Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Uppdatering

Så fort domarna gett signal springer Alexandra Zazzi iväg och räddar Paows kalla kaffe från morgonens tävling. Därefter slår hon ihop mascarponen med de vispade äggvitorna och vispad grädde och får ihop en helt fantastisk Tiramisu på utsatt tid:d. Donald gör sin vana trogen, försöker muta domarna med Dunkin Donuts men får kalla handen och till slut lommar han iväg till kaffemaskinen och häller upp en Espresso...
Paow tycker Donald har en fantastisk idé springer genast efter, tar en svart kaffe ur automaten och för att "spiceya" upp det så häller hon i både baileys och snor resterna av Zazzis grädde och får till en Irish(!?) Coffee...
FarmenQristina har helt slut på idéer men sedan kommer hon på GLASS!!! Springer genast till förvaringsskåpen, hämtar fram glassmaskinen och mäter upp lika delar mjölk, grädde, tar med ägg och socker och snor ihop glassmeten som hon tänker smaksätta med choklad och servera med det som nu är kvar av Zazzis grädde...

Efter 25minuter inser FarmenQristina sitt misstag - glass behöver minst 45minuter i glassmaskinen, den rinnande smet som finns är inget som domarna ens vill titta åt så hon elimineras utan att de ens behöver fundera vidare.

FarmenQristina var ulv

Uppdatering

Så fort domarna gett signal springer Alexandra Zazzi iväg och räddar Paows kalla kaffe från morgonens tävling. Därefter slår hon ihop mascarponen med de vispade äggvitorna och vispad grädde och får ihop en helt fantastisk Tiramisu på utsatt tid:d. Donald gör sin vana trogen, försöker muta domarna med Dunkin Donuts men får kalla handen och till slut lommar han iväg till kaffemaskinen och häller upp en Espresso...
Paow tycker Donald har en fantastisk idé springer genast efter, tar en svart kaffe ur automaten och för att "spiceya" upp det så häller hon i både baileys och snor resterna av Zazzis grädde och får till en Irish(!?) Coffee...
FarmenQristina har helt slut på idéer men sedan kommer hon på GLASS!!! Springer genast till förvaringsskåpen, hämtar fram glassmaskinen och mäter upp lika delar mjölk, grädde, tar med ägg och socker och snor ihop glassmeten som hon tänker smaksätta med choklad och servera med det som nu är kvar av Zazzis grädde...

Efter 25minuter inser FarmenQristina sitt misstag - glass behöver minst 45minuter i glassmaskinen, den rinnande smet som finns är inget som domarna ens vill titta åt så hon elimineras utan att de ens behöver fundera vidare.

FarmenQristina var ulv
Skönt, då kan jag gå och lägga mig nu. :p

Röstlista DL3 KL22

20.28 FarmenQristina röstar på Paow
20.29 hemlig röstar på paow
20.30 Paow röstar på Alexandra_Zazzi
Blacksmithfarm röstar på farmenqristina
Trump röstar på farmenqristina
Bollen röstar på farmenqristina
Alexandrazassi röstar på farmenqristina
Anna Anka röstar på farmenqristina

antingen är det paow och hemlig som är i lyan- de var de enda som inte röstade på FQ
eller så har minst en ulv röstat på FQ -kanske 2?:idea:

Ber om ursäkt för dålig medverkan idag (men det var värt det för Intesåsnällo hoppade SATAN idag!) men är nöjd med utfallet.
Jag är dock ff lite tveksam till Paows godhet och undrar väl lite som Trumpen när BSF blev god?
Boll, AA och Trumpen själv tycker jag väl att vi avhandlat allihopa och så här långt in i leken har väl alla hajat deras roller eller iaf hur de blev godförklarade så jag lägger ingen energi på dem. hemlig har jag också lagt åt sidan redan efter att hon la upp Ernst till lottning i DL1 - visst det skulle kunna vara ett tjusigt alibi men alltså, så sent som hon röstade fanns det ingen anledning?
Den jag är minst säker på av de jag sorterar in som goda men ingen jag lägger energi på i första hand.

Ber om ursäkt för dålig medverkan idag (men det var värt det för Intesåsnällo hoppade SATAN idag!) men är nöjd med utfallet.
Jag är dock ff lite tveksam till Paows godhet och undrar väl lite som Trumpen när BSF blev god?
Boll, AA och Trumpen själv tycker jag väl att vi avhandlat allihopa och så här långt in i leken har väl alla hajat deras roller eller iaf hur de blev godförklarade så jag lägger ingen energi på dem. hemlig har jag också lagt åt sidan redan efter att hon la upp Ernst till lottning i DL1 - visst det skulle kunna vara ett tjusigt alibi men alltså, så sent som hon röstade fanns det ingen anledning?
Den jag är minst säker på av de jag sorterar in som goda men ingen jag lägger energi på i första hand.
Ärsch, jag som trodde det var matlagningskurs! :idea::rofl:
Jag håller med dig och Trumpen, när blev BSF god, ja..men vilka är det som håller henne som god? @paow @hemlig och döda FQ?

DL1
18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare

DL2
20.25
Paow röstar på Mys-Ernst
21.14 Blacksmithfarm röstar på Anna Anka

21.15 MysErnst att rösta på hemlig
21.20 Donald Trump röstar på Alexandra_Zassi
21.21 Alexandra_Zazzi röstar på AnnaAnka
21.22 Kinesiska Muren röstar på Alexandra_Zassi
21.29 FarmenQristina röstar på AnnaAnka
21.46 Alexandra_Zazzi ändrar sin röst till Mys_Ernst
21.56 bollen__ röstar på Mys-Ernst
21.57 hemlig röstar på Mys-Ernst
21.59 Mys-Ernst Ändrar till Alexandra_Zazzi i hopp om räddning
22.00 AnnaAnka röstar på Mys-Ernst

22.00 FarmenQristina ändrar röst till Mys-Ernst (ogiltig)

MysErnst - ulvledare
Kinesiska muren - givmild siare

Röstlista DL3 KL22
20.28 FarmenQristina röstar på Paow
20.29 hemlig röstar på paow
20.30 Paow röstar på Alexandra_Zazzi
21.47 Blacksmithfarm röstar på farmenqristina
21.49 Trump röstar på farmenqristina
21.51 Bollen röstar på farmenqristina
21.56 Alexandrazassi röstar på farmenqristina
21.56 Anna Anka röstar på farmenqristina

FarmenQristina - ulv

Bsf röstar - Mys-Ernst - Anna Anka - FarmenQristina
hemlig röstar - Mys-Ernst - Mys-Ernst - Paow
Anna Anka röstar - (Blacksmithfarm) Mandelman - Mys-Ernst - Farmenqristina
Alexandra Zazzi röstar - Mandelman - (Anna Anka) Mys-Ernst - FarmenQristina
Paow röstar - hemlig - Mys-Ernst - Alexandra_Zazzi
Trump röstar - Muren - Zazzi - Qristina
Bollen röstar - Cruela_Devil - Mys-Ernst - Qristina

Viktig Information

Buke-TV vill göra plats för OS i TV-tablån :eek: så vi kör Dubbeleliminering!
TVÅ deltagare kommer att få lämna Mästerkocken ikväll!

Ni ska teoria och rösta på två personer och de två med flest röster kommer att lynchas

DagDL kl 22.00
NattDL kl 22.30

Intressant att notera att varken FQ, eller Paow har haft något att säga i diskussionen.

Så ja röstar nu, för ja försöker följa reglerna å sen drar ja iväg med en tekniker å har skoj istället.

Antingen läser du inte vad ja skriver (vilket känns nonchalant å slarvit) eller så fattar du inte. Ja kan inte säja nåt om nån diskussion när ja inte är på buke. Ja loggar alltid ut 20:30 då ja har annat för mej IRL.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama