Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Låt mig se om jag förstår. Du hänvisar din motivering till ett inlägg där du håller AnnaAnka som ond och likaså skriver att Donald Trump borde vara ond. Och så röstar du på nån som du, enligt ditt eget citerade inlägg, "har noll substans att gå på"?

Om du läst va ja skrivit EFTER inlägget ja citerat så ser du att ja tänkt ett varv till kring Trump. I de inlägget ja citerade när jag skulle rösta nämner ja redan att jag är osäker på om AnnaAnka e ond eller kanske god. Ja använde det citatet då det är enda gången igår som jag funderade kring Alexandra, som va den ja röstade på, utifrån tidigare fundering + det ja la till i röstinlägget.

Detta skrevs ju imorse, men paow, jag fastnar i att du skriver att Ernst var superviktig för ulvarna, på vilket sätt då? Efter att ulvledaren gjort sitt val är (var!) Ernst en vanlig ulv. Alltså inte superviktig. Så hur tänker du här?

Nä, ja snurra ihop trollpackan å ulvledaren. Sen faller ju den teorin att AnnaAnka räddade sin ulvledare när jag senare i leken tänkt om å nu misstänker att hon e god baserat på vad som skrivits om å av henne.

Det är flera som verkar sätta BSF åt godare hållet. Är det någon som an tänka sig att utveckal?

@hemlig @FarmenQristina (som menar på att hon är oskum så hon blir skum) och @paow (vill att hon ska vara god- magkänslan)

Nä, ja har inte satt henne åt godare hållet. De enda jag skrivit är:

Blacksmithfarm. Vill ja ska vara god, men det är bara en ren magkänsla. Måste läsa igenom leken igen...

Ja har INTE satt henne som god. Ja har ingen aning var ja har henne, därav mitt "läsa igenom leken igen". :)

Bsf röstar - Mys-Ernst - Anna Anka - FarmenQristina
hemlig röstar - Mys-Ernst - Mys-Ernst - Paow
Anna Anka röstar - (Blacksmithfarm) Mandelman - Mys-Ernst - Farmenqristina
Alexandra Zazzi röstar - Mandelman - (Anna Anka) Mys-Ernst - FarmenQristina
Paow röstar - hemlig - Mys-Ernst - Alexandra_Zazzi
Trump röstar - Muren - Zazzi - Qristina
Bollen röstar - Cruela_Devil - Mys-Ernst - Qristina

Lånar den här för att tänka lite högt. De bör vara två ulvar kvar, så ja utgår från de nu. Bollen__ verkar AnnaAnka å Trump hålla som god å eftersom ja tror de två är goda (baserat på det ja skrivit tidigare, hoppas ja inte måste upprepa mej) så borde ja lita på dom två. Så då får bollen__ läggas lite åt sidan just nu.

Kvar e då bsf, hemlig å Alexandra. Så ja ska kolla närmare på dom ida.

Jag kommer förmodligen behöva rösta tidigt idag (typ vid 18). Sen ska jag hämta sambon vid tåget, vi ska handla och sen äta middag. Men lovar att försöka kolla in igen strax före dl.

DL1
18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare

DL2
20.25
Paow röstar på Mys-Ernst
21.14 Blacksmithfarm röstar på Anna Anka

21.15 MysErnst att rösta på hemlig
21.20 Donald Trump röstar på Alexandra_Zassi
21.21 Alexandra_Zazzi röstar på AnnaAnka
21.22 Kinesiska Muren röstar på Alexandra_Zassi
21.29 FarmenQristina röstar på AnnaAnka
21.46 Alexandra_Zazzi ändrar sin röst till Mys_Ernst
21.56 bollen__ röstar på Mys-Ernst
21.57 hemlig röstar på Mys-Ernst
21.59 Mys-Ernst Ändrar till Alexandra_Zazzi i hopp om räddning
22.00 AnnaAnka röstar på Mys-Ernst

22.00 FarmenQristina ändrar röst till Mys-Ernst (ogiltig)

MysErnst - ulvledare
Kinesiska muren - givmild siare

Röstlista DL3 KL22
20.28 FarmenQristina röstar på Paow
20.29 hemlig röstar på paow
20.30 Paow röstar på Alexandra_Zazzi
21.47 Blacksmithfarm röstar på farmenqristina
21.49 Trump röstar på farmenqristina
21.51 Bollen röstar på farmenqristina
21.56 Alexandrazassi röstar på farmenqristina
21.56 Anna Anka röstar på farmenqristina

FarmenQristina - ulv

Bsf röstar - Mys-Ernst - Anna Anka - FarmenQristina
hemlig röstar - Mys-Ernst - Mys-Ernst - Paow
Anna Anka röstar - (Blacksmithfarm) Mandelman - Mys-Ernst - Farmenqristina
Alexandra Zazzi röstar - Mandelman - (Anna Anka) Mys-Ernst - FarmenQristina
Paow röstar - hemlig - Mys-Ernst - Alexandra_Zazzi
Trump röstar - Muren - Zazzi - Qristina
Bollen röstar - Cruela_Devil - Mys-Ernst - Qristina

Jag är tillbaka på mina röstlistor.
Trion trump - bollen - ankan känner jag mig hyffsat säker på efter gårdagen. De "snackade igång" röstningen på farmenqristina och det känns mindre rimligt att en ulv skulle vara med i den gruppen. + att jag funderar på om Muren kanske siade ankan då? Alternativt Trump - det har citerats innan, men jag hittar det inte just nu. Oavsett så verkar de tre ha hittat varandra.
Åhå jag håller med om slarvigheter från Ankan och noterar att hon inte funderat på borgmästaren förrän efter påminnelse. Gör dessa misstag någon nödvändigtvis ond? Skum - ja. Ond ?

Då återstår:
paow, zassi och hemlig
av dessa tre bör då två vara ulvar om min uträkning var korrekt i början av leken.

Zassis röständring i DL2 - När hon gjorde sin ändring hade ankan 3 röster och hon själv hade 2, ernst fick 2 iom hennes ändring. Visst kanske hon räknade med att fler skulle haka på, men tycker ändå att detta talar, i alla fall en aning, till hennes fördel.
Citerar lite från DL2:
Men hjälp här går det undan. Alltså jag tror faktiskt att ni är fel ute - jag tror inte det var en räddningsaktion av ankan. Och jag TROR att vi kanske kan hitta ulvarna i de som väljer att rösta på det lätta bytet! :idea:
Här känns det som att bollen__ verkar ha koll på ankans tillhörighet och går in för att rädda henne och styra om röstningen - vilket hon lyckas med. Känns onödigt av en ond att göra så.

Eftersom flera skriker här så undrar jag om det finns något jag borde uppfatta.

Alexandra_Zazzi ändrar sin röst till Mys-Ernst för att räddningsaktionen som tydligen inte är en räddningsaktion lika gärna binder honom vid brottet sas.
Jag vill ju ändå tro att detta gör zassi god. Och det skulle då enligt uteslutningsmetoden betyda att paow och hemlig är de två kvarvarande ulvarna.

paow har jag inte svårt att placera där. Jag har liksom lagt henne lite åt sidan innan eftersom hon behövt rösta så tidigt. Men jag hittar inte något som tillräckligt starkt pekar på hennes godhet - alltså känner jag mig benägen att placera henne i lyan.

hemlig hade jag mycket pga röstningen placerat som neutral/god - men som någon (trump?) påminnde mig om igår så kan ju ulvarna se till att skaffa fina röstrader då de sitter på facit. DL1 skaver ändå för hade inte ankan ändrat så hade ernst hamnat i lottning - men de kanske ville riskera det för ett bra alibi?

Jag funderar en stund till - men jag måste rösta väldigt tidigt idag pga kvällsjobb.

Hade hoppats att någon annan skulle hinna in och resonera lite. Känner att jag behöver rösta nu. Kommer om jag hinner (och det inte blir för mycket att läsa ikapp) titta in och ta ställning till ev behov av röständring på min matrast ikväll.

Enligt mina teorier ovan så röstar jag såhär:

Blacksmithfarm röstar på paow
För jag hittar inget som får mig att tro att hon är god, i mitt huvud har hon hamnat lite i utkanten, vilket är optimalt för en ulv

Blacksmithfarm röstar på hemlig
För att en ulv har facit och kan forma sin röstrad utifrån det.

och för att båda två är de som blir över när jag resonerat fram vilka jag tycker mig ha underlag att sätta åt det goda hållet.

Jag är tillbaka på mina röstlistor.
Trion trump - bollen - ankan känner jag mig hyffsat säker på efter gårdagen. De "snackade igång" röstningen på farmenqristina och det känns mindre rimligt att en ulv skulle vara med i den gruppen. + att jag funderar på om Muren kanske siade ankan då? Alternativt Trump - det har citerats innan, men jag hittar det inte just nu. Oavsett så verkar de tre ha hittat varandra.

Då återstår:
paow, zassi och hemlig
av dessa tre bör då två vara ulvar om min uträkning var korrekt i början av leken.

Zassis röständring i DL2 - När hon gjorde sin ändring hade ankan 3 röster och hon själv hade 2, ernst fick 2 iom hennes ändring. Visst kanske hon räknade med att fler skulle haka på, men tycker ändå att detta talar, i alla fall en aning, till hennes fördel.
Citerar lite från DL2:

Här känns det som att bollen__ verkar ha koll på ankans tillhörighet och går in för att rädda henne och styra om röstningen - vilket hon lyckas med. Känns onödigt av en ond att göra så.

Jag vill ju ändå tro att detta gör zassi god. Och det skulle då enligt uteslutningsmetoden betyda att paow och hemlig är de två kvarvarande ulvarna.

paow har jag inte svårt att placera där. Jag har liksom lagt henne lite åt sidan innan eftersom hon behövt rösta så tidigt. Men jag hittar inte något som tillräckligt starkt pekar på hennes godhet - alltså känner jag mig benägen att placera henne i lyan.

hemlig hade jag mycket pga röstningen placerat som neutral/god - men som någon (trump?) påminnde mig om igår så kan ju ulvarna se till att skaffa fina röstrader då de sitter på facit. DL1 skaver ändå för hade inte ankan ändrat så hade ernst hamnat i lottning - men de kanske ville riskera det för ett bra alibi?

Jag funderar en stund till - men jag måste rösta väldigt tidigt idag pga kvällsjobb.
Det hade varit så mycket enklare om vi var överrens :angel:
Jag håller med dig att det känns troligt att paow är ond, MEN med tillägget att paow ju inte kan vara så aktiv på kvällarna och att det kanske gör att man misstänker henne? Jag vet inte.
Sedan så har jag tyckt att hemlig verkar god, både pga rösterna på ernst och sedan hur hon spelar. Men hon håller dig som god och du henne som ond, svårt där.
Zazzi har jag nog tyckt borde vara god pga den där ändrade rösten men samma där, när du då vill hålla henne som god så nojjar jag och tänker att det är en konspiration här:arghh:

Jag håller med dig att det känns troligt att paow är ond, MEN med tillägget att paow ju inte kan vara så aktiv på kvällarna och att det kanske gör att man misstänker henne? Jag vet inte.
Sedan så har jag tyckt att hemlig verkar god, både pga rösterna på ernst och sedan hur hon spelar. Men hon håller dig som god och du henne som ond, svårt där.
Zazzi har jag nog tyckt borde vara god pga den där ändrade rösten men samma där, när du då vill hålla henne som god så nojjar jag och tänker att det är en konspiration här:arghh:
Jo, det är ju lite därför paow har "kanat med" som god för mig hittills.
hemlig och zassi har jag hållt som troligt goda pga deras röstningar. Men om jag inte räknat helfel så ska det finnas en ulv till. Och då tycker jag att zassis spel känns godast av henne och hemlig. Men jag känner mig inte säker på något.

KL
Vilka är vi kvar?
Bsf
bollen
Ankan
Trump
Zassi
hemlig
paow
7 pers varav troligtvis 2 ulvar.
2-5 isf.
Får vi ut 2 ulvar har vi vunnit
Får de ut 2 goda så står det 2-3, och troligen 2-2 efter natten, vilket skulle bli skarpt läge i morgon.
Lyckas vi att i alla fall få ut en ulv blir det 1-4, och troligast 1-3 efter natten. Så vi har "råd" att ha ett fel ikväll.

Jag kommer ju inte ha tid att försvara mig ikväll - så känner ni att ni vill syna mig och att min död gör att ni kommer känna er säkra på kvarvarande ulv så är det fritt fram sas.

tänk jag nojjar över precis detsamma :cautious: Litar inte på vare sig BSF eller Alexandra_Zazzi :p, eller på de andra två heller för den delenO_o

Det är väl FQ röst på paow igår som ställer till det lite för mig- liksom varför skulle hon lägga en första röst , den första av alla att rösta igår på Paow om de var i lyan ihop? :idea: Visst för att ge alibi eller att hon ska verka god själv om Paow ändå är i lyan och poaw åkte - men känns ända troligast för mig att i gårdagens läge borde de försöka få ut en god? Dessutom misstänker jag ju att just igår hade de trollat en bybos röst visserligen skulle det lottas av LL om det är mer än en bybo. Vilket jag ju då tror ;) -att det är mer än en bybo kvar - så det var deras chans att få ut en god såsom jag tänker
visst alibi osv men känns ju som det smartaste vore att lägga en röst på en god av FQ i det läget? Och att hon då valde paow för att hon flamsat runt lite och var "enkel" att teoria om?
Och sedan tyckte jag faktiskt att Paow hade en poäng i att FQ var lite okonsekvent i sitt teoriande igår ang det där med att jag skulle ha räddat kvar Mys-Ernst i DL1 :)

Så jag blir lite mer fundersam på om det inte är så trots allt att det kan vara hemlig som är i lyan?som också röstade på Paow igår?
Sedan är det frågan om hon är det med Alexandra_Zazzi eller Blacksmithfarm?

Ska man fundera lite efter det som jag var inne på igår så kanske Mys_Ernst hellre valde lyakamrater efter deltagarnas namn - att han visste vilka de var ( dvs hemlig och BSF i så fall) istället för att ta "andra" namn Iofs så är ju Alexandras alter ego lika känt som mitt (TiIlägg: i så fall är också Paows alterego lika välkänt förstås!) men det beror också på vem som är Mys_Ernst:idea: och hur väl denna kände till detta
Och jag är ju inte förvånad över att inte jag valdes till lyan- det brukar inte gå så bra för onda när jag är i lyan :angel:

Men men - Detta är väl egentligen tankar lite i periferin - det smartaste är kanske att faktiskt kolla vad som skrivits /deltagit/ kommit med tankar som faktiskt fört leken framåt?

och Ja jag nojjar väldans över de 4 som är kvar att fundera över. Men det enda som INTE får ske är att två goda åker ut - helst ska ju goda få fram båda ulvarna på en gång tycker jag :D

Men samtidigt var det ju bra att ängeln lyckades förhindra käket inatt :up:
Misstänker starkt att det var någon av de tre som mer eller mindre hålls som goda av numera alla som var tilltänkt som nattmåltid:cool:
För de osäkra vill de ju ha kvar - iaf skulle jag resonerat så om jag hade varit i lyan

jag kommer också ha lite dåligt med tid senare ikväll eller ja - kan bara sitta på telefonen då och jag har likos ingen aning om vad jag har för lösenord vare sig till detta nicket på buks eller till den e-mail jag använt för att skapa det så kan inte logga in på detta kontot annat än på datorn där jag har det sparat i den webbläsare jag använder (och TRO mig har försökt lista ut vilket lösenord jag har med tanke på antal tecken - men går bet - och vill inte försöka så många ggr att jag inte kan komma in på ett tag heller-:cool: inte bra om man måste rösta!

edit la till en rad om att Paows alterego borde iofs vara lika välkänt som mitt och Zazzis

Senast ändrad:
Ok, nu har ja grubblat lite (sååå jobbit för blondin-järnan). Iom att de e tre potentiellt onda kvar enligt mej; hemlig, bsf å Alexandra så får de bli uteslutningsmetoden.

Hemlig hakade på onda Qristina å försökte rösta ut mej igår, förmodligen hoppades de på att ja var så misstänkt att ja skulle ryka. Nu vet ja att bsf måste rösta tidigt, så ok på det, men ja reagerar ändå på att hon röstar på mej. Såvida hon inte är ulv, då blir de logiskt.

Den enda som ev kan kännas lite pyttegod är Alexandra iom hur hon röstat, så genom detta har ja resonerat mej fram till vilka som får mina röster ikväll. Osäker på om ja kommer in nåt mer, men nu har ja iaf försökt bidra med hur ja tänker å så hoppas ja bara att goda tänker ett varv till innan dom röstar på mej.

Paow röstar på Hemlig

Paow röstar på blacksmithfarm

tänk jag nojjar över precis detsamma :cautious: Litar inte på vare sig BSF eller Alexandra_Zazzi :p, eller på de andra två heller för den delenO_o

Det är väl FQ röst på paow igår som ställer till det lite för mig- liksom varför skulle hon lägga en första röst , den första av alla att rösta igår på Paow om de var i lyan ihop? :idea: Visst för att ge alibi eller att hon ska verka god själv om Paow ändå är i lyan och poaw åkte - men känns ända troligast för mig att i gårdagens läge borde de försöka få ut en god? Dessutom misstänker jag ju att just igår hade de trollat en bybos röst visserligen skulle det lottas av LL om det är mer än en bybo. Vilket jag ju då tror ;) -att det är mer än en bybo kvar - så det var deras chans att få ut en god såsom jag tänker
visst alibi osv men känns ju som det smartaste vore att lägga en röst på en god av FQ i det läget? Och att hon då valde paow för att hon flamsat runt lite och var "enkel" att teoria om?
Och sedan tyckte jag faktiskt att Paow hade en poäng i att FQ var lite okonsekvent i sitt teoriande igår ang det där med att jag skulle ha räddat kvar Mys-Ernst i DL1 :)

Så jag blir lite mer fundersam på om det inte är så trots allt att det kan vara hemlig som är i lyan?som också röstade på Paow igår?
Sedan är det frågan om hon är det med Alexandra_Zazzi eller Blacksmithfarm?

Ska man fundera lite efter det som jag var inne på igår så kanske Mys_Ernst hellre valde lyakamrater efter deltagarnas namn - att han visste vilka de var ( dvs hemlig och BSF i så fall) istället för att ta "andra" namn Iofs så är ju Alexandras alter ego lika känt som mitt (TiIlägg: i så fall är också Paows alterego lika välkänt förstås!) men det beror också på vem som är Mys_Ernst:idea: och hur väl denna kände till detta
Och jag är ju inte förvånad över att inte jag valdes till lyan- det brukar inte gå så bra för onda när jag är i lyan :angel:

Men men - Detta är väl egentligen tankar lite i periferin - det smartaste är kanske att faktiskt kolla vad som skrivits /deltagit/ kommit med tankar som faktiskt fört leken framåt?

och Ja jag nojjar väldans över de 4 som är kvar att fundera över. Men det enda som INTE får ske är att två goda åker ut - helst ska ju goda få fram båda ulvarna på en gång tycker jag :D

Men samtidigt var det ju bra att ängeln lyckades förhindra käket inatt :up:
Misstänker starkt att det var någon av de tre som mer eller mindre hålls som goda av numera alla som var tilltänkt som nattmåltid:cool:
För de osäkra vill de ju ha kvar - iaf skulle jag resonerat så om jag hade varit i lyan

jag kommer också ha lite dåligt med tid senare ikväll eller ja - kan bara sitta på telefonen då och jag har likos ingen aning om vad jag har för lösenord vare sig till detta nicket på buks eller till den e-mail jag använt för att skapa det så kan inte logga in på detta kontot annat än på datorn där jag har det sparat i den webbläsare jag använder (och TRO mig har försökt lista ut vilket lösenord jag har med tanke på antal tecken - men går bet - och vill inte försöka så många ggr att jag inte kan komma in på ett tag heller-:cool: inte bra om man måste rösta!

edit la till en rad om att Paows alterego borde iofs vara lika välkänt som mitt och Zazzis

Ja tänker att mys-Ernst kanske inte ville ha mej som lyakompis av två själ: 1) vissa påstår att ja e påfrestande (äh, låt mej bara ligga va!) 2) många vet att mitt alterego föredrar att spela på dom godas sida, då mitt alterego är hopplöst dålig i lyan.

Me de sagt e de ännu mer skönt att ha röstat på hemlig å blacksmithfarm.

Nu ska ja festa!

Jag har kollat igenom igen och nej, jag hittar inget i tråden som tyder på att paow är god.
Jag hann inte ens se FQs röst igår, när jag tryckte på skicka på min så såg jag det sen.

hemlig röstar på paow

Den andra rösten är mycket svårare.
Tycker mig, efter alla inlägg, ha koll på Ankan, bollen och Trump. Tror jag i alla fall.
Det lämnar Alexandra och BSF. Jag har ju hela tiden tyckte att BSF verkar gräva ärligt för att leta ulvar, men med dagens röst på mig....nä, jag vet inte.
Men jag vet å andra sidan inte vart jag har nån mer än mig själv.

Alexandra har jag inte tittat så mycket på måste jag erkänna. Men det jag sett och hennes röstningar får mig att tro att hon är god. Men jag vet inte där heller.

Äh vad sjutton. Måste strax åka och hämta sambon vid tåget och sen lär jag inte hinna titta in här på ett tag.

hemlig röstar på Blacksmithfarm då jag tycker att Alexandras röstningar och ändringar gör henne mer god. Det lämnar bsf som ond.

det är lite spännande att hemlig röstar på blacksmithfarm som också röstat på Paow som hemlig vill hålla ond och även röstar på
Menar du @hemlig att BSF skulle alibirösta på en kollega i denna lynchen alltså?

det är lite spännande att hemlig röstar på blacksmithfarm som också röstat på Paow som hemlig vill hålla ond och även röstar på
Menar du @hemlig att BSF skulle alibirösta på en kollega i denna lynchen alltså?
Min hjärna är som överkokt mos just nu. Det är ju helt klart en konspiration på gång. Men vem fan är god av dom där? :arghh::arghh::arghh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka