Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Bara för att hinna få med min röst skickade jag nyss :p. Blev jobbigare med matten än jag trodde.
Tycker bara det är underligt att i en lek där inga hintar behövs mellan tex en fårulv och en lya så säger mys-ernst att bollen__, bsf och jag är misstänkta pga vår förebild av släktingar. Därav min röst där.

Jag har liksom inte glömt bort att det finns en trollpacka som kan ställa till det ;) virrig på tider - åh jo det kan jag vara. men not so much på rollerna och hur de påverkar spelet (för det mesta) så för att säkerställa att jag INTE åker i denna lynchen så ser jag till att jag har mer än en rösts marginal (för någon röst kan vara trollad!)
därför AnnaAnka ändrar röst till Mandelman för att rädda mig själv

Men det kan väl inte finnas någon trollad röst nu? Den har väl natt-dl, eller tänker jag fel?

Jag har liksom inte glömt bort att det finns en trollpacka som kan ställa till det ;) virrig på tider - åh jo det kan jag vara. men not so much på rollerna och hur de påverkar spelet (för det mesta) så för att säkerställa att jag INTE åker i denna lynchen så ser jag till att jag har mer än en rösts marginal (för någon röst kan vara trollad!)
därför AnnaAnka ändrar röst till Mandelman för att rädda mig själv
Va? För att rädda dig från vad? Du har ju bara en röst? O_o

var ju tvungen att kolla - nej du har inte fel- antar att jag blev ivrig att rädda mig själv
Eftersom jag ännu inte vet någon utgång på det här så blir jag lite fundersam på vad som gör att du inte har koll på ändringar som görs, speciellt när det innebär att du ligger betydligt bättre till, och sen drar till med grejer som inte ens är i spel än?

Nej egentligen behöver det inte vara det men DL1 är det just skumhet åtminstone jag går på. Det är för tidigt att leta sammanhang.
Även goda kan göra skumma saker. Jag kan känna att det känns lite lätt att misstänka någon som gör att det är lätt att misstänka hen.

Men samtidigt så förstår jag vad du menar med att "det är för tidigt att leta sammanhang".

Uppdatering

Juryn hade stålsatt sig hela kvällen för att våga pröva deltagarnas bananrätter, de var alla glada över efter att ha bevittnat Paows bravader få en fräsch banan direkt från skafferiet än den...hmm.. halvt slaka och nu mjuka som hon själv lyckades presentera.

De smakade sig igenom förtielva varianter av Banana split med GB gräddglass samt ICAs färdiga maränger (sa vi förresten att ICA är årets huvudsponsor av tävlingen? ) Zazzis Flygande Jacob som gav hemska associationer med skolbespisningen och sedan Kinesiska Murens version av flittelad banan......

Men den som tyvärr utmärkte sig mest var Mandelmann som efter att ha vridit och vänt på bananen otaliga gånger till slut kommit fram till att bananen inte kunde vara en naturlig ingrediens i Sverige och totalvägrade att laga till någon maträtt. Inte ens produktionens försök till övertalning bakom kamerorna fick honom att försöka servera bananen á natural så efter att ha visat upp en tom tallrik för juryn fick han lämna tävlingen

Mandelmann var bybo

Uppdatering

Juryn hade stålsatt sig hela kvällen för att våga pröva deltagarnas bananrätter, de var alla glada över efter att ha bevittnat Paows bravader få en fräsch banan direkt från skafferiet än den...hmm.. halvt slaka och nu mjuka som hon själv lyckades presentera.

De smakade sig igenom förtielva varianter av Banana split med GB gräddglass samt ICAs färdiga maränger (sa vi förresten att ICA är årets huvudsponsor av tävlingen? ) Zazzis Flygande Jacob som gav hemska associationer med skolbespisningen och sedan Kinesiska Murens version av flittelad banan......

Men den som tyvärr utmärkte sig mest var Mandelmann som efter att ha vridit och vänt på bananen otaliga gånger till slut kommit fram till att bananen inte kunde vara en naturlig ingrediens i Sverige och totalvägrade att laga till någon maträtt. Inte ens produktionens försök till övertalning bakom kamerorna fick honom att försöka servera bananen á natural så efter att ha visat upp en tom tallrik för juryn fick han lämna tävlingen

Mandelmann var bybo
Nej alltså det här med bananer var inte min grej alls :( jag får hoppas att djuren och naturen tröstar mig. Min älskade fru Marie blev väldigt upprörd över juryns beslut, hon skrek något om att hon hade blivit lovad en längre semester :confused:

Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil

20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina