Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

kolla på forumet dator så hittar du säkert en instruktionstråd :)
men en grej jag kan säga är att du först måste ladda upp dem på ex pixbox eller dyl.

Hur har du gjort själva "järnet" ?

Alltså, har du köpt det i rätt form eller har du "böjt" det själv ?

*Halvt Kl*

iy0wuw.jpg

Här kmr "ländtäcket" :o Som ser mer ut som ett misslyckat försök till ridtäcke :rofl:
Men, det var faktist jätteskönt för rumpan! Värmde både min och Stellas bak :D

Lägger in en bild på en dålig mall också :p
axi5w6.jpg

Kostnad totalt; 15 kr för filten; skosnören (nya) som jag hade hemma till svanssnören och snören fram 0 kr = 15 kr
Ska sy på kantband och reflexer när jag hinner. Då blire några fler kronor men inte många!

Edit: Hann inte sy fast kardborrn på benlindorna, men ska göra det nu i helgen ^^

Vad har du för hästras, mankhöjd?

Kan någon förklara för mig hur man gör quiltning, ska sy ett jättefint schabrak/en vojlock (om det går :D) med ett fins tyg, kan någon även förklara hur man gör passpoal :)

Nu har jag vart på st*dium och shoppat loss, det blir dags att blinga nu :D Det jag har köpt var:
- ett täcke förr 99:- (har kostat 599)
- 2 par ridhandskar för 4:-/paret (har kostat 19:-/paret)
- 2 allround spön 9:-/spö (har kostat 39:-)
- 1 dressyrspö för 14:- (har kostat 39:-)
- man/svans för att red ut lättare 24:- (har kostat 139:-)
- guldspray 24:- (har kostat 119:-)

när jag kom hem lindade jag ett av spöna med rött glansigt snöre <3 vart väldigt fint :) iaf till jul xD bilder kmr snart

jag funderar på att sy ett länd täcke av röd reflexväst, har mall på det så att jag ska nå göra röd eftersom det är min och min hästs färg :) men vilken modell ska jag välja av dessa?
http://vindentogminaiq.bilddagboken.se/p/show.html?id=285362583&directlink=1

det kan vara smart att ha en av reflexvästarna med fickor, då kan man lägga små saker där, tex. hovkratsen på vintern då det lätt blir "klackar"

eller ska jag köpa rött tyg och reflexband vad tkr ni?

Hon är en korsning av allt möjligt! :o Welsh, welsh mountain, arab, travare osv .. Hon är ca 130, alltså maxad B :)

Ang. ländtäcket du funderar på att sy, tycker jag att du ska köpa rött tyg + reflexband.
Jag gissar att det blir billigare och så blir det inte så många sömmar ..
Du har inte möjlighet att sy ländtäcke på syslöjden eller så? :)

Hon är en korsning av allt möjligt! :o Welsh, welsh mountain, arab, travare osv .. Hon är ca 130, alltså maxad B :)

Ang. ländtäcket du funderar på att sy, tycker jag att du ska köpa rött tyg + reflexband.
Jag gissar att det blir billigare och så blir det inte så många sömmar ..
Du har inte möjlighet att sy ländtäcke på syslöjden eller så? :)

har inte syslöjd i år, tyvärr :frown: men jag ska iallafall sy dit fickor så man kan ha med sig en macka eller nåt i ländtäcket :)
-------------------------------------------------------------------------
skickar vidare min fråga om quiltning och passpoal :)

detsutom denna helg har jag lindat ett spö, piffat till 1 par ridhandskar samt tillverkat 3 pannband med pärlor, bilder kmr :D

Quiltning:
när du klippt till bitarna (tyg, "stoppning", tyg) nålar du ihop dem och syr med maskin i det mönster du vill ha. ska du t.ex. ha rutor syr du ränder först vågräta och sen lodräta..

Quiltning:
när du klippt till bitarna (tyg, "stoppning", tyg) nålar du ihop dem och syr med maskin i det mönster du vill ha. ska du t.ex. ha rutor syr du ränder först vågräta och sen lodräta..

tack, trodde inte det var så enkelt :) eller enkelt och enkelt, men det kan ju bli lite konstigt första gångerna säkert (eller har jag hört) men aja, får väl träna på några överblivna tyg bitar :crazy:

det är inte så svårt, men man måste vara noga när man nålar och ritar vart man ska sy. se till att sy rakt och att tyget inte veckar sig. ;)

2 frågor till dig. ag vill göra ett sånt pandband som du gjort i blått OS! var köpte du dom blå pårlorna?? :D
sen vet du var man kan köpa porstral till shabrak?? (sånna man har runt om "flätorna")

tack på förhand Lina

2 frågor till dig. ag vill göra ett sånt pandband som du gjort i blått OS! var köpte du dom blå pårlorna?? :D
sen vet du var man kan köpa porstral till shabrak?? (sånna man har runt om "flätorna")

tack på förhand Lina

Blått OS? vad är det?!

det är inte så svårt, men man måste vara noga när man nålar och ritar vart man ska sy. se till att sy rakt och att tyget inte veckar sig. ;)

jo, jag tror väl att det är det som gäller xD

brutalt knapplån

vet inte vad det är för fel på mej.. jag har börjat designa heltokiga hästsaker...
tycker det är vansinnigt roligt, fastän jag inte kanske skulle ha det på min egen häst. är host lite konservativ av mej... hahaha jag avskyr rosa hahaha men detta blev efter en vadslagning att jag aaaldrig skulle kunna göra något i rosa. men tjiii fick dom.
nu ska jag ge mej i kast med ett matchande täcke, måste bara rita lite först.. hmmm unrar om ni ser att det är Hello kitty på benlindorna?? ska man göra kitty på täcket eller ska man spunka till det ännu mera.

hehe just nu känner jag mej nästan ung igen hihihi
här kommer vadslagningen gissa vem som ska få sin sadel smord
21280053.jpg

dom där skulle passa till min kompis föl som heter Hello Kitty <3

jag gar lite planer på olika saker, komentera dom gärna :)

- stigläder påsar, en bit vaxduk, som du kan spänna runt stigbyglarna när det är lerigt ute
så kan man bara skjölja av skydden
- rött ländtäcke, av rött tyg och med reflex och en ficka för något litet
- pannband, funderar på att köpa konstläder från biltema (läs mer på sida 1, inlägg 15)
och sedan köpa nitar från plpr*dukter

nånting som ni gillade?

om du ska ha något i ländtäcket, skulle jag sy in nån form av tyngd i hörnen så att ländtäcket inte "flaxar" på minsta sätt (scenario; det blåser, ni travar och i varje steg dunsar vad du nu har i ländtäckesfickan mot hästen...) :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 280
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar