Lycanthrope
Trådstartare
Jag hämtade pållan i hagen idag och borstade och myste som vanligt, märkte då ingenting!
Lade på sadeln och märker att hon börjar rycka, som om det är någon insekt eller så på henne men det var det inte. Känner över henne och märker att det sitter på höger bog.
Tar av sadeln och kikar, får inte röra där överhuvudtaget nu.
Hon kastar sig inte men rycker undan. Får inte heller borsta där.
Det är ett svullet område, inga sår vad jag kan se. Får inte känna ordentligt men det är som vanlig päls, alltså inga utbuktningar eller så förutom svullnaden.
Någon som vet vad det kan vara?
Det är bara gräs i hagen, inget konstigt att rulla sig på, inget giftigt att äta. Går med en shettis som knappast når att sparka så högt om hon nu inte legat eller något.. Hästar hittar ju iofs de mest märkliga sätt att göra sig illa på.
Just nu hade jag tänkt att avvakta men hålla uppsikt.
Tacksam för råd.
Här kommer bilder.
Det är själva bullen, tunna ådran nedåt-vänster och lite runtom.
Lade på sadeln och märker att hon börjar rycka, som om det är någon insekt eller så på henne men det var det inte. Känner över henne och märker att det sitter på höger bog.
Tar av sadeln och kikar, får inte röra där överhuvudtaget nu.
Hon kastar sig inte men rycker undan. Får inte heller borsta där.
Det är ett svullet område, inga sår vad jag kan se. Får inte känna ordentligt men det är som vanlig päls, alltså inga utbuktningar eller så förutom svullnaden.
Någon som vet vad det kan vara?
Det är bara gräs i hagen, inget konstigt att rulla sig på, inget giftigt att äta. Går med en shettis som knappast når att sparka så högt om hon nu inte legat eller något.. Hästar hittar ju iofs de mest märkliga sätt att göra sig illa på.
Just nu hade jag tänkt att avvakta men hålla uppsikt.
Tacksam för råd.
Här kommer bilder.
Det är själva bullen, tunna ådran nedåt-vänster och lite runtom.