ha på sig trosor vävda av brännässlor. Har tvättat dem i 90 grader, flera gånger, men de är totalt oanvändbara. Giftig färg?
Fick slänga eländena, vilken tur att jag köpte fem par.
Ska försöka sy egna hädanefter, av ekobomull helst. Så bränner de förhoppningsvis inte som om de är vävda av syra när man har dem på sig!
)