Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Alltså kära @hemlig det där med matte och sådant verkar väldigt stressande och dumt. Ta nu och känn på några härliga stenar och andas djupt slappna av lite, så kanske du skulle se att ALLA var misstänkta i mitt inlägg. Bara på lite olika grunder. I Mandelpotatisens fall, inte så bra grunder.

Inte ens efter en flaska av mitt eget (delikata vin) skulle jag väl vara så snurrig att jag trodde att ulvarna kom överens om en och samma förebild och skrev det som ett gemensamt "heeeeej allihopa, här är vi, se så fint vi hör ihop"?! Men möjligen att ni gått lite under radarn allihop och att det kunde tolkas som något skumt för någon av er, i en allmänt ifrågasättande tid som denna?

En inte så mysig upplösning för stackars herr Mandelpotatis, men nog blev det förvirrat där ett tag med alla turer. Och förhoppningsvis ett riktigt härligt material att analysera kring röstningen i efterhand!

Alltid mer intressant med jämna röstningar. :up: Någon kan mycket väl ha känt stress över det. Och känner man stress, så är det antingen för att man inte suttit ner och lyssnat på humlorna tillräckligt länge, eller för att man vet vilken sida de andra och ens kompisar är på.

Eller som jag själv skulle säga: "Åh kära nån, vilken dag! Jag är så full av intryck." Jag måste ta lite mer Ernst-dryck och gå och baka en kaka för att mina chakra ska balanseras.

Alltså kära @hemlig det där med matte och sådant verkar väldigt stressande och dumt. Ta nu och känn på några härliga stenar och andas djupt slappna av lite, så kanske du skulle se att ALLA var misstänkta i mitt inlägg. Bara på lite olika grunder. I Mandelpotatisens fall, inte så bra grunder.

Inte ens efter en flaska av mitt eget (delikata vin) skulle jag väl vara så snurrig att jag trodde att ulvarna kom överens om en och samma förebild och skrev det som ett gemensamt "heeeeej allihopa, här är vi, se så fint vi hör ihop"?! Men möjligen att ni gått lite under radarn allihop och att det kunde tolkas som något skumt för någon av er, i en allmänt ifrågasättande tid som denna?

En inte så mysig upplösning för stackars herr Mandelpotatis, men nog blev det förvirrat där ett tag med alla turer. Och förhoppningsvis ett riktigt härligt material att analysera kring röstningen i efterhand!

Alltid mer intressant med jämna röstningar. :up: Någon kan mycket väl ha känt stress över det. Och känner man stress, så är det antingen för att man inte suttit ner och lyssnat på humlorna tillräckligt länge, eller för att man vet vilken sida de andra och ens kompisar är på.

Eller som jag själv skulle säga: "Åh kära nån, vilken dag! Jag är så full av intryck." Jag måste ta lite mer Ernst-dryck och gå och baka en kaka för att mina chakra ska balanseras.
"Ni" har gått lite under radarna....hm. Väldigt vi och ni.

Antecknar mest för egen info.

AnnaAnka var först att få två röster, den andra av Mandelman själv. Första av Cruella_DeVil.
Mandelman fick första rösten av FarmenQ och ändrade då själv till att rösta på henne.
Alexandra_Zazzi lägger andra rösten på Mandelman.
Jag kommer in och lägger andra rösten på Mys_Ernst (fick första rösten av BSF).
AnnaAnka ändrar bryskt röst till Mandelman precis på minuten kl 22 och slår därmed spiken i kistan för honom (henne?).

Senast ändrad:
Uppdatering!

Någon har läckt nyheten att Cruella deVil är med i Mästerkocken!
PETA, Djurens Rätt och Svenska Kennethklubben, förlåt Svenska Kennelklubben, protesterar högljutt och i programmets kommentarsfält på FB går diskussionen het.

I ett försök att begränsa skadan ser vi i programledningen ingen annan utväg än att göra en pudel och kasta ut Cruella_DeVil från programmet

Cruella_DeVil var Borgmästare

DagDL Kl 22
NattDL onsdag kl 07.00

Uppdatering!

Någon har läckt nyheten att Cruella deVil är med i Mästerkocken!
PETA, Djurens Rätt och Svenska Kennethklubben, förlåt Svenska Kennelklubben, protesterar högljutt och i programmets kommentarsfält på FB går diskussionen het.

I ett försök att begränsa skadan ser vi i programledningen ingen annan utväg än att göra en pudel och kasta ut Cruella_DeVil från programmet

Cruella_DeVil var Borgmästare

DagDL Kl 22
NattDL onsdag kl 07.00
Diskriminering!!! En kvinna ska få ha på sig vad hon vill. Jaja, mindre matlagning, mer tid för valpar :love::love:

I köket försöker deltagarna febrilt få ordning på bananen... Paow verkar visst använda den till allt annat än matlagning (tur att det inte är helt i direktsändning så vissa delar.. hmm.. hinner klippas bort till alla barnfamiljers tacksamhet och unga killars förtvivlan.) :arghh:

Donald springer omkring och leker pistol med bananen och Mandelmann undrar hur detta udda bär kunde materialisera sig ur hans ursvenska trädgårdsland...

FarmenQristina är grymt röksugen och funderar på om det går att röka bananblast eller åtminstone skal. Den enda som överhuvudtaget verkar ha en idé är Alexandra Zazzi som till juryns förtvivlan kombinerar både banan OCH bacon i en Flygande Jacob!

Hur ska detta sluta!?? :nailbiting:

Banan :love::love::love: :banana::banana::banana:

Uppdatering

Juryn hade stålsatt sig hela kvällen för att våga pröva deltagarnas bananrätter, de var alla glada över efter att ha bevittnat Paows bravader få en fräsch banan direkt från skafferiet än den...hmm.. halvt slaka och nu mjuka som hon själv lyckades presentera.

De smakade sig igenom förtielva varianter av Banana split med GB gräddglass samt ICAs färdiga maränger (sa vi förresten att ICA är årets huvudsponsor av tävlingen? ) Zazzis Flygande Jacob som gav hemska associationer med skolbespisningen och sedan Kinesiska Murens version av flittelad banan......

Men den som tyvärr utmärkte sig mest var Mandelmann som efter att ha vridit och vänt på bananen otaliga gånger till slut kommit fram till att bananen inte kunde vara en naturlig ingrediens i Sverige och totalvägrade att laga till någon maträtt. Inte ens produktionens försök till övertalning bakom kamerorna fick honom att försöka servera bananen á natural så efter att ha visat upp en tom tallrik för juryn fick han lämna tävlingen

Mandelmann var bybo

En kille mindre. :arghh:

Aaaah! Upp till ytan för lite luft innan ja sover ruset av mej. Underbar tequila på de här stället.

Efter att ja drog iväg på roliga äventyr verkar det varit en del förvirring kring tiden, ja vill förtydliga att tiden går fort när ja har roligt, så de e bara å leka på!

Ja hade en tanke om att Anna var smart, men sen rörde hon till de med rösterna innan dl, så ja blir bara snurrig. Hon skulle kanske ha en viktig god roll, men hon skulle lika gärna kunna vara en ulv som låtsas ha en god roll…

Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare

Målat lite. :) Ja börjar bli lite mer skeptisk till AnnaAnka, även om hon har sillisar som mej å snyggt hår. I såna fall räddade AnnaAnka Mys_Ernst asså att de e det där jänget ihop.

Nu måste ja ta mej en tupplur så ja orkar hålla igång ikväll oxå.

Röstlista DL1 KL 22

Mandelman - bybo

Jaha, så pälstanten var god. Mycket mystiskt att någon med dalmatinerpäls kan vara god faktiskt! Men ibland är ju inte allt som det ser ut att vara.
Ankan gjorde en utstickande röständring igår. För att rädda sig själv eller för att rädda Mys-Ernst som paow föreslår? Det ska bli intressant att se vad Ankan säger idag, jag tycker att jag känner igen beteendet lite.

Vad kan då ha utspelat sig inatt då?
Spionen har fått spioninfo
Siaren siat
Ängeln skyddat
och Trollpackan kan ha valt en av sina förhäxningar

Återkommer senare under dagen

Kinesiska Muren är bekymrad över världsläget och att två mycket, synnerligen goda medborgare har tagits av daga.

Jag noterar också att @bollen__ så finurligt har sammanfattat mycket bra vad som kan ha utspelat sig under natten. Tack för det! Trollpackan vill nog förstöra så mycket det går innan denna tags av daga så jag tror som du i ämnet

Grymt besviken att jag missade starten av den här leken, men har nu läst ikapp (och har kramp i magen av skratt och tårar rinnande) och hejar på alla från tittarsoffan med en stor påse popcorn och en flaska rött. För visst räknas det fortfarande som godkänd buke-middag? :angel:

Lycka till alla eeeh... "kockar", och må bäste fifflare vinna! :sneaky:

Röstlista DL1 KL 22

Mandelman - bybo

Jag vet inte vad jag ska tro om AnnaAnkas röständring. Tänkte hon bara fel gällande DL och trodde hon behövde rädda sig själv? Eller räddade hon Ernst?

Sedan har jag en liten teori kring lyavalet. Cruella visade sig vara god. Min tanke är då att ledaren kanske sett till att inte välja de som har... ulviga användarnamn - typ cruella, trump och kanske muren? Eller kanske tvärt om, sett till att välja de som har oulviga användarnamn - där passar ju Ernst in (för vissa i alla fall).

Till alla som undrar
Jag röständrade bara för att säkerställa att jag inte skulle åka. Skrev visserligen om trollpackan -för jag hade ju frågat om den nyligen då till LL och faktiskt hade uppfattningen efter dennes svar :
Jag luddar inte! Sådetså!! :rage:

Det finns två förtrollningar å bara en per speldygn å bägge kan bara göras en gång - capoeira!
eller så var det kanske capiche!?? :angel:
att den kunde göra en sak varje speldygn- och måste medge att jag inte hade koll på DL-tiden för trollpackan:o så trodde det kunde vara gjort till första lynchen helt enkelt. Det var slarvigt av mig att inte kolla upp det tycker även jag ....

Men jag hade även borgmästaren i huvudet -som ju nu faktiskt Cruella De_Vil visade sig vara (vilket jag absolut inte hade någon aning om igår!) Men därför jag ville se till att att faktiskt lägga en tredjeröst igår - bara för säkerhets skull

Hemligs röst på mys-Ernst såg jag först efter jag postat min egen så den hade inget att göra med varför jag ändrade
Och om ni ser hur mycket text jag hade i mitt ändringsinlägg så tror jag att ni förstår att det är sant att det var så?

Jag har liksom inte glömt bort att det finns en trollpacka som kan ställa till det ;) virrig på tider - åh jo det kan jag vara. men not so much på rollerna och hur de påverkar spelet (för det mesta) så för att säkerställa att jag INTE åker i denna lynchen så ser jag till att jag har mer än en rösts marginal (för någon röst kan vara trollad!)
därför AnnaAnka ändrar röst till Mandelman för att rädda mig själv

Sedan så är det ju självklart så att jag blir på tapeten efter gårdagen. Det kan jag köpa och jag tål att granskas :)

Som @bollen__ skrev tidigare så har det ju hänt lite under natten -
Vad kan då ha utspelat sig inatt då?
Spionen har fått spioninfo
Siaren siat
Ängeln skyddat
och Trollpackan kan ha valt en av sina förhäxningar

Jag vill lägga till att ulvarna får en drällrad också från spioninfon utöver vad hon radade upp

Och under dagen idag så ska siaren välja någon som ska få en sia
Och Spionen ska välja någon som ska få spioninfon

Har jag glömt något nu?:idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Föl 2023
  • 07:or del 23

Omröstningar

• Tvättstugedrama