A
Ancor
Sv: Sveriges hovslagarskola nerlagd??
Och ja, mina hästar är skitsnälla att sko. Det har inte vart något som helst problem med den nya hovisen, och jag har aldrig haft problem när jag tränat dom (enda sedan dom var små) att lyfta på fötterna.
Det finns ju just kanske en anledning till att hästarna är på tårna när hovslagaren kommer anledningen KAN ju vara att dom får en raspspets i magen så fort dom rör sig tex. Nu har jag en hovslagare som är helt underbar och hästarna står som ljus, till skillnad från den förra vi hade. Hästarna började darra bara dom hörde hovis röst då = dom betedde sig som monster för att dom var rädda då dom fick "stryk" så fort dom andades i stort sett. Dessutom vard et ju inte så himla kul att lyssna på hovis när h*n skrek "fitta", "kuken", "kärringjävel", "Hästjävel", "nu går jag och hämtar geväret och skjuter dig hästjävel" osv osv så fort det var ngt. Snacka om trevligt kundbemötande .... inteCharmkurs för hovslagare....skicka hästarna på charmkurs istället så kanske vi får snällare hovslagare. Har man en häst som står på tårna när hovslagaren kommer så förstår jag att man få dras med de bitska "påspikarna"...
Och ja, mina hästar är skitsnälla att sko. Det har inte vart något som helst problem med den nya hovisen, och jag har aldrig haft problem när jag tränat dom (enda sedan dom var små) att lyfta på fötterna.