Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag har försökt (gud hjälpe oss alla) att skissa upp ett ridtäcke. Har tagit mått på ett täcke jag sytt till min dotters foderponny, han är en stor d-ponny. Hoppas det går att förstå något av detta. :angel:
ridtcke.jpg

"Flärparna" som skall ligga framför sadeln skall vara längre uppåt än vad bilden visar. Jag brukar fästa dem i varandra med hjälp av bred kardborre, lägger dem omlott på varandra liksom.
Syr alltid ridtäcken i dubbel tyg, annars blir det sladdrigt, tycker jag. Syr alltså två stycken täcken, lägger dem rätsida mot rätsida och syr ihop och vränger sedan åt rätt håll.

Här är ett exempel (detta täcke är dock till b-ponny):
tacke05.jpg

:love: vad fint! (men det ska vara grönt, människa :devil: haha) :love:

sydde du nåt väck nånstanns eller så? nåt man bör veta? :D

Ja, håller helt med det där om grönt! Det är dotterns foderponnys färg också.
Syr alltid ett veck på vardera sida där bak på täcken, för att få bättre passform och "rundning" över "rumpen". Om nu någon fattar vad jag menar, jag är för kvällstrött för att skissa upp mer nu;)

Här är ett som iaf är någon slags grön nyans:
CIMG0438.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Du råkar inte ha ett mönster på ländtäcke till en ganska pyttig B-ponny? (105 i vanliga täcken)

var köper man en sån tiara någonstans?? MÅSTE GÖRA DE!!

gjorde ett sånt liknade förra året men i döskallar som en shettis hade på en annan länk ;D

TACK ALLA FÖR ALLA IDEER OCH INSPERATION ;) nu ska JAG sätta igång med mina saker!!

men borde vara olagligt att göra så fina saker ;)

hej hej vilket pandband använder du under?? menar blir de inte dyrt att köpa många platta eller gör du själv på något sätt???

andra får gjärna med svara på detta ;D VILL göra många pandband men får inte kosta för mycket ;D

heii jag har följt dom istruktionerna med pandbanden men jag fattar inte fortfarande vill du göra en vidio med de eller göra egna bilder :s jag e nog trögfatad för jag fattar inte.. tack på förhand

villdu ta bilder på hur du gör detta panndbandet för jag fattar inte hur man gör:s har kollat på länken men fattar ändå inte.. eller be någon filma medans du gör de ?? :D du kan skicka via mejl sen ;)
tuffis_lina_@hotmail.com

tack på förhand lina

heii jag har följt dom istruktionerna med pandbanden men jag fattar inte fortfarande vill du göra en vidio med de eller göra egna bilder :s jag e nog trögfatad för jag fattar inte.. tack på förhand

Jag fattar faktiskt inte heller hur man hajflätar. Kan man få en instruktions video tack? :D:D

Haha ska jag spela in en ny film alltså?
Jag ska göra ett försök när jag kommit hem från jobbet. Är det hajtand som är av intresse först och främst?

Haha ska jag spela in en ny film alltså?
Jag ska göra ett försök när jag kommit hem från jobbet. Är det hajtand som är av intresse först och främst?

JA!! Snälla :D:D Jag skulle vilja se hajtand och andra sätt att fläta.

jåtte fint de läderpandbandet i V form men hur sätter du fast öglorna i sidorna ?? ;D

jag satt och lekte lite med de så nu fattar jag ;D;D jag var inte så dum ändå :D:D haha ;D men du får gjärna göra till andra som inte fattar ;D men vill du fota en bild påALLA dina såna pandband du gjort ;) vore kul att se ;) ska lägga in bild på mina gjorda saker med när ja kommit på hur man lägger in de :s sen vad har du för pandband bakom?? gör du dom själv eller köper?? :p :bow:

Har inte hunnit fixa nån video än, men det kommer!

Jag köper pannbanden som jag flätar på. Kostar ca 60kr st.

du gjorde dina pandband av stigläder men hur fäste du så man fick "öglorna" i kanterna??

har su gjort de i läder med?? hur fäster du så attt säga "öglorna" i pandbandet??

var köpte du den hår tiaran?? vilken äfär?? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 280
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar