Sveriges Travhästägares Förening

Conversation Piece

Trådstartare
Vilka frågor skulle ni vilja att Sveriges Travhästägares Förening (länk borttagen av moderator) engagerade sig i?

Hittills har föreningen tagit upp frågorna om förhandlingarna med staten om fördelning av spelintäkterna och om den framtida regleringen av spelmarknaden.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sveriges Travhästägares Förening

Hur ser föreningen på travets framtid om spelmonopolet avregleras? Vad kommer att vara skillnaden mot Tyskland, vi vet ju hur det gick där. Eftersom Sverige inte kommer att kunna ha kvar spelmonopolet kommer ju detsamma att gälla i Frankrike. Hur går diskussionen där?

Rent praktiskt, hur skulle detta ske, är staten villig att avsäga sig kontrollen över spelet men ändå låta travsporten fortsätta sin verksamhet som tidigare?

Jag är inte speciellt insatt i dessa frågorna så utbilda mig gärna.

Jag har just suttit i nästan en timma och skrivit ett svar. När jag skulle posta det hade jag loggats ut utan att jag märkt det och när jag skulle logga in raderades allt jag skrivit.

Jag ska bara gå ut och bryta ihop. Jag återkommer.

Under tiden kan de som vill läsa föreningens remissvar på den här länken;
STHFs remissvar

Nja.... nu har vi ju ett flertal gånger sett att vad som gäller i övriga EU inte behöver gälla Frankrike.

Då får jag köpa franska hästar när travet i Sverige sjunkit till Tysklands nivå.

Jag lägger av istället finns inget i Svensk travsport som lockar mig längre. Kanske har kvar lucky men det blir allt då travet i Sverige är skit, svartträning finns överallt och när man anmäler det till STC så säger dom att dom inget kan göra. Nej travet är korrupt som det är specielt för amatörer och lärlingar. Travet måste ändras från grunden annars är det slut.
Ledningen i STC måste bytas ut samtidigt som vi måste få in folk som inte lyssnar på okunniga djurrättsaktivister och smådjurs veterinärer. Det är vad jag tycker.

Rättvisa villkor för alla inte bara de bästa och de med pengar.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 142
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Nu står valet inför gymnasiet, ska gå hästinriktning. Jag gillade verkligen Sveriges ridgymnasium kungsbacka! Jag ska ta med min...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: Gotthard
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar