Iddefixen
Trådstartare
Har en häst som haft en kraftig inftektion av Borrelios och Anaplasma (Erlichia). Den är behandlad och har blivit mycket piggare. Men nu, fyra veckor efter behandling är avslutat och jag åter har börjat skritta lilla damen så sker något jag inte blir klok på. En tjugo minuter efter avslutat skrittrunda (skrittar 20 min) blir hon stel i sin kropp. Det är inte korsförlamning (detta är en KF häst, så jag kan symptomen), utan sitter snarare i hela kroppen. Vissa dagar ser det iofsg mer ut som någon form av Tying Up, vissa dagar är det hela kroppen. Hon har svårt att röra sig, är stel i gången och ngt vinglig.
Har rådgjort med min veterinär - men tipsen jag fick gav inget resultat. Kommer dock att rådgöra med veterinär i nästa vecka igen.
Har någon här varit med om något liknande? Vad berodde det på och hur löste man problemet?
Har rådgjort med min veterinär - men tipsen jag fick gav inget resultat. Kommer dock att rådgöra med veterinär i nästa vecka igen.
Har någon här varit med om något liknande? Vad berodde det på och hur löste man problemet?