Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*Kl*

Ska nu dra till Ik*a och inhandla 2 ljusblåa fleeceplädar för 15/styck! Av det ska jag sy ett ländtäcke till medisen, och jag insåg faktist nyss att hon har det mesta i ljusblått! :idea: Så då blir ju det utmärkt! :D
Uppdaterar med bilder och (förhoppningsvis) resultat senare!

Kram!

nv83v8.jpg

Så ser det halvfärdiga ut :D Och av resten av filten fick jag till nosludd och en pullarplatta i annorlunda form ;) Och början på en annan fick jag till 4 benlindor!
Är bara halvvägs, det ska sys dit kardborrar på lindorna, snören på täcket fram och bak och antingen sy in kanterna eller sy dit kantband. :D Vad tkr ni? Och ska jag sy dit reflexer?

Reflexer är praktiskt så det tycker jag absolut att du ska sy dit!! Det har jag på vissa av mina!

Snyggt! Ska nog åka till ikea jag med!
Nån som vet var man köper stenar/strassstenar?

Jag köpte mina på tradera. Annars kan du söka på rhinstenar på google!

*KL*

Sytte mitt ponnyhack idag! Svart remläder från Tärnsjö, skänklar och själva kedjan från ett stympat h**ks-hack. Punsade in en liten bild i ena hörnet också. Lalala.. Sömmarna blev inte riktigt så tjusiga som jag hoppats, men det blev helt okays (totalt 6mm läder, sytt helt för hand i brist på bra tråd för läder + symaskin). Nu är det "bara" tränset.. börjar på det ikväll.
Sen ska här inhandlas lite stenar att limma fast också :devil:

Ja det är väl rätt smart, speciellt nu när det börjar bli riktigt mörkt ute på kvällarna :crazy:

Cirkapris: Tack! :D Ja, gör det! Billigt för fleece (som dock kanske inte är i bästa kvalitét och inga fler färgval) som man kan använda till mycket :D

Ni som syr i läder/skin annvänder ni en vanlig symaskin till det eller har ni någon gammal industri symaskin?

Har ingen symaskin för tillfället, då jag just nu syr i remläder (= 6mm tjockt när det är dubbelt..)..
men jodå, man kan använda en vanlig maskin med övermatning. dock inte de nyare, de orkar oftast inte. en äldre Bernina är toppen! eller så kan man jaga begagnat efter en som är gjord för läder, de klarar ju i stort sett alla tjocklekar, men de kostar..och är JOBBIGA att trä.. för hästgrejor är en enaxlad maskin (skomakarmaskin) perfekt.

Har plockat hem ett pannband som jag tyckte var väldit fult och försökt sprätta bort dekoratonen på den .. men det gick inte så bra så jag tog en svart permanent penna och målade över sömmarna xD Ska försöka fläta det om jag kan .. Vart så inspirerad av alla band som fanns i tråden ! :O :D

Jag skulle vilja se flera fleccetäcken eller saker som är gjorda i fleece :):)

*Halvt Kl*

iy0wuw.jpg

Här kmr "ländtäcket" :o Som ser mer ut som ett misslyckat försök till ridtäcke :rofl:
Men, det var faktist jätteskönt för rumpan! Värmde både min och Stellas bak :D

Lägger in en bild på en dålig mall också :p
axi5w6.jpg

Kostnad totalt; 15 kr för filten; skosnören (nya) som jag hade hemma till svanssnören och snören fram 0 kr = 15 kr
Ska sy på kantband och reflexer när jag hinner. Då blire några fler kronor men inte många!

Edit: Hann inte sy fast kardborrn på benlindorna, men ska göra det nu i helgen ^^

Senast ändrad av en moderator:

är det någon som har sytt ett ridtäcke med knäppnig framför sadeln?

det ska vara till en stor D-ponny,mall?Mått?

åh det vill jag gärna veta med! och om det blir så tror prisskillnad på att göra och köpa?:)

Jodå, ett par stycken har det allt blivit. Har tyvärr ej mått till d-ponny för jag har ett halvblod. Men hade ingen mall till honom heller utan mätade på pålle. Lägg på sadeln och mät hur långt du behöver, samt vars du ska göra hålet för sadeln och hur stort det behöver vara! :idea:

Beror väl på vad du köper för tyg. Om man tex köper en fleecefilt för 10 kr, kardborre för typ 30 spänn på Claes Ohlssons och en liten bit snöre på tygaffärn så blir det garanterat billigare iaf.

Har troligen visat dessa förr, men här kommer de igen iaf;) Ett axplock av de fleecetäcken jag sytt:

CIMG0422.jpg
CIMG0419.jpg
CIMG0830.jpg
CIMG0831.jpg
003.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
358 280
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 701
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar