svettig efter ridning

J

Josse58

hur gör ni ifall ni typ ridit och hästen blev jättesvettig , så ni måste dusha den, men kan inte vänta på att h*n ska torka ? jag sätter på svetttäke under tiden jag gör allt annat klart, men sedan måste jag sätta på utetäcket, eftersom dem står med det under natten.. bytar inte på morgonen, vilkert är lite synd, för då hade de ju kunnat stå med stalltäcke osv..:/

Sv: svettig efter ridning

JAg skulle aldrig duscha om det ännu är så kallt att de måste gå med vintertäcke:eek: Vi brukar låta dom torka med svettäcke och sedan ge dom en ordentlig rykt. Varför kan du inte byta svettäcke innan du far och byta till vintertäcke på morgonen?

Jag duschar bara min häst när det är så varmt att jag i princip kan släppa ut honom blöt! På vintern får han fleecetäcke på sig om han är svettig, +andastäcke om han skall gå ut.

JAg skulle aldrig duscha om det ännu är så kallt att de måste gå med vintertäcke:eek: Vi brukar låta dom torka med svettäcke och sedan ge dom en ordentlig rykt. Varför kan du inte byta svettäcke innan du far och byta till vintertäcke på morgonen?

ehm, det är kallt under natten ja, men under dagarna är det skitvarmt ! iaf här nere... degår bara me vintertyäcvke på morgonen, tas av vid lunch pga all värme. och hur skulle ja kunna åa i stallet vid 7 på morgonen ? inte så lätt , när man har skola, o det inte ens är min häst..

Jag duschar bara min häst när det är så varmt att jag i princip kan släppa ut honom blöt! På vintern får han fleecetäcke på sig om han är svettig, +andastäcke om han skall gå ut.

jo, fleecetäcke kan man ju sätta på, men ja tror hästarna uppskattar mer att bli duschade, speciellt i denna värmen.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 768
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 396
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV