Sveriges Mästerkock - Ulvlek

För övrigt så kan jag ju då vara den sjutusende på bollen och skriva att ja, jag tror också att trollpackan valt att använda en av sina färdigheter, varför vänta när man kan riskera att lynchas?

F ö så tycker jag precis som igår att @AnnaAnka s röständring var uppseendeväckande - hon kan vara en ond som vill rädda sin kollega @Mys-Ernst (även om hon säger att hon inte såg @hemlig s röst så håller jag det inte för osannolikt att hon hade en plan) men hon kan också ha en viktig god roll (hon har setts göra något liknande som sitt alter ego) men just för att hon gjort så tidigare så kan hon lika gärna ha gjort tvärtom bara för att.

OM nu Ankan och Ernst är i lyan torde dock hemlig inte vara det för det känns däremot rätt osannolikt att lägga upp en kollega till lottning i elfte timmen.
Så du menar att du inte vet vart du har mig?:idea:
Ska jag bli stolt eller upprörd? :p

Alltså det här med frukost som tema var visst inte helt genomtänkt. Anna Anka deklarerade högljutt att hon minsann inte äter frukost! Paow började leka med baguetten :arghh: samtidigt som hon åt direkt ur en påse med ostbågar. BlacksmithFarm av alla människor stannade kvar på hotellrummet och deklarerade att hon ville ha frukost på sängen. Endast Mys-Ernst tog uppgiften på allvar och snodde ihop sin berömda frukostmüsli som han bjöd de lättade domarna på.

Snart dags för elimineringstävling!

Alltså det här med frukost som tema var visst inte helt genomtänkt. Anna Anka deklarerade högljutt att hon minsann inte äter frukost! Paow började leka med baguetten :arghh: samtidigt som hon åt direkt ur en påse med ostbågar. BlacksmithFarm av alla människor stannade kvar på hotellrummet och deklarerade att hon ville ha frukost på sängen. Endast Mys-Ernst tog uppgiften på allvar och snodde ihop sin berömda frukostmüsli som han bjöd de lättade domarna på.

:rofl::love:

Jag har föreslagit för LL att hon i framtiden ska ha dag DL 18, 21 och 00. Natt DL kan vara en kvart efter dag dl. Vår LL har iallafall inte sagt nej.

Klart frukosten ska va på sängen. Var annars?:confused:

Mys-Ernst filosoferar, del 1:

I gårdagens röstning hade (om jag fattat det rätt) ingen bonusinfo kommit till någon specialroll och inga förtrollningar spelat in. Därför svårt att dra för mycket slutsatser kring röstningen. Återkommer i del 2.

Återstår tolkningsmoment i form av a) bidrag till spelet i form av analyser och regelfunderingar samt b) spelsätt.

Följande har bidragit med regelfunderingar av mer eller mindre intelligent natur:
# 10 Paow frågar om ulvarnas ledare fått välja själv vilka som ingår i lyan

#26 BSF undrar om ulvledaren också valt trollpackan eller om det lottats
# 28 BSF beräknar att det matematiskt bör finnas fyra ulvar i lyan

# 63 FarmenQristina
# 83 AnnaAnka
# 84 BSF; samtliga resonerar kring om man kan få ut någon info genom att få reda på vem som är ulvledare och i så fall om det säger något vilka som valts ut

# 66 bollen undrar om det avslöjas när ulvledaren sias eller åker ut att den är/var just ulvledare

#115 AA undrar om en trollpacka kan ha gått in för att "ta en förtrollning idag" och vad som menas med att den får använda en av varje per spel
#198 BSF funderar kring det logiska i att välja bort ulviga eller välja in o-ulviga namn i lyan
#203 Muren funderar på att ulvledaren kan ha valt mer "kända" nick i hopp om starkast möjliga lya
#206 BSF undrar om den "lösaktige" ;) spionen väljer olika eller kan välja samma att drälla info till

OBS 1 kan ha missat något intelligent i regelfrågeväg som i så fall inte beror på medvetet mörkande utan bara förvirrade Ernst-tankar
OBS 2 några av nämnda inlägg som föreställer oskyldiga frågor kan såklart vara "oj vad jag är blond och vet inte aaalls hur ulvarna tänker"
OBS 3 det kan hända att de icke så frågeaktiva har ett liv :eek: utanför VL :D

Det enda som Mys-Ernst vågar utläsa så här långt är därför att: BSF förefaller mest frågvis och att detta indikerar mer godhet än päls under förklädet. Trots dennes ledsamma misstankar mot självaste mys-mannen som gett plexiglaset ett ansikte. :(

Snart dags för den första immunitetsutmaning*
Kvällens tema är mycket logiskt dagens viktigaste mål - frukost!

Deltagarna har tillgång till hela skafferiet, samt valde delar av ICAs brödavdelning - för ingen förväntar sig väl att deltagarna kan baka eget..... :angel:

Och innan ni frågar:
*nej ingen immunitet kommer delas ut i leken förutom de som redan finns upptagna i rollistan
Jag vill härmed bestämt förneka att jag inte äta frukost :meh:
Tvärsom Frukost är den ENDA måltiden jag intar :up:
Kokt ägg- löskokt ska det vara - max 6 minuter , sedan a-fil med cornflakes på OCH kanel- kanel är jätteviktigt !!
Sedan tycker jag faktiskt att färskt bröd är det bästa :love: Nybakat med fingertoppskänsla så är det gudomligt gott ( höll på att skiva orgasmiskt :o- men skyller det på @paow :D)

Mina tankar från i morse kvarstår, det enda ja vill tillägga e att det e sjukt svårt att läsa av kinesiska muren. När nån pratar om sej själv i tredje person, då stoppar lixom min hjärna upp.

Instämmer med mys-Ernst om att BSF verkar va vettig. Men som alltid vet man ju inte förrän efter leken. ;)

Endast Mys-Ernst tog uppgiften på allvar och snodde ihop sin berömda frukostmüsli som han bjöd de lättade domarna på.

https%3A%2F%2Fd1fc69ngj1uuz1.cloudfront.net%2F59831327cf4a376c6900ab9d%2F_DSC3884.jpg%3F1

Jag har liksom inte glömt bort att det finns en trollpacka som kan ställa till det ;) virrig på tider - åh jo det kan jag vara. men not so much på rollerna och hur de påverkar spelet (för det mesta) så för att säkerställa att jag INTE åker i denna lynchen så ser jag till att jag har mer än en rösts marginal (för någon röst kan vara trollad!)
därför AnnaAnka ändrar röst till Mandelman för att rädda mig själv
Det slår mig att AnnAnka enbart är orolig för Trollpackan (dessutum i fel kontext)och inte att den högvördige borgmästaren skulle ha lagt in en extraröst.

Röständeingen som är uppseendeväckande på fler än ett vis alltså

Det slår mig att AnnAnka enbart är orolig för Trollpackan (dessutum i fel kontext)och inte att den högvördige borgmästaren skulle ha lagt in en extraröst.

Röständeingen som är uppseendeväckande på fler än ett vis alltså
häpp tänk igen - har redan skrivit om det :)
Men jag hade även borgmästaren i huvudet -som ju nu faktiskt Cruella De_Vil visade sig vara (vilket jag absolut inte hade någon aning om igår!) Men därför jag ville se till att att faktiskt lägga en tredjeröst igår - bara för säkerhets skull

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka