Sy om ärmar klänning

BernT

Trådstartare
Kan man sy om ärmar på en klänning? Har en gammal jag tycker om som inte passar i ärmarna längre eftersom att jag tränat biceps/triceps som en galning så är helt enkelt för muskulös på armarna 😅 i övrigt passar den perfekt. Är långärmat, att klippa av till kortärmat blir nog skitfult, men hur fasen gör man ärmarna större? Är det ens någon idé?
 
Det beror på hurdana ärmar det är och hur mycket det handlar om.
Går kanske att ta lite av sömsmånen och lägga ut? Annars är det väl "kilar" som gäller
 
Det beror på hurdana ärmar det är och hur mycket det handlar om.
Går kanske att ta lite av sömsmånen och lägga ut? Annars är det väl "kilar" som gäller
Nån slags spets. Är en finare klänning, men inte superfancy. Sömsmån ser inte direkt ut att va mer än några mm, jag tror jag behöver ta ut den typ 2-3 cm. Den går inte att köpa längre annars hade jag nog köpt en storlek större och sytt in där den blev för stor istället.
 

Liknande trådar

Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
33 339
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 493
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Äldre Ni som har läst mina tidigare trådar vet att jag har en lång historik av självskadande, vilket medför repiga och ärriga underarmar. Det...
Svar
15
· Visningar
2 685
Senast: hitorine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp