Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Snart dags för den första immunitetsutmaning*
Kvällens tema är mycket logiskt dagens viktigaste mål - frukost!

Deltagarna har tillgång till hela skafferiet, samt valde delar av ICAs brödavdelning - för ingen förväntar sig väl att deltagarna kan baka eget..... :angel:

Och innan ni frågar:
*nej ingen immunitet kommer delas ut i leken förutom de som redan finns upptagna i rollistan

Hur tänker du här? Alla med oulviga namn får knappast plats i lyan. Det kanske är lika illa att bara ha de snällaste namnen i llyan.

Korrekt, beroende på vilka namn som räknas som oulviga och det i sin tur beror ju på vem man frågar tänker Kinesiska Muren.
Det var dock inte min reflektion - den handlade om att ledaren kanske valde kända nick eftersom okända är just okända.

Sedan har jag en liten teori kring lyavalet. Cruella visade sig vara god. Min tanke är då att ledaren kanske sett till att inte välja de som har... ulviga användarnamn - typ cruella, trump och kanske muren? Eller kanske tvärt om, sett till att välja de som har oulviga användarnamn - där passar ju Ernst in (för vissa i alla fall).

"Muren", ulvigt? O_o Jag är skeptisk. Om Bert-Åke Varg, Rikard Wolff och Ulv Lundell hade ställt upp samtidigt i Mästerkocken, så hade det varit en något tydligare särskiljande teori.

(återkommer med - förhoppningsvis - något tydligare egen lägesanalys efter lite mysigt avslappnande virkande på det där draperiet åt @Donald Trump )

Bollen__ staplat vad som kan ha hänt - korrekt noterat.
Kineiska Muren tror att det som har hänt har hänt och att bollen__s noteringar är sannolika även runt Trollpackan

Kinesiska Muren tror att den som är ondsint och har skills i begränsad mängd med stor sannolikhet har nyttjat dessa för att inte missa chansen att ställa till oreda, förstöra och jävlas med de matlagninsintresserade.
Men Muren, jag vet inte riktigt hur du tänker här va, jag skrev ju att trollpackan KAN ha använt sin kraft. Det gäller ju faktiskt varje natt leken i genom eftersom vi inget vet. Jag resonerade ju inte i huruvida jag trodde det eller ej, alltså blire lite konstigt när Muren säger att Muren håller med bollen.

Men Muren, jag vet inte riktigt hur du tänker här va, jag skrev ju att trollpackan KAN ha använt sin kraft. Det gäller ju faktiskt varje natt leken i genom eftersom vi inget vet. Jag resonerade ju inte i huruvida jag trodde det eller ej, alltså blire lite konstigt när Muren säger att Muren håller med bollen.

Tekniskt sett så har jag inte hållt med bollen__ mer än vad som kan ha hänt. Däremot så har jag lagt till en fundering alldeles själv. Är den mindre intressant?

Förtydligande av ett svårt ord: Sannolik = trolig

Trollpacka - Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.

Tror du att en ondsint skulle spara på förtrollningar? Tror inte jag och det var Kinesiska Murens reflektion

Kinesiska Muren är bekymrad över världsläget och att två mycket, synnerligen goda medborgare har tagits av daga.

Jag noterar också att @bollen__ så finurligt har sammanfattat mycket bra vad som kan ha utspelat sig under natten. Tack för det! Trollpackan vill nog förstöra så mycket det går innan denna tags av daga så jag tror som du i ämnet

Tekniskt sett så har jag inte hållt med bollen__ mer än vad som kan ha hänt. Däremot så har jag lagt till en fundering alldeles själv. Är den mindre intressant?

Förtydligande av ett svårt ord: Sannolik = trolig

Trollpacka - Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.

Tror du att en ondsint skulle spara på förtrollningar? Tror inte jag och det var Kinesiska Murens reflektion

"Så jag tror som du i ämnet" = att hålla med om vad jag tror? (fast jag inte hade nämt vad jag tror)

Efter att ha grillat gudomliga honungsmarinerade kycklingben så är jag nu redo att ge mig in i matchen och jag är nog benägen att tro som Muren - att packan valt att använda en av sina skills.
Jag hade nog inte velat vänta om jag hade haft begränsade möjligheter. :)

Ok, tills vidare får jag lägga AnnaAnka åt sidan. För antingen är hon god å räddade sej för hon tyckte hon var viktig, eller så är hon ulv å räddade sin kollega Mys-Ernst. Orka lixom tänka mer!

Ska läsa ikapp mej nu, e så sjukt bakis. :yuck:

alltså jag känner mig lite blondare än jag är (:D)
men vad betyder det där egentligen? @Paddington ?
Att en stackars bybo helt enkelt "missar att rösta"/ inte kan avlägga en röst?
Eller att en random bybos röst inte räknas med i lynchen?
Hur funkar det egentligen?

Mys-Ernst hittar inte heller svaret på denna fråga? Vilket kan vara intressant att veta för kommande tolkningar och mer eller mindre djupsinniga analyser. @Paddington

Det betyder att LL kommer att lotta bland kvarvarande bybor om vems röst inte kommer räknas - OM det finns kvarvarande bybor kvar.

Jag håller med muren i resonemanget kring att trollpacka rimligtvis bör ha använt någon av sina färdigheter i Natt för jag tror inte lyan vill riskera att de fryser inne om vi lyckas rösta ut trollpackan.

Att muren tar upp resonemanget talar till hens fördel i mina ögon. Men det hjälper mig inte att hitta någon ulv. Så jag får leta vidare.

Snart dags för den första immunitetsutmaning*
Kvällens tema är mycket logiskt dagens viktigaste mål - frukost!

Deltagarna har tillgång till hela skafferiet, samt valde delar av ICAs brödavdelning - för ingen förväntar sig väl att deltagarna kan baka eget..... :angel:

Och innan ni frågar:
*nej ingen immunitet kommer delas ut i leken förutom de som redan finns upptagna i rollistan

Ostbågar! :banana::banana::banana: (För de ja egekligen vill skriva blir bara sensurerat. :o :mad:)

Efter att ha grillat gudomliga honungsmarinerade kycklingben så är jag nu redo att ge mig in i matchen och jag är nog benägen att tro som Muren - att packan valt att använda en av sina skills.
Jag hade nog inte velat vänta om jag hade haft begränsade möjligheter. :)

Asså först när ja läste trodde ja du pratade om dina egna ben. :rofl:

Men de lät sjukt gott för en bakisbrud, bjuder du? :d

F ö så tycker jag precis som igår att @AnnaAnka s röständring var uppseendeväckande - hon kan vara en ond som vill rädda sin kollega @Mys-Ernst (även om hon säger att hon inte såg @hemlig s röst så håller jag det inte för osannolikt att hon hade en plan) men hon kan också ha en viktig god roll (hon har setts göra något liknande som sitt alter ego) men just för att hon gjort så tidigare så kan hon lika gärna ha gjort tvärtom bara för att.

OM nu Ankan och Ernst är i lyan torde dock hemlig inte vara det för det känns däremot rätt osannolikt att lägga upp en kollega till lottning i elfte timmen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka