Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Jag vill lägga till att ulvarna får en drällrad också från spioninfon utöver vad hon radade upp

Och under dagen idag så ska siaren välja någon som ska få en sia
Och Spionen ska välja någon som ska få spioninfon

Har jag glömt något nu?:idea:
Nej, jag kollade precis och resten av rollerna har nattDL :)

Vad är det du tycker att du känner igen? :)
Jag tycker väl dels att du inte brukar rädda någon kollega i första DL så för mig känns det rimligare att du räddade dig själv, men det kan ju också vara så att jag blir lurad av det och att du räddade en kollega. Men jag vill tro dig när du säger att du inte hade sett rösten på Mys-Ernst, jag funderade på det själv när jag studerade röstlistorna. åas kan jag ju inte ännu se någon koppling mellan dig och M-E heller men det är väl kanske fortfarande tidigt i leken. Time will tell helt enkelt.

Sedan har jag en liten teori kring lyavalet. Cruella visade sig vara god. Min tanke är då att ledaren kanske sett till att inte välja de som har... ulviga användarnamn - typ cruella, trump och kanske muren? Eller kanske tvärt om, sett till att välja de som har oulviga användarnamn - där passar ju Ernst in (för vissa i alla fall).

Kinesiska Muren gillar denna reflektion. Tyvärr så faller det lite på den rare Mandelmannen ett mycket oulvigt namn och han är både god och ute ur matlagandet. Kinesiska Muren funderar vidare på hur valet kan ha gått till - det kan ju vara så att ledaren valt "kända" nick för att säkerställa starkast möjliga gäng.

Jag noterar också att @bollen__ så finurligt har sammanfattat mycket bra vad som kan ha utspelat sig under natten. Tack för det! Trollpackan vill nog förstöra så mycket det går innan denna tags av daga så jag tror som du i ämnet
Vad menar du att bollen__ tror om ämnet egentligen? Trollpackan? :idea:
Hon har väl bara staplat upp vad som KAN ha hänt?
Blir lite förvirrad av vad du skrivit så förtydliga gärna :)

Kinesiska Muren gillar denna reflektion. Tyvärr så faller det lite på den rare Mandelmannen ett mycket oulvigt namn och han är både god och ute ur matlagandet. Kinesiska Muren funderar vidare på hur valet kan ha gått till - det kan ju vara så att ledaren valt "kända" nick för att säkerställa starkast möjliga gäng.
Mandelmanns skulle kunna vara undantaget som bekräftar regeln - eller så snöar jag in allt för mycket på denna idén.

Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna. (DagDL)

Jag vill lägga till att ulvarna får en drällrad också från spioninfon utöver vad hon radade upp

Redan första natten? ropar på LL för förtydligande, jag tolkade det som att första natten får spionen all info och ingen rad drälls, men när spionen sedan (from ikväll) måste skicka till ngn annan så börjar hen drälla - stämmer detta?

+ Måste hen välja olika spelare eller får hen skicka till samma varje natt?

Redan första natten? ropar på LL för förtydligande, jag tolkade det som att första natten får spionen all info och ingen rad drälls, men när spionen sedan (from ikväll) måste skicka till ngn annan så börjar hen drälla - stämmer detta?

står ju att spionen dräller en rad VARJE natt?
Det tolkade iaf jag som att de får en drällrad från start? :idea:
@Paddington

står ju att spionen dräller en rad VARJE natt?
Det tolkade iaf jag som att de får en drällrad från start? :idea:
@Paddington

Det stämmer att spionen dräller varje natt, även Natt1

Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
21.59 hemlig röstar på Mys_Ernst
22.00 AnnaAnka ändrar röst till Mandelman

Mandelman - bybo
Cruella_Devil - borgmästare

Jag vet inte vad jag ska tro om AnnaAnkas röständring. Tänkte hon bara fel gällande DL och trodde hon behövde rädda sig själv? Eller räddade hon Ernst?

Sedan har jag en liten teori kring lyavalet. Cruella visade sig vara god. Min tanke är då att ledaren kanske sett till att inte välja de som har... ulviga användarnamn - typ cruella, trump och kanske muren? Eller kanske tvärt om, sett till att välja de som har oulviga användarnamn - där passar ju Ernst in (för vissa i alla fall).
Nu är jag lite partisk där, men det ligger lite i det.

Jag har funderat lite på det och jag skulle som ulvledare inte välja en alltför uppseendeväckande grupp utan lite lagom. Inte bara de som anses bäst (om någon lyckats hålla koll på alla nick) men en bra lite lagom grupp.

Till alla som undrar
Jag röständrade bara för att säkerställa att jag inte skulle åka. Skrev visserligen om trollpackan -för jag hade ju frågat om den nyligen då till LL och faktiskt hade uppfattningen efter dennes svar :

att den kunde göra en sak varje speldygn- och måste medge att jag inte hade koll på DL-tiden för trollpackan:o så trodde det kunde vara gjort till första lynchen helt enkelt. Det var slarvigt av mig att inte kolla upp det tycker även jag ....
Nog för att du är en söt bitch i min smak, hur vore det med lite champagne och jordgubbar när vi kommer hem?

Men jag har lite svårt att köpa förklaringen, den blir än mer tveksam då du rimligen kikat på rollen helt nyligen och borde inte lyckats missa Natt DL, det står tydligt i reglerna. Och det där mer att lägga rösten sista minuten, det gör man ofta för att ingen ska få chans att reagera. Och nu lynchade du en god. Jo du kan vara ärlig men det är mycket som skaver. Det är inget läge som folk i allmänhet gör röständringar med den motiveringen.

Hur tänker du här? Alla med oulviga namn får knappast plats i lyan. Det kanske är lika illa att bara ha de snällaste namnen i llyan.

Nog för att du är en söt bitch i min smak, hur vore det med lite champagne och jordgubbar när vi kommer hem?

Men jag har lite svårt att köpa förklaringen, den blir än mer tveksam då du rimligen kikat på rollen helt nyligen och borde inte lyckats missa Natt DL, det står tydligt i reglerna. Och det där mer att lägga rösten sista minuten, det gör man ofta för att ingen ska få chans att reagera. Och nu lynchade du en god. Jo du kan vara ärlig men det är mycket som skaver. Det är inget läge som folk i allmänhet gör röständringar med den motiveringen.
Nu gjorde jag det och tyvärr - ingen champagne och jordgubbar med dig :p
Det är helt ok att tycka att det skaver
Välkomnar en debatt om det :)

Men eftersom det är/var en ganska uppseendeväckande ändring, tycker du det känns troligare att Ankan är ond då eller vadå?

Men eftersom det är/var en ganska uppseendeväckande ändring, tycker du det känns troligare att Ankan är ond då eller vadå?
Jag har svårt att se en rimlig anledning utom att hon är ond. Men sen kanske det bara blev så. Det är tillräckligt för att jag ska rösta på henne, om inget skummare dyker upp, men jag är inte säker på något sätt att hon är ulv.

Jag har svårt att se en rimlig anledning utom att hon är ond. Men sen kanske det bara blev så. Det är tillräckligt för att jag ska rösta på henne, om inget skummare dyker upp, men jag är inte säker på något sätt att hon är ulv.
Varför är den enda rimliga anledningen att jag är ond?:)
Sedan inser jag att jag är skummast i leken efter gårdagen- men inte så att jag inte är van vid det :angel:

Vad menar du att bollen__ tror om ämnet egentligen? Trollpackan? :idea:
Hon har väl bara staplat upp vad som KAN ha hänt?
Blir lite förvirrad av vad du skrivit så förtydliga gärna :)

Bollen__ staplat vad som kan ha hänt - korrekt noterat.
Kineiska Muren tror att det som har hänt har hänt och att bollen__s noteringar är sannolika även runt Trollpackan

Kinesiska Muren tror att den som är ondsint och har skills i begränsad mängd med stor sannolikhet har nyttjat dessa för att inte missa chansen att ställa till oreda, förstöra och jävlas med de matlagninsintresserade.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka