Svensk politik nr 3

Ok, jag lägger ditt tvärsäkra uttalande på minnet. Jag är visserligen höger med det är inte så att jag står med en megafon och propagerar för att vi ska ha soldater på sveriges gator. MEN jag vill känna mig förvissad och trygg i att det är Sveriges Poliskår som har våldsmonopolet i Sverige. I det nya svenska Mellanöstern (Malmöstern) och i andra utanförskapsområden är det ingen tvekan om vem som har våldsmonopolet OCH våldskapitalet.
Men är det då inte bättre att lyssna på vad polisen vill ha och ge dem fler poliser?
 
Ok, jag lägger ditt tvärsäkra uttalande på minnet. Jag är visserligen höger med det är inte så att jag står med en megafon och propagerar för att vi ska ha soldater på sveriges gator. MEN jag vill känna mig förvissad och trygg i att det är Sveriges Poliskår som har våldsmonopolet i Sverige. I det nya svenska Mellanöstern (Malmöstern) och i andra utanförskapsområden är det ingen tvekan om vem som har våldsmonopolet OCH våldskapitalet.
Du vet att projektet Sluta skjut faktiskt gett resultat i just Malmö va? Det är betydligt värre på andra platser i Sverige idag.
 
Har någon annan hunnit se Kalla faktas granskning av SDs trollfabrik? Det är ju egentligen inte så mycket nytt som kommer fram, ETC har redan rapporterat om det förut, men i samband med när Kalla fakta meddelade dem om att en granskning gjorts så hörde kommunikationschefen, som tidigare vägrat svara ETC av sig för att försöka minimera lite skador. 🤷‍♀️
 
Har någon annan hunnit se Kalla faktas granskning av SDs trollfabrik? Det är ju egentligen inte så mycket nytt som kommer fram, ETC har redan rapporterat om det förut, men i samband med när Kalla fakta meddelade dem om att en granskning gjorts så hörde kommunikationschefen, som tidigare vägrat svara ETC av sig för att försöka minimera lite skador. 🤷‍♀️
All publicitet är bra publicitet för SD. Under de senaste 20 åren har ju SD gått framåt aldrig gått bakåt eller tappat väljare vad media än hittat på. Ingen rår på SD 😁
 
Såg dagens korta Rapport på Statstelevisionen nyss. Ung vänster vill ha kvar kommunismen men då började Nooshi skruva på sig lite obekvämt 🤣. Där får hon nog problem att hålla sig vän med bongstyriga ungdomar.
 
All publicitet är bra publicitet för SD. Under de senaste 20 åren har ju SD gått framåt aldrig gått bakåt eller tappat väljare vad media än hittat på. Ingen rår på SD 😁
Bristande vandel är ok om det är SD som står för den med andra ord, att hota journalister verkar inte heller vara några problem i deras ideal-Sverige. Håller med om att SDs följe sedan länge accepterar vilket beteende som helst från partiet, så även antidemokratiska tendenser i form av trollfabrik eller hot mot reporter lär okritiskt sväljas med hull och hår. "Det fungerar ju bra i Ryssland så varför inte i Sverige" kanske den käcke SD-väljaren tänker?
 
All publicitet är bra publicitet för SD. Under de senaste 20 åren har ju SD gått framåt aldrig gått bakåt eller tappat väljare vad media än hittat på. Ingen rår på SD 😁
Jag tror att du har rätt. Jag tror att de flesta som röstar på SD inte bryr sig om metoderna. SD's väljare verkar ha en ganska flexibel inställning till både lag och etik så att det nu blev en mer officiell sanning att SD driver en trollfabrik påverkar nog inte så mycket. Det finns också en högre andel med brottsligt förflutet bland SD's politiker men inte heller det avskräcker väljarna.
 
Jag tror att du har rätt. Jag tror att de flesta som röstar på SD inte bryr sig om metoderna. SD's väljare verkar ha en ganska flexibel inställning till både lag och etik så att det nu blev en mer officiell sanning att SD driver en trollfabrik påverkar nog inte så mycket. Det finns också en högre andel med brottsligt förflutet bland SD's politiker men inte heller det avskräcker väljarna.
Så det är alltså helt vanliga människor som jobbar i privat och offentlig sektor där alla möjliga yrken är representerade och som ser till att du har ett samhälle som fungerar, ett av de bästa i världen.
 
Så här svarar stolpskottet Dadgostar på frågan på oro för säkerheten i Malmö: -Det är olyckligt att man inte gjorde som vi föreslog -nämligen att låta Israel inte bli inbjudna den här gången. Självklart skulle omvärlden behövt markera och då hade det här varit en glädjen fest istället för osäkerhet och otrygghet som jag bekymmersamt ser nu.
Det blev glädjens fest i Malmö över Hamas människoslakt den 7 oktober, och utan Israel skulle detta minsann också bli glädjens fest i Malmö ????
Hon slickar så gärna terroristers fötter, smickrar sina väljare och håller tummarna för att få fler väljare bland de här människorna som skulle bli så glada om inte Israel fanns.
Men snälla, vad får du allt ifrån? Du verkar ha noll koll på att Dadgostar fått kritik fån många inom partiet för att hon varit för onyanserad när hon talat om Hamas attack, inte för att hon fördömde den - men för att hon gjorde det utan att också ge en mer ingående kontext. Det borde du snarare uppskatta?

Vidare talade alla partiledare utom en om den humanitära katastrofen i Gaza senaste partiledardebatten. Så det är knappast bara V som reagerar!
 
Så här svarar stolpskottet Dadgostar på frågan på oro för säkerheten i Malmö: -Det är olyckligt att man inte gjorde som vi föreslog -nämligen att låta Israel inte bli inbjudna den här gången. Självklart skulle omvärlden behövt markera och då hade det här varit en glädjen fest istället för osäkerhet och otrygghet som jag bekymmersamt ser nu.
Det blev glädjens fest i Malmö över Hamas människoslakt den 7 oktober, och utan Israel skulle detta minsann också bli glädjens fest i Malmö ????
Hon slickar så gärna terroristers fötter, smickrar sina väljare och håller tummarna för att få fler väljare bland de här människorna som skulle bli så glada om inte Israel fanns.
Alltså, det var ju inte Dadgostar som hyllade Hamas attacker? Varför blandar du in henne i det? Man kan tycka att man borde portat Israel från Eurovision utan att för den sakens skull hylla Hamas.
 
Så det är alltså helt vanliga människor som jobbar i privat och offentlig sektor där alla möjliga yrken är representerade och som ser till att du har ett samhälle som fungerar, ett av de bästa i världen.
Nej, jag menar tvärtom. De allra flesta gillar lag och ordning. De allra flesta människor tycker att man ska föra en schysst debatt. Till skillnad från sd.
 
Men snälla, vad får du allt ifrån?
Jag hörde ju henne själv uttala detta i en intervju -exakt ordagrant som jag refererat i mitt inlägg. Det går bara inte att misstolka vad hon säger: Om Israel inte funnits representerad i Eurovision skulle detta ha varit en glädjens fest. Hon kan ju inte heller ha missat glädjens fest i Malmö den 7 oktober?? Vettiga politiker från vänstern som tar ansvar och menar att Palestinier ska inte klä skott för Hamas slakt.......blir bortkörda eller utbuade. Vad berättar allt detta e g e n t l i g e n? Du får svara för dig -och jag svarar för mig. Och jag svarar -Hamas (en terror stämplad organisation -för den som "råkat" glömma det) har ett djupt stöd i Sverige. Både för sin existens och makabert nog för 7 oktoberslakten. Att politiker agerar Hamas nyttiga idioter genom att ut i megafonen gapa om att Israel ska lägga ner vapen -är DIREKT att stödja en terrororganisation, ge dem legitimitet, som dessutom använder människorna i Gaza som sköldar. Hamas vill inte ha en tvåstatslösning, dom skiter i sitt folk, dom hatar oss i väst, och dom vill inte världen något gott alls. Ändå använder svenska politiker TV tid och all övrig tid i rampljuset som bäst på att kratta manegen för Hamas och legitimera dem?
Du verkar ha noll koll på att Dadgostar fått kritik fån många inom partiet för att hon varit för onyanserad när hon talat om Hamas attack, inte för att hon fördömde den - men för att hon gjorde det utan att också ge en mer ingående kontext. Det borde du snarare uppskatta?
Bara det att du väljer att använda ordet "attack" för att beskriva Hamas brutaliteter är att förmildra händelsen. Jo visst stack Dadgostar ut näsan och "viskade" ett fördömande av slakten den 7 oktober, som anständig partiledare var hon tvungen att dra sig själv fram i håret för att göra -sen gällde det att snabbt dra in näsan igen och kamma till håret. Nu gäller det att säga rätt saker för att inte reta upp den lättkränkta väljarbasen från mellanöstern. Inte nämna 7 oktober, smidigt glömma gisslan och istället rikta uppmärksamheten mot blodet i Gaza, och bilda opinion för att det är Israel som har allt blod på sina händer. Ett sådant förfarande avslöjar terrorromantikerna.:wtf:
Vidare talade alla partiledare utom en om den humanitära katastrofen i Gaza senaste partiledardebatten. Så det är knappast bara V som reagerar!
Vidare talade alla partiledare utom en om den humanitära katastrofen i Gaza senaste partiledardebatten. Så det är knappast bara V som reagerar!
Förnuftiga politiker bör nyttja media tid till att påtala - Hamas är en terror stämplad organisation, Hamas ska släppa gisslan, sen släpps matkonvojerna in i Gaza. INGET civiliserat demokratiskt land låter en jävla terrororganisation hålla i taktpinnen.
Tyvärr bara Pehrson och Åkesson var de enda som tog bladet från munnen. Mycket sorgligt att de andra väljer att vara Hamas nyttiga idioter


 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 215
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 705
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 881
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp