Svettas på natten

Status
Stängd för vidare inlägg.

MissMary

Trådstartare
Min tvååring har sedan tre-fyra veckor börjat att svettas på nätterna. Inte så att han är varm, men han är helt blöt i håret. Om man känner på hans panna så känns det inte alls som han har feber men kudden han ligger på är helt blöt. Är det någon som varit med om något liknande eller har någon aning vad det kan bero på?

Hans storasyster är en otroligt varm liten människa, och om det var hon som hade börjat svettas så här på nätterna hade jag inte undrat lika mycket, men lilla killen är vanligen ingen varm person av sig.


/Anna
 
Sv: Svettas på natten

En del människor gör så, fast dom brukar ha lätt för att svettas även i vaket tillstånd.
Små svettiga sovande barn har jag sett några stycken och är det inget annat som är galet så skulle jag inte bli orolig.
 
Sv: Svettas på natten

Både min sambo (manligt kön), min son och min lillebror svettas precis på det sättet om nätterna! En manlig klimakterie i för tidigt tillstånd :idea: ....
 
Sv: Svettas på natten

Sådan var min dotter ända tills för bara en 2-3 år sedan. Även när hon lekte så dröp hon av svett. Sommartid såg det ut som hon hade badat när hon hade varit ute och lekt en sväng :D
Jag har pga sjukdom svettningar ibland nattetid (inte så ofta) men jag har märkt att det dom gånger blir mindre om jag har handduk runt kudden. Vet inte om det helt enkelt suger upp bra eller om det blir svalare för det inte blr lika tätt mot kudden eller båda och.
Kanske något att testa?
Funkar ialla fall för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 227
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 017
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 264
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp