Svettas man mer när man är gravid

Sv: Svettas man mer när man är gravid

Det är helt normalt. Men inte ett dugg jäkla trevligt.
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Yes! Jag har aldrig varit så varm som jag är nu! :D Har vaknat med floder mellan tuttarna och där nere där magen numera putar ut, mellan låren mm. Haha inte så kul, men jag har hört att det blir värre efter förlossningen när man svettas ut alla hormoner eller nåt :D
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Jag svettas mer. Dagtid märks det inte så mycket, men då klär jag mig svalare än jag normalt gör den här årstiden. Jag som brukar vara världens mest frusna person. :D
Däremot på natten. Uuuusch. Sover större delen av natten helt utan täcke, annars blir jag alldeles för varm. Sovrumsfönstret står konstant på glänt också, trots både 10 och 12 minusgrader. :angel:

Och värre lär det bli sen. Mamma berättade att dagarna efter förlossningen svettades hon så mycket att det rann mellan tårna. :eek: Hon förstörde så gott som alla par skor hon använde dom dagarna. :eek:
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Jag svettades massor, framförallt på natten. Och ännu värre var det veckorna efter förlossningen. Vakande ofta och var helt sjöblöt av svett. :crazy:
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Hehe mellan tårna, det lät festligt! :D Som om man inte har nog med läckande mjölk, spädbarnskräk, bajs och avslag....
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Jag och min kompis väntade barn samtidigt med tre veckors mellanrum.
När vi träffades över en kopp tillsammans med våra karlar så gjorde de allt för att tala om hur synd det var om dem.
Bland annat hur eländigt det var i sovrummet, ett tjockt täcke-två täcken, vattensängen är avstängd-samma här, fönstret är på vid gavel i april (lappland)-så har jag det också, vaknar och hackar tänder-jag sover med mössa och yllesockar, osv, osv.
Vi gravida kvinns bara skrattade åt dem.
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Jag svettades massor, framförallt på natten. Och ännu värre var det veckorna efter förlossningen. Vakande ofta och var helt sjöblöt av svett. :crazy:

Samma här, under gravidieten var jag bara skitvarm men svettades inte. Låg under täcket å krama om sambon som höll på å dö av att ha en kamin i sängen :angel:

Efter förlossningen svettades jag massor, och svettas rätt mycket nu oxå och de har någon skum lukt som inte går att få bort (fast sambon känner den inte *hrm* ) Är de varmare än +15 börjar jag svettas :crazy:Och då är det ändå 2 månader sen jag födde.
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Haha bästa är när min sambo kommer hem mitt i natten när han jobbat och är alldeles kall, då kryper jag in till honom för att svalka mej! :D
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

:rofl: Min sambo pillar alltid in täcke mellan honom och mig för han påstår att jag är för varm. :angel::rofl:
Dum kombination att vara varm och älska att kramas. ;)
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Jag som är kroniskt frusen i vanliga fall är nu konstant varm. Sockar inomhus går inte, linnen och piratbyxor gäller:D

Jag har inte behövt någon vinterjacka, så det problemet om att hitta jacka till sin höggravida mage löste sig själv. Vantar behövs inte heller!

Hela sommaren var en pina på nätterna, såååå varmt...
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

det håller jag helt med om! Går fortfarande runt i vårjackan (enda som passar) då jag är för snål
för att köpa en större vinterjacka till mig! Brukar annars oxå vara riktigt frusen av mig!

Fast det är tur jag inte gått upp speciellt mycket, då vet jag inte vad jag hade fått göra ;)
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Det där funkade inte för mej, utomhus fryser jag fortfarande trots att jag bor i ett land utan minusgrader. Som tur är har vi billiga affärer så jag köpte en tjock jacka för 9 euro som fortfarande går att knäppa, fast den går bara ner till halva naveln numera haha.
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Jag köpte denna jacka som jag bara älskar! :love:

ells_1007454.jpg


Den är såå fin med lilla magen under. :love:
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Jag som är kroniskt frusen i vanliga fall är nu konstant varm.

Åååååh det sa alla till mig när jag blev gravid, att man slipper frysa hela vintern ... och jag har frusit som bara den hela graviditeten :mad: Det är nåt fel på mig!
Jag är iofs bara i v 24, jag hoppas att jag skall slippa frysa lite längre fram kanske?
Men svettas klarar man sig ju utan ... aldrig är man nöjd :D
 
Sv: Svettas man mer när man är gravid

Jag var fullständigt överhettad, alla tyckte att jag var knäpp nu på slutet som kom till jobbet i T-shirt när alla andra gick med täckjacka.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 154
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 001
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp