Ryver

Trådstartare
Usch vad jag känner mig svullen! Fick nästan en chock igår när jag vägde mig. + 3kg på 7 dagar! Känns som om fingrar och tår är prinskorvar och känns så konstigt i lederna... Åkte till MVC för säkerhets skull och hade äggvita i urinen (1) och blodtrycket hade börjat stiga (130/80). Jag blev tillsagd att VILA och absolut inte vara i stallet och mocka osv för att förhindra att det blir värre. Ååå jag har så svårt att bara vila! Trots att jag är tröttare än vanligt så blir man ju rastlös...
Men man är ju lite rädd att det ska utvecklas till HF så det är väl bäst att ta det lungt. Ni som haft HF, kom det ganska plötsligt eller smög det sig på?
 
Sv: Svullen!

Jag hade ju inte HF, det enda som "saknades" var äggvita i urinen. Jag hade 1/0 vid ett besök men det var också enda gången. Annars fanns det spår av äggvita..

Jag började redan i vecka 18 att svullna om fötter och mitt blodtryck steg, Ainasoja här på buke körde mig till akuten. Jag kommer inte ihåg blodtrycket från då.

Mellan vecka 18 och 35 så pendlade blodtrycket men låg rätt stadigt på 80-85 i undertryck, jag var hela tiden ordinerad vila men arbetade på ett servicehus för äldre. Vilket också fick min svullnad att gå ner en del. I vecka 35 började blodtrycket stiga, jag låg runt 160/100 i princip hela tiden, men fortfarande ingen äggvita så dom lade inte in mig.

När förlossningen sattes igång i vecka 40+2 så låg mitt blodtryck på 160/110. Jag blev igångsatt pga pyspunka och läckte fostervatten sedan c:a 2 veckor tillbaka.

För mig var blodtrycket rätt jobbigt, jag hade dessutom en vilopuls på 120 konstant. Speciellt i slutet var det jobbigt då jag var hos BM var 5 dag, i vecka 38 gick jag dit 3 ggr på en vecka för att hon var orolig. Jag åkte också in och ut till förlossningen pga blodtrycket men dom gjorde inget åt det.
 
Sv: Svullen!

På mig kom det plötsligt. Hade haft spår av äggvita i urinen innan, men det kan man ha i samband med flytningar också. Hade 140/100 i tryck, 2 v innan hade jag 120/70, äggvita 1 och så ökade jag fort i vikt. Detta hände 1 v innan BF, blev igångsatt 1 dag före BF. Hade då redan legat inne ett dygn några dagar tidigare för obsevation. Hade också svårt att vila eftersom vi var mitt uppe i köksbyte plus att de renoverade toalett och hall samtidigt. Full fart hela tiden med att köpa hem grejor och hjälpa snickaren med olika saker. Jag var inte trött eller något annat så för mig så kom det som en chock.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag var på MVC i torsdags, och de var inte alls förtjusta i mina värden. Har länge haft något högt blodtryck, men denna gång var det...
2
Svar
22
· Visningar
5 593
Senast: Sjalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp