Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Har gjort klart ett pannband nu men då jag skulle testa det på killen så insåg jag att pannbandet var lite för kort -.- haha!

ashe, såå tungt är det inte ;)
med en bra symaskin med övermatning, och ta det lugnt och rätt nål, så går det finfint! hejja på :banana:

ashe, såå tungt är det inte ;)
med en bra symaskin med övermatning, och ta det lugnt och rätt nål, så går det finfint! hejja på :banana:

Jag ska prata med min symaskin, men för ungefär ett halvår sen (jag har vägrat prata med den sedan dess eftersom den är så envis) så sa den att den måste in på lagning, punkt slut.

Jag tycker gott att den kan arbeta ändå, men när jag snällt ber den så blir den sur och nålarna går av på löpande band.

Det kanske kanske kanske kan gå om jag syr jättelångsamt...

(jag vet, jag borde leta på någon som kan fixa den åt mig, har ju en jättefin Bernina som jag borde vara rädd om)

Bernina :love:

Prata snäääällt med den :D
du skulle kunna prova lädernålar?
sist jag sydde på mammas bernina (tjock fleece) så flög det nålar överallt :crazy: ska jag ha symaskin så blir det en Singer elr liknande - för läder..

Grejen är att min nål uppenbarligen inte går helt rakt
(jag vet nästan ingenting om symaskiner själv utan det är en väninnas mamma som tittat på den)

Men att hitta någon som kan rätta till det åt mig borde ju inte vara några bekymmer egentligen. Kanske tom på samma ställe där jag kan hitta ekorrband.. Kardborre menar jag!:angel:

Men det finns ju kardborre med klister under, bara att pressa fast!
Det lär ju inte sitta helt fantastiskt bra - och därför har man remmarna.
Förlåt :grin:

Du menar att jag kan låta min symaskin stå kvar i källaren o damma?:idea:

Det där ska jag ta och kolla över tror jag!
Tack!

Alltså! Man hinner inte med i alla svängar här! Ni är alla så produktiva, när man kommer tillbaka till tråden måste man uppdatera sig ca 15 sidor!! :eek::bow::bow::bow:

Mitt nästa önskeprojekt är att sy träns och grimma i läder. Kommer återkomma med frågor ang vilka verktyg som är ett måste och vilka man kan skippa. Det blir ju lätt dyrt.

Här kommer mitt nya alster:

ulltacke-nov2008.gif

Nu har jag sytt ett ulltäcke av två filtar från militärt överskott. Jag är ull-galen så det är ju inte mer än rätt att hästapöjken ska få ett eget 100% ulltäcke, dessutom hemmasytt som sig bör ;)

Lite ful färg bara på filtarna, hade önskat att de var grå eller nåt. Inte så här kräk-grön. Aja. Han är nöjd med det, det är ju det viktigaste.

Jättesnyggt! Särskilt i framkanten och knäppningen.

Är otroligt imponerad av era arbeten!
Har länge funderat på att testa mig på en kameldrivare.
Ni som gjort ridkjolar. Hur sydde ni fram? och linningen? Vilken sorts tyg? Helst skulle jag vilja ha en i ull, men det är ju rätt opraktiskt i stallet då det inte går att kasta i tvättmskinen.
Någon som har ritning/beskrivning på en ridkjol?

Har du en maskin med ylletvätt är det ju bara att köra på. Annars tvätta på så låga grader som möjligt.
Jag kör alla mina yllegrejjor i maskin. Fungerar fin fint.

nu var det lugnt i tråden, alla jobbar nog på sina saker :)

försöker få mig till att sätta igång med ett tömkörnings/barbackavänligt reflextäcke.går trögt.

Knapplån

Vet ni?
Jag gjorde faktiskt en sits. Som det är nu är den fäst framtill i ringarna och så ett snöre (elastiskt) under sadeln som jag fäster framtill med en knapp.
Det var riktigt segt att sy i så i om jag ska ha kardborre så blir det ditlimmade sådana! *pust*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 050
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 280
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 700
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar