Svensk politik nr 3

Jag fattar inte hur en del politiker får fortsatta förtroenden trots att de tabbar sig gång, på gång, på gång. Snacka om att hålla varandra om ryggen. :banghead:
Kristerssons rekryteringar imponerar inte direkt. Det mest intressanta är väl egentligen varför regeringskansliet valde att inte polisanmäla händelsen när de fick kännedom om det, och gjorde en egen utredning.

Det här är ändå lite komiskt att läsa. Kritiken mot rekryteringen av Landerholm har aldrig varit att han inte har rätt sorts erfarenhet, utan att han är en barndomskompis till Kristersson. Och informationen om att de var barndomsvänner antar jag definitivt att Ulf hade vid rekryteringen. :D

"Landerholm anses ha ett gediget CV för jobbet som nationell säkerhetsrådgivare, men rekryteringen har ändå fått kritik eftersom han och Kristersson är barndomsvänner.

Kristersson håller fast vid att rekryteringen var rätt, med den information han hade då."

https://tt.omni.se/kristersson-morklagger-absolut-ingenting/a/RzBrvA

Kristerssons rekryteringar imponerar inte direkt. Det mest intressanta är väl egentligen varför regeringskansliet valde att inte polisanmäla händelsen när de fick kännedom om det, och gjorde en egen utredning.
Jag tycker det är lite för många sammanträffanden att han råkar glömma hemligstämplade handlingar, som en georgisk städare råkar hitta och som hon sedan får 15000 kr från en person som råkar ha kopplingar till ledarskiktet i en våldsbejakande islamistisk miljö, är rysk medborgare och städaren är tillbaka i Georgien igen.

Hoppsan? O_o

Jag tycker det är lite för många sammanträffanden att han råkar glömma hemligstämplade handlingar, som en georgisk städare råkar hitta och som hon sedan får 15000 kr från en person som råkar ha kopplingar till ledarskiktet i en våldsbejakande islamistisk miljö, är rysk medborgare och städaren är tillbaka i Georgien igen.

Hoppsan? O_o
Undrar mest hur städaren fick anställning på den kursgården från första början.

Hoppsan? O_o
Å andra sidan är det inte bekräftat att städerskan fick pengarna därför. Däremot verkar det ju finnas svart på vitt att SÄPO kritiserar regeringskansliets hantering av ärendet, och det är problematiskt oavsett om uppgifterna sålts vidare eller ej.

Landerholm åtalas nu för sitt slarv med hemliga uppgifter. https://www.dn.se/sverige/henrik-landerholm-atalas-for-vardsloshet-med-hemlig-uppgift/

Mindre än en vecka efter att det kom uppgifter att han fått nya uppdrag i moderaternas riksdagskansli efter att ha fått avgå som nationell säkerhetsrådgivare...
Verkligen sjukt provocerande. Jag har haft ett jobb med säkerhetsklassning en gång i tiden, och hade jag ställt till med ens en bråkdel av Landerholms elände hade jag åkt dit rejält 🤬

Och sen blev det ännu värre.
Den nationella säkerhetsrådgivaren förstod inte att H på handlingarna betydde att de var hemliga. Trodde han att det stod för Henrik?

Jag har arbetat med sekretessbelagda handlingar i 30 år och ingen har någonsin varit i närheten av att vara så slarvig och okunnig om hur de ska hanteras.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...h-markning?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
890
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 506
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka