Svenskt Halvblod

Julienne

Trådstartare
God kväll bukare!

Jag skulle förklara för min pojkvän hur det gick till om man korsar en annan ras med ett halvblod för att det ska få registreras som ett hbl, men nu hittar jag inte vilka raser som är godkända att "blanda" med och är det vissa %?

Kanske vet ni något eller vet vart jag kan läsa om det?

Sv: Svenskt Halvblod

Angloarabiskt fullblod, hannoveraner, holsteiner:confused:...finns väl fler...?

ASVH Service AB för en så kallad ”öppen stambok” vilket innebär att hästar från andra stamböcker kan användas för inkorsning i den Svenska Varmblodiga Hästen. Urvalet av individer för inkorsning baseras på härstamning och egna meriter. Bedömningen sker i enlighet med ASVH:s reglementen för Hingstar respektive Unghästar och Ston.
från http://www.asvh.se/avel/stambok

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 719
Senast: Kajsalisa
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 037
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka