Swedish shave

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stenmagi
  • Startdatum Startdatum
S

Stenmagi

SWEDISH SHAVE, vad är det för hingst? Fått ett erbjudande om att köpa ett fullblodssto som tydligen ska vara betäckt med en hingst som heter så. Har aldrig hört talas om namnet. Är det en fullblodshingst? Vad vet ni om honom? Enligt ägaren till stoet så kostar han 19 000 kr att betäcka med, stämmer det?

Sv: Swedish shave

Japp, en fbl hingst. Fux född 1998 167mkh. Ägarna Stall Lambada vet ej hur det är nu de hade ju en stor auktion och sålde av mycket hästar..... Vet ej hur hästen är.... Betäckningsavg enligt svensk galopps katalog är okr vid språng, 0kr vid konst dräktighet den 1 okt. Levande föl 10 dgr 10 000kr exkl moms. Spännande, vad är det för fbl sto då?

Okej, alltså stämmer inte det ägaren säger att hingsten kostar 19 000 kr att betäcka med eftersom att 10 000 kronor + moms är 12 500 kronor. Det är ett svart litet fullblodssto på 158 cm i mankhöjden. Trevlig allroundhäst, blir nog en fin hopphäst med lite mer träning. Vi får se, tror inte jag är sugen på att ta henne dräktig. Hingsten känns osäker. Förmodligen ett svårsålt föl.

Tack för infon, men som ridhäst säljs fölet alltså inte? Det är galoppavel? Den kan jag ingenting om. :d

Ja, hon ser fin ut men ägaren har fel om den säger att hingsten kostat 19 000 kronor att betäcka med. ;)

Han HAR kostat mer. Förra året kostade han 1200 euro + moms, har för mig att han 2007 var ännu dyrare men är inte alls säker.

Som ridhäst lär det bli svårt att sälja fölungen, likadant som galopphäst, de flesta vill köpa dom som åringar så det går att rida in dom direkt. Dock är det ingen större efterfrågan på dom heller...

Jag ska inte köpa hästen så ni behöver inte oroa er, ville bara veta vem hingsten var! :D

Fast de kanske räknat in alla avgifter, då kan det ju mycket väl ha landat på 19...

Först annonserar dom ut hästen för 45 000 kronor och i annonsen står det att stoet är dräktigt och att hingstens avgifter ingår i priset och sedan på mail så säger de att de vill ha 45 000 kronor + 19 000 kronor. Tyvärr, men sådant tjaffs känns inte okej. Det som gäller är det som står i annonsen.

Först annonserar dom ut hästen för 45 000 kronor och i annonsen står det att stoet är dräktigt och att hingstens avgifter ingår i priset och sedan på mail så säger de att de vill ha 45 000 kronor + 19 000 kronor. Tyvärr, men sådant tjaffs känns inte okej. Det som gäller är det som står i annonsen.

Fast inte står det någonstans i annonsen att avg ingår för fölet? Inte i de annonser jag sett på hästen ifråga.

Fast inte står det någonstans i annonsen att avg ingår för fölet? Inte i de annonser jag sett på hästen ifråga.

Det finns nog ett 10 tal olika annonser med detta stoet. En av de annonserna står det i, vill inte länka och hänga ut ägaren.

jag har ett sto efter swedish shave, super trevlig och dom ÄR eftertraktade.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 633
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 862
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 875
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka