Svullet knä

millus

Trådstartare
Jag var till en bekant igår och träffade hennes häst. Hästen har slagit upp ett hack i knäet och knäet är svullet. Hästen har ingen feber och är inte halt. Men knäet är svullet. Vad tycker ni hon ska göra? Vi la på en kompress igår och lindade frambenen.

Sv: Svullet knä

Åk till klinik och röntga.

Min häst fick en broddspark för 3 veckor sedan. Var svullen och varm. La våtvärmande omslag med alsolsprit/lösning i två veckor. Svullnaden gick ner men hon var fortfarande halt, rejält halt. Var in på klinik i förra veckan och röntgade och böjde, hon var då okej.

Vet. trodde att det var ligament som skadats/töjts ut. Men ni borde röntga för att kunna utesluta fraktur.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 731
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Senast: Oknytt
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 675
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka