Svullnad i fingret - vad kan det vara?

S

star_star

Min 14åriga dotter slog sig igår, hon kom fel med "långfingret" när hon landade typ. Och nu är det jätte svullet och göra väldigt ont. Hur vet man om det är brutit/spricka eller något annat isåfall?.

Sv: Svullnad i fingret - vad kan det vara?

Ja, de vet jag. men kan man se om det är en spricka eller någon annat innan man åker in där?,. eller det är bara en stuckning?

Jag slog i hela min hand i en pelare när jag ledde 2 hästar och den ena fick panik och kastade sig bakåt. Jag gick i 3 dagar innan vi åkte in och röntgade och då gjorde vi det för fingrarna var så svullna att jag inte kunde röra dem.
Jag hade 4 spiralfrakturer i handen, från lillfingret - pekfingret. Lillfingrets var längst det var på kanske 3 cm (ja hela benet i handen ut till lillfingret) sen blev de kortare och kortare och över pekfingret bara några m.m.

Det vart inte direkt jättesvullet på en gång och jag hade aldrig speciellt ont. Ledde hästar, mockade och sopade :angel:

Öh...varför skulle ni vänta menar du? Okej att ni inte kommer in som något högprioriterat fall men man kan ju omöjligt veta utan röntgen så den måste ju göras vilket fall.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 900
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 413
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 281
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar