L
linagrane
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4
hur e de man lägger in bilder här??
hur e de man lägger in bilder här??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*Halvt Kl*
Här kmr "ländtäcket" Som ser mer ut som ett misslyckat försök till ridtäcke
Men, det var faktist jätteskönt för rumpan! Värmde både min och Stellas bak
Lägger in en bild på en dålig mall också
Kostnad totalt; 15 kr för filten; skosnören (nya) som jag hade hemma till svanssnören och snören fram 0 kr = 15 kr
Ska sy på kantband och reflexer när jag hinner. Då blire några fler kronor men inte många!
Edit: Hann inte sy fast kardborrn på benlindorna, men ska göra det nu i helgen ^^
Hon är en korsning av allt möjligt! Welsh, welsh mountain, arab, travare osv .. Hon är ca 130, alltså maxad B
Ang. ländtäcket du funderar på att sy, tycker jag att du ska köpa rött tyg + reflexband.
Jag gissar att det blir billigare och så blir det inte så många sömmar ..
Du har inte möjlighet att sy ländtäcke på syslöjden eller så?
Quiltning:
när du klippt till bitarna (tyg, "stoppning", tyg) nålar du ihop dem och syr med maskin i det mönster du vill ha. ska du t.ex. ha rutor syr du ränder först vågräta och sen lodräta..
2 frågor till dig. ag vill göra ett sånt pandband som du gjort i blått OS! var köpte du dom blå pårlorna??
sen vet du var man kan köpa porstral till shabrak?? (sånna man har runt om "flätorna")
tack på förhand Lina
det är inte så svårt, men man måste vara noga när man nålar och ritar vart man ska sy. se till att sy rakt och att tyget inte veckar sig.
brutalt knapplån
vet inte vad det är för fel på mej.. jag har börjat designa heltokiga hästsaker...
tycker det är vansinnigt roligt, fastän jag inte kanske skulle ha det på min egen häst. är host lite konservativ av mej... hahaha jag avskyr rosa hahaha men detta blev efter en vadslagning att jag aaaldrig skulle kunna göra något i rosa. men tjiii fick dom.
nu ska jag ge mej i kast med ett matchande täcke, måste bara rita lite först.. hmmm unrar om ni ser att det är Hello kitty på benlindorna?? ska man göra kitty på täcket eller ska man spunka till det ännu mera.
hehe just nu känner jag mej nästan ung igen hihihi
här kommer vadslagningen gissa vem som ska få sin sadel smord