jag förstår inte hur du menar med att de daltar. Även kriminella har rätt till rättegång och att få sin sak prövad. Om ingen har sett, ingen vill berätta finns det liksom ingen att döma.
Det man måste åtgärda är anledningarna, utanförskapet och arbetslösheten. Att då vara främlingsfientlig och inte ge de en chans i samhället skapar inte förutsättningar.
Ett problem idag är väl, att vi har en lagstiftning som inte har hängt med i svängarna?
Som det ser ut nu så ökar främlingsfientligheten i så fall, eftersom man inte behandlas lika inför lagen?
Exempel:
En polis tog i helgen en langare, utan id, med en större mängd förpackad narkotika avsedd att sälja.
Personen är okänd, han pratar inte svenska, ingen vet vem han är, bara att han säljer och förser folk (andra ungdomar) med narkotika.
Han släpps omgående av åklagaren på grund av riktlinjer som rättsväsendet skall följa från våra beslutsfattare. De fick inte ens ta fingeravtryck på honom.
Hade personen haft id/ pass hade han fått en påföljd.
Nu gick han rätt ut på gatan.
Det är väl inte rätt?
Vi behöver ge åklagare, poliser och rättsväsendet mer verktyg att agera mot folk alla som bryter mot lagen. Att vara kriminell ska aldrig löna sig för någon. Oavsett bakgrund.
Jag är helt med på att utanförskapet måste åtgärdas.
Om vi får utrotat hederskulturen så är jag övertygad om att det är den bästa förutsättningen för att integrationen skall lyckas. Jag tror att nyckeln till lyckad integration är kvinnorna.
Såå många kvinnor som inte får lov att arbeta eller ens gå utanför hemmet i vårt land.
Jag har aldrig träffat en nysvensk kvinna som inte vill ut i arbetslivet.
Jag har däremot träffat många som inte får lov att ge sig ut i yrkeslivet.
Man skäms!
Får kvinnorna röra sig fritt, på lika villkor som vem som helst, så tror jag att det kommer att inverka mycket positivt på alla sätt.
Alla som inte är för sjuka att arbeta skall arbeta, det är väl den svenska modellen? Att alla ska bidra? Då får vi hjälpa dem med det. Med lagens hjälp om det behövs. Kvinnor får inte vara hemma pga kultur. De skall berika våra arbetsplatser.
Är mycket medveten om att hederskultur drabbar både män och kvinnor.