Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Noterar att det gjorts flera sammanställningar om vad som kan ha skett under natten.

Sällar mig till skaran som tror att trollpackan nog ställt till oreda redan föregående natt. Varför chansa och vänta?

Men ååååh! Nu har ja flirtat in mej hos en av domarna, så nu måste ja avvika för att göra domaren nöjd (host, host). Måste därför rösta NU.

Ja e som sagt velig kring AnnaAnka, som ja nämnt innan. Därför väljer ja att lägga min röst på den hon kanske försökte rädda igår.

Paow röstar på Mys-Ernst då ja tror han kan vara en ulv som hans kollega AnnaAnka försökte rädda igår.

Jag håller med muren i resonemanget kring att trollpacka rimligtvis bör ha använt någon av sina färdigheter i Natt för jag tror inte lyan vill riskera att de fryser inne om vi lyckas rösta ut trollpackan.

Att muren tar upp resonemanget talar till hens fördel i mina ögon. Men det hjälper mig inte att hitta någon ulv. Så jag får leta vidare.
Att de snarast använder förmågan med sian är jag med på men jag skulle själv avvaktat någon DL eller 2 med att förhindra en bybo att rösta. Med färre röster spelar var röst större roll, att förhindra någon tidigt och man inte vet var rösten skulle hamnat har mer slumpmässigt resultat.

Men ååååh! Nu har ja flirtat in mej hos en av domarna, så nu måste ja avvika för att göra domaren nöjd (host, host). Måste därför rösta NU.

Ja e som sagt velig kring AnnaAnka, som ja nämnt innan. Därför väljer ja att lägga min röst på den hon kanske försökte rädda igår.

Paow röstar på Mys-Ernst då ja tror han kan vara en ulv som hans kollega AnnaAnka försökte rädda igår.

Fast är det inte lite bakvänt att resonera så? Jag köper resonemanget om en räddningsröst, men om det är ankan som är skum är det väl dumt att rösta på någon annan? Kanske precis det hon vill att du ska göra?

alltså jag känner mig lite blondare än jag är (:D)
men vad betyder det där egentligen? @Paddington ?
Att en stackars bybo helt enkelt "missar att rösta"/ inte kan avlägga en röst?
Eller att en random bybos röst inte räknas med i lynchen?
Hur funkar det egentligen?
och en förlängning av detta är att det andra hysset trollpackan kan ställa till med är egentligen inte så "farligt" ?
Tänker jag fel? :idea:
Självfallet är det bra om siaren får vet en roll- men huvudsaken är väl att den får veta om någon är ond/god?
bara för att klargöra hur jag tänker :)

Fast är det inte lite bakvänt att resonera så? Jag köper resonemanget om en räddningsröst, men om det är ankan som är skum är det väl dumt att rösta på någon annan? Kanske precis det hon vill att du ska göra?

Av det skäl jag skrivit om tidigare, om hon har en viktig god roll. :)

och en förlängning av detta är att det andra hysset trollpackan kan ställa till med är egentligen inte så "farligt" ?
Tänker jag fel? :idea:
Självfallet är det bra om siaren får vet en roll- men huvudsaken är väl att den får veta om någon är ond/god?
bara för att klargöra hur jag tänker :)
Jag tänker också det. Att visst är det väl bra att få veta roll men så länge man får svaret ond/god på sian så gör det väl inget? Kändes som en "mild" ond sak Trollpackan kan göra med den

kvar i leken:
1. Paow
2. Blacksmithfarm
3. Donald Trump
4. Anna Anka
5. hemlig
7. Mys-Ernst
8. Alexandra_Zazzi
9.bollen__
10. FarmenQristina
12. Kinesiska Muren

ute ur leken:
mandelman- bybo-lynchad DL1
Cruella De_Vil _ borgmästare käkas natt 1

efterlyser @hemlig som jag inte sett några funderingar av sedan igår :)

Mys-Ernst filosoferar, del 2.

Vid röstningen kl 21.42 DL 1 hade Mandelmann (bevisat god) 2 röster och alla andra en.
Visserligen återstod hemligs röst som tråkigt nog råkade hamna på mig.

Ja, Ankans röstvirr på målsnöret ser anmärkningsvärt ut - och kan mycket väl vara anmärkningsvärt - men rimligen väldigt svårt att tolka som en räddning på mållinjen i syfte att rädda just mig? Om inte Ankan gått en racerkurs i analys och inläggsförfattande på typ en minut totalt. Alternativt är synsk och fångat upp var hemligs röst skulle komma att hamna utan större ledtrådar dessförinnan.

Eller om det är en gemensam fantastisk plan som omfattar både hemlig och AA.

Hemligs sistaminutenröst skaver mer just som sistaminutenröst, inte bara för att den hamnade på mig. Men för att det kan vara ett sätt att sprida ulv-rösterna på fler kandidater där det inte spelar någon större roll vilken hederlig matlagare som åker. Dvs när man redan har hygglig överblick över läget?

Jag hänger dock inte med på hur du menar? Kan du utveckla vad du menar med tredjerösten?
Redan gjort . men kan göra det igen:)
Jo jag hade (felaktigt ) för mig att trollpacken skulle kunnat ta bort en röst av en bybo igår
Och JO jag hade koll på att det fanns en borgmästare som dels hade utslagsröst vid lika och dels kunnat lägga en extra dold röst
Därav jag ville ha säkerhetsmarginal med att lägga en tredje röst
Och jag INSER att det funkar lika bra med det resonemanget även om jag vore ond- men det var iaf så jag tänkte igår (måste sluta tänka så mycket O_o)

Jag är lite tveksam till vem som ska få min röst, normalt sett röstar jag på mig själv men i just detta valet är det inte så lockande.

Vi har Anna Anka som impulsivt kom och ändrade sin röst, hennes alter-ego kan ändra sin röst av lite märkliga skäl, men riktigt så konstigt läge har det inte varit innan. Hon är en klar kandidat men att sticka ut så för att rädda någon? Okej med omvänd psykologi.

Sen har vi mysErnst som enligt ovan skulle var ond om AA verkligen försökt rädda honom. Han har inte gjort något direkt skumt och mest bara teoriat och sista rösten kom mycket sent, så pass sent att det är troligt att AA inte sett den och då blir teorin om räddningsröst för mysernst svag.

En kandidat är Muren hon/han/hen/den (vad ska vi kalla dig) fabulerade upp en story om mig igår. jag är beredd att förlåta där, men jag tycker muren är för intresserad av hur trollpackan använder sin förmåga. Och inte enig med mig, jag undrar lite vad han/hon/hen/den är ute efter. Jag tycker att det är mer skumt att hänga fast vid trollpackan här.

Vi har också en sia som jag inte upptäckt några intar om, men jag brukar vara döv för dessa om de så hoppar upp och biter mig i näsan. Jag får grunna vidare lite på det här. Frågan är också vad som är bäst för Amerikanska folket.

Åhå en röst med en blondins motivering. Konstigt att välja bort Ankan själv som uppmärksammats redan.

Jag tycker allt att blondin AnnaAnka är lite väl uppseendeväckande och vågar som en feg gammal mur inte tänka tanken fullt ut att hon bedrev en räddningsaktion. Därav avvaktande med både AnnaAnka och Mys-Ernst för stunden.

Mina funderingar går mot Mandelmanns banemän där Ankan förvisso är med.

Redan gjort . men kan göra det igen:)
Jo jag hade (felaktigt ) för mig att trollpacken skulle kunnat ta bort en röst av en bybo igår
Och JO jag hade koll på att det fanns en borgmästare som dels hade utslagsröst vid lika och dels kunnat lägga en extra dold röst
Därav jag ville ha säkerhetsmarginal med att lägga en tredje röst
Och jag INSER att det funkar lika bra med det resonemanget även om jag vore ond- men det var iaf så jag tänkte igår (måste sluta tänka så mycket O_o)

Bara för att jag ska fatta...

Så du hade en röst i det läget och valde att ändra för att ha marginalerna på din sida?

Jag är lite tveksam till vem som ska få min röst, normalt sett röstar jag på mig själv men i just detta valet är det inte så lockande.

Vi har Anna Anka som impulsivt kom och ändrade sin röst, hennes alter-ego kan ändra sin röst av lite märkliga skäl, men riktigt så konstigt läge har det inte varit innan. Hon är en klar kandidat men att sticka ut så för att rädda någon? Okej med omvänd psykologi.

Sen har vi mysErnst som enligt ovan skulle var ond om AA verkligen försökt rädda honom. Han har inte gjort något direkt skumt och mest bara teoriat och sista rösten kom mycket sent, så pass sent att det är troligt att AA inte sett den och då blir teorin om räddningsröst för mysernst svag.

En kandidat är Muren hon/han/hen/den (vad ska vi kalla dig) fabulerade upp en story om mig igår. jag är beredd att förlåta där, men jag tycker muren är för intresserad av hur trollpackan använder sin förmåga. Och inte enig med mig, jag undrar lite vad han/hon/hen/den är ute efter. Jag tycker att det är mer skumt att hänga fast vid trollpackan här.

Vi har också en sia som jag inte upptäckt några intar om, men jag brukar vara döv för dessa om de så hoppar upp och biter mig i näsan. Jag får grunna vidare lite på det här. Frågan är också vad som är bäst för Amerikanska folket.

Förlåtelse är fredens moder. Kinesiska Muren accepterar denna gest

Tiden rinner iväg. Tror inte jag hinner hem innan dl så jag måste rösta nu. Även fast jag känner att jag inte har rett ut vad jag tror och tycker.

Ang. Aa och ernst så vet jag inte vad jag tror. AA har gjort liknande i tidigare lekar. Cilket kanske varken friar eller fäller.

Men. Jag känner inte att jag kommer fram till något vettigare ikväll. Så.
Blacksmithfarm röstar på Anna Anka
För hennes sistaminutenändring skulle kunna vara en räddning av ernst. Eller ett försök att misstänkliggöra honom.

Åhå en röst med en blondins motivering. Konstigt att välja bort Ankan själv som uppmärksammats redan.

Jag tycker allt att blondin AnnaAnka är lite väl uppseendeväckande och vågar som en feg gammal mur inte tänka tanken fullt ut att hon bedrev en räddningsaktion. Därav avvaktande med både AnnaAnka och Mys-Ernst för stunden.

Mina funderingar går mot Mandelmanns banemän där Ankan förvisso är med.
Du menar @FarmenQristina och @Alexandra_Zazzi ?:)

Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare

Du menar @FarmenQristina och @Alexandra_Zazzi ?:)

]Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare
Tack, jag satt just och funderade på vem som la första för jag vet att min var en andraröst! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka