Svullet ben.

K

kiablo

Min häst e svullen på högerbakben.Han fick en sten i hoven, sen så slår han i vänterbakben med det högra hela tiden.Han har vilat i ca 3 veckor,hans svullnad e ju mkt mkt mkt mindre nu än vad den var först, men det e vid Karleden han slår i typ, det känns lite svampit, och varmt.Nåt tips nån kan ge, om vad jag ska göra ? :confused:

Sv: Svullet ben.

Ringa veterinären - eller har du redan gjort det, kanske? Annars tycker jag att det inte verkar så lyckat att låta hästen gå och vara halt och svullen i tre veckor! Om det inte har gått över av sig självt på den långa tiden, behöver du nog få reda på med hjälp av veterinär vad besvären beror på och sedan få det behandlat så att det släpper. Risken är ju annars att det blir svårare att bli av med problemen om du låter det gå för långt.

Sv: Svullet ben.

Ringa veterinären - eller har du redan gjort det, kanske? Annars tycker jag att det inte verkar så lyckat att låta hästen gå och vara halt och svullen i tre veckor! Om det inte har gått över av sig självt på den långa tiden, behöver du nog få reda på med hjälp av veterinär vad besvären beror på och sedan få det behandlat så att det släpper. Risken är ju annars att det blir svårare att bli av med problemen om du låter det gå för långt.

Hmm han e INTE halt, han springer i hagen och visar ingen symtom att ha ont nånstans.Just nu lindar jag med jodopax osv, och det hjälper iaf, hans svullnad e mkt mkt mindre.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
32 33 34
Svar
678
· Visningar
49 432
Senast: Ray
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka