Svettig runt öronen

S

Silly

Min förra medryttare sa till mig att "Kolla vad svettig hon blev runt öronen, nu har hon jobbat bra" eller något. Är svett runt öronen tecken på att dom jobbat eller vad menade hon? Eller var hon helt ute och cyklade?
 
Sv: Svettig runt öronen

Nja, det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att hon har jobbat BRA, men jobbat ordentligt har hon ju fått eftersom hon blev svettig.
 
Sv: Svettig runt öronen

beror ju på hur mkt hästen svettas vanligtvis också... hmm min medryttarpålle va svettig runt öronen o på nosen...hmm han var mest svettig hela han sist jag red.. men så var det fruktansvärt varmt ute (iaf för säsongen så att säga :p )... men mäter inte hur "bra" hästen gått på mängden svett.....:p
 
Sv: Svettig runt öronen

Att hon blev svettig runt öronen betydel väl, att hon blev svettig runt öronen? :confused:
Blir hästen svettig så har den jobbat, sen bra eller inte det är väl en annan fråga. Hästen blir ju mer svettig där saker ligger emot (i detta fall då nackstycke och pannband) eftersom svetten "fastnar" därunder. Att svett runt öronen skulle vara en indikator på att hästen jobbar bra har jag då aldrig hört talas om...:crazy:
 
Sv: Svettig runt öronen

*ursäkta avviker lite från ämnet*
Detta minskar dock "öronsvett" ;)

Alltså jag såg ett smart huvudlag i en tidning men jag kommer inte ihåg vilken, de hade utformat ett nytt nackstycke som "frilade" området runt öronen sas. Svårt att förklara, men ist för att nackstycket ligger rakt över nacken fanns det en böj precis vid örat så nackremmen inte skulle ligga så nära örats bas. ja...svårt att förklara, men det var smart tycker jag!

Någon som vet var de finns att få tag i? Hade behövt ett sånt på painten =)
 
Sv: Svettig runt öronen

Det beror ju på hästen, vissa hästar svettas ju mer eller mindre.. ;)
men om de är svettiga så nog har de ju jobbat "ordentligt" då .. :d
 
Sv: Svettig runt öronen

Det är väl precis som med människor ... vissa svettas på ställen som inte andra svettas på, eller mer eller mindre.
 
Sv: Svettig runt öronen

Hästen kanske har tänkt mycket under ridpasset så att den har blivit varm i hjärnan? (ursäkta fånigt svar, men kunde inte låta bli)
 
Sv: Svettig runt öronen

haha, vi brukar skämta om det när medryttarhästen är svettig. lustigt nog är hon ofta svettig på huvudet och runt öronen när hon fått göra någon hyfsat ny övning och då säger vi att hon fått tänka till :p :D

fast jag tror inte man kan säga så... lika lite som att alla hästar som skummar mellan bakbenen automatiskt jobbar bra med ryggen och rumpan. alla hästar svettas olika och på olika ställen och olika mycket.
 
Sv: Svettig runt öronen

Det beror ju på hästen, vissa hästar svettas ju mer eller mindre.. ;)
men om de är svettiga så nog har de ju jobbat "ordentligt" då .. :d

Men alltså det beror ju på vad ni menar med jobba.
Om hästen jobbar korrekt och bygger sig eller om den bara springer.
Min häst svettas mer då hon mest får springa än när vi börjar jobbar musklerna.
 
Sv: Svettig runt öronen

Men alltså det beror ju på vad ni menar med jobba.
Om hästen jobbar korrekt och bygger sig eller om den bara springer.
Min häst svettas mer då hon mest får springa än när vi börjar jobbar musklerna.

jaa, alltså det beror ju på vad man menar med jobba.. det är ju olika t.ex. om man har en travare eller en annan "sorts" häst ..
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
522
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
624
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 634
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp