Svettas mer på ena sidan av halsen

Jate Volim

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder; ena hästen svettas mer på höger sida av halsen än på vänster. Vad kan detta bero på? Vi hade ett sto för många år sedan som också svettades mer på ena sidan. Finns det någon förklaring till detta eller kommer jag tvingas förbli oviss? :D

Mvh Jate Volim

Sv: Svettas mer på ena sidan av halsen

Min brukar svettas mindre på den sidan den har manen på har jag för mig, kanske något sådant?:)

Svettas den mindre på den sidan manen är?
Min svettas mer på mansidan. Förra hästen vi hade som vi noterade detta på minns jag inte om det hade någon koppling med just manen.
Dock tkr jag att manen är så pass kort att det inte borde spela in, det är ju inte under manen han svettas...

Men ja, tanken har slagit mig också :)

Tack för svar! JV

Jag svettas mer på ena sidan av kroppen. Det är troligt att det är samma sak med hästar...

Jaså! Hur har du lagt märke till det? (Menar inte att vara oförskämd men jag måste få fråga.) Har du nga teorier om varför det är så? Säkert kan det ha ett samband. Ska se om jag hinner gymma idag och analysera mina svettningar under passet :D

Mvh JV

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 865
Senast: __sofia__
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka