Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Ni" har gått lite under radarna....hm. Väldigt vi och ni.Alltså kära @hemlig det där med matte och sådant verkar väldigt stressande och dumt. Ta nu och känn på några härliga stenar och andas djupt slappna av lite, så kanske du skulle se att ALLA var misstänkta i mitt inlägg. Bara på lite olika grunder. I Mandelpotatisens fall, inte så bra grunder.
Inte ens efter en flaska av mitt eget (delikata vin) skulle jag väl vara så snurrig att jag trodde att ulvarna kom överens om en och samma förebild och skrev det som ett gemensamt "heeeeej allihopa, här är vi, se så fint vi hör ihop"?! Men möjligen att ni gått lite under radarn allihop och att det kunde tolkas som något skumt för någon av er, i en allmänt ifrågasättande tid som denna?
En inte så mysig upplösning för stackars herr Mandelpotatis, men nog blev det förvirrat där ett tag med alla turer. Och förhoppningsvis ett riktigt härligt material att analysera kring röstningen i efterhand!
Alltid mer intressant med jämna röstningar. Någon kan mycket väl ha känt stress över det. Och känner man stress, så är det antingen för att man inte suttit ner och lyssnat på humlorna tillräckligt länge, eller för att man vet vilken sida de andra och ens kompisar är på.
Eller som jag själv skulle säga: "Åh kära nån, vilken dag! Jag är så full av intryck." Jag måste ta lite mer Ernst-dryck och gå och baka en kaka för att mina chakra ska balanseras.
kiken i spistan
Att skriva så tycker jag är ett sundhetstecken!
Sa ju att min hjärna inte mår så bra efter psykologbesöket (och inte sådär helt suveränt innan heller).
älskart!hemlig skrev:kiken i spistan
Diskriminering!!! En kvinna ska få ha på sig vad hon vill. Jaja, mindre matlagning, mer tid för valparUppdatering!
Någon har läckt nyheten att Cruella deVil är med i Mästerkocken!
PETA, Djurens Rätt och Svenska Kennethklubben, förlåt Svenska Kennelklubben, protesterar högljutt och i programmets kommentarsfält på FB går diskussionen het.
I ett försök att begränsa skadan ser vi i programledningen ingen annan utväg än att göra en pudel och kasta ut Cruella_DeVil från programmet
Cruella_DeVil var Borgmästare
DagDL Kl 22
NattDL onsdag kl 07.00
I köket försöker deltagarna febrilt få ordning på bananen... Paow verkar visst använda den till allt annat än matlagning (tur att det inte är helt i direktsändning så vissa delar.. hmm.. hinner klippas bort till alla barnfamiljers tacksamhet och unga killars förtvivlan.)
Donald springer omkring och leker pistol med bananen och Mandelmann undrar hur detta udda bär kunde materialisera sig ur hans ursvenska trädgårdsland...
FarmenQristina är grymt röksugen och funderar på om det går att röka bananblast eller åtminstone skal. Den enda som överhuvudtaget verkar ha en idé är Alexandra Zazzi som till juryns förtvivlan kombinerar både banan OCH bacon i en Flygande Jacob!
Hur ska detta sluta!??
Uppdatering
Juryn hade stålsatt sig hela kvällen för att våga pröva deltagarnas bananrätter, de var alla glada över efter att ha bevittnat Paows bravader få en fräsch banan direkt från skafferiet än den...hmm.. halvt slaka och nu mjuka som hon själv lyckades presentera.
De smakade sig igenom förtielva varianter av Banana split med GB gräddglass samt ICAs färdiga maränger (sa vi förresten att ICA är årets huvudsponsor av tävlingen? ) Zazzis Flygande Jacob som gav hemska associationer med skolbespisningen och sedan Kinesiska Murens version av flittelad banan......
Men den som tyvärr utmärkte sig mest var Mandelmann som efter att ha vridit och vänt på bananen otaliga gånger till slut kommit fram till att bananen inte kunde vara en naturlig ingrediens i Sverige och totalvägrade att laga till någon maträtt. Inte ens produktionens försök till övertalning bakom kamerorna fick honom att försöka servera bananen á natural så efter att ha visat upp en tom tallrik för juryn fick han lämna tävlingen
Mandelmann var bybo
att den kunde göra en sak varje speldygn- och måste medge att jag inte hade koll på DL-tiden för trollpackan så trodde det kunde vara gjort till första lynchen helt enkelt. Det var slarvigt av mig att inte kolla upp det tycker även jag ....Jag luddar inte! Sådetså!!
Det finns två förtrollningar å bara en per speldygn å bägge kan bara göras en gång - capoeira!
eller så var det kanske capiche!??
Jag har liksom inte glömt bort att det finns en trollpacka som kan ställa till det virrig på tider - åh jo det kan jag vara. men not so much på rollerna och hur de påverkar spelet (för det mesta) så för att säkerställa att jag INTE åker i denna lynchen så ser jag till att jag har mer än en rösts marginal (för någon röst kan vara trollad!)
därför AnnaAnka ändrar röst till Mandelman för att rädda mig själv
Vad kan då ha utspelat sig inatt då?
Spionen har fått spioninfo
Siaren siat
Ängeln skyddat
och Trollpackan kan ha valt en av sina förhäxningar
Vad är det du tycker att du känner igen?Ankan gjorde en utstickande röständring igår. För att rädda sig själv eller för att rädda Mys-Ernst som paow föreslår? Det ska bli intressant att se vad Ankan säger idag, jag tycker att jag känner igen beteendet lite.