Svullna ögon

S

Silverholm

Hejsan, jag har en fjordsto från tyskland som varje sommar "svullnar" om ögonen. Det är inte jätte mkt, men man ser att det är tjockare. Jag har länge funderat på vad det kan vara, har haft flugmask på henne för att hon ska slippa flugor, men det gör ingen större skillnad. Så en kväll läste jag en bok och då stod det att ".... mulans ögon hade svullnat av värmen av solen..." Och undrar, kan det vara så att min Fjording är känslig mot värmen?
Tacksam mot svar! :)

Sv: Svullna ögon

Nja, de kan nog svullna om hästen är ljuskänslig... Har du testat olika typer av flugmasker? De brukar hjälpa tycker jag..

Sv: Svullna ögon

Hej!

Både min ljusa paint och min lille welsh av cobtyp reagerar likadant men om de får ha sina flugmasker hela sommaren håller de sig fina. Ett halvt dygn utan räcker dock för att ögonen ska svullna och det tar några dagar innnan det går tillbaka.
Har inte flugmask hjälpt efter efter någon vecka skulle jag nog rådgjort med vet.
Lycka till!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kom att läsa en bok om en man som råkat ut för en olycka och fått en ryggmärgsskada (”Smällen” av Kent Revedal). Boken var saklig...
Svar
0
· Visningar
489
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka