Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Gjorde klart kameldrivarkudden igår, red i den i över en timme :love:
Enda negativa är att jag måste sy en reflexländtäcke, det jag har funkar inte till den..

Det är ju däremot frågan om man vågar, alla är ju så duktiga i denna tråd! :o

*kl*

Har precis gjort mitt första huvudlag :)
Gjorde ett löst öra och ett rakt pannband så jag kan variera mig också.
Ursäkta smutsen på golvet, kände att det inte var någon ide att dammsuga innan eftersom det ändå blir läderpluppar över hela golvet :D

Huvudlagraktpannband.jpg

Huvudlagraktpannbandfront.jpg

Huvudlagenras.jpg

Huvudlagenra.jpg

Huvudlagenradetalj.jpg

Jo jag hade en lång regnrock, men jag måste komma ihåg att fälla ut den mer bakåt.

Tvättmedel för fårskinn lär det bli, för den lär ju inte förbli vit hela vintern:D

Åh, det var hemskt fint ditt träns Nethril! Jag tycker det var finast med enöras. Fint med spänne på bara ena sidan tycker jag!

Enöra-tränset :d Bra jobbat!!

Lust att sätta in en närbild på "snörningen" ? Har inte lyckats få till en bra och hållbar variant och har inga nitar hemma.. :p

Kl

Jag har tillverkat ett uppvisningsträns till en hafflinger. Tanken är att det skall gå att kombinera ihop med bett, men det är ett senare projeket ;)

IMG_1125.jpg

Haflingers brännmärkning

IMG_1126.jpg

snyggt! :love:

vill också ha en maskin som tuggar genom läder. får ta och snacka med svärmor om sponsring på den delen...

tack! :laugh:

Nackdelen med sånna maskiner är väl att dom kostar så mycket....

precis därför jag ska lägga in lite fjäsk till svärmor. hon har en hemtextilsaffär :idea:

säljer maskiner :laugh:

Fasen också, tänkte fota det idag men glömde. Förlåt!
Ritade upp en liten beskrivning i paint iaf. Inte så fin men jag tror att du kan tyda den iaf ;)
Snrninghuvudlag.jpg

Fotar huvudlaget imorgon. :)

Jag har ju faktiskt lagat ändarna på några gamla tömmar i garn (det är min mammas farmor eler något som har gjort dem från början)
Jag valde sadelmakeri som individuellt val i gymnasiet och tog med mig tömmarna. Och vad jag svor över dem, det var grymt segt att sy!

"Det är väl klart när du börjar med att göra det svåraste man kan komma på" fick jag till svar.

Jag har aldrig rundsytt efter det!:devil:

Tömmarna ligger dock någonstans nere i förrådet. Jag skulle egentligen leta reda på dem och visa er för de är jättefina.
Sen har jag ett par handsydda stigläder som min bästa kompis har gjort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 049
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 280
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 700
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar