Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du ser inte kristen extremism som ett hot? Ett förbud mot abort t ex som diskuteras? Eller kvinnoprästmotståndarna som pastorn?
Menar du att kvinnoprästmotståndare är ett hot mot gemene man, och att kvinnoprästmotståndare är farliga för landets säkerhet?

Jag är för aborter, och tycker personligen att det skulle genomföras många, många fler. Dock förstår jag skälen för att abortmotståndare är emot, men själv har jag efter överväganden kommit fram till den motsatta åsikten. Jag har aldrig sett abortmotståndare som extremister, eller känt mig hotad eller orolig för min eller mina anhörigas säkerhet när jag har vädrat mina åsikter.

Dessutom är ju islamister också stenhårda abortmotståndare, så det är inget som är unikt för kristna. Och hur ser islamister på kvinnliga imamer?

Alltså tycker jag att du devalverar innebörden av ordet extremist på ett ohederligt sätt.

Senast ändrad:
Menar du att kvinnoprästmotståndare är ett hot mot gemene man, och att kvinnoprästmotståndare är farliga för landets säkerhet?

Jag är för aborter, och tycker personligen att det skulle genomföras många, många fler. Dock förstår jag skälen för att abortmotståndare är emot, men själv har jag efter överväganden kommit fram till den motsatta åsikten. Jag har aldrig sett abortmotståndare som extremister, eller känt mig hotad eller orolig för min eller mina anhörigas säkerhet när jag har vädrat mina åsikter.

Dessutom är ju islamister också stenhårda abortmotståndare, så det är inget som är unikt för kristna. Och hur ser islamister på kvinnliga imamer?

Alltså tycker jag att du devalverar innebörden av ordet extremist på ett ohederligt sätt.
Ja till Livet anser jag vara en extrem organisation som hotar våra svenska värderingar och lagar. Kvinnoprästmotståndare är av uppfattningen att kvinnan tige i församlingen och även om de svenska, kristna, organisationerna inte uttalar dödshot så räknar jag dem till extremister.

Enligt dig är allt ok så länge man inte hotar någon till livet? Där har vi helt skilda åsikter och den kristna historien är fylld av blod och det plågas och dödas än idag för några helgon och en Gud som är gemensam för både de kristna, judarna och muslimernas.

Ja du påstod ju att man bara diskuterade muslimsk extremism om det rörde sig om IS eller talibaner. Jag undrar därför vilken muslimsk extremism du anser att samhället blundar för.
Du säga i vilket inlägg jag skrivit muslimsk extremism .....jag har gått igenom mina inlägg och kan inte hitta det.

Fast nu blundar du ju för att det absolut finns kristna våldsbejakande abortmotståndare som begår våldsdåd mot personal som arbetar på sjukhus som utför aborter, tex. Och det är många våldsbejakande högerextrema som ser sig som kristna. Det förstnämnda är väl vanligare i USA tex., men våldsbejakande högerextrema ses väl av SÄPO som ett minst lika stort hot mot demokratin som islamistiska extremism. Nu senaste åren så tycker jag att det finns en obehaglig trend där högerextrema eller för den delen kristna konservativa på nåt vis försöker tvätta rent deras egna ganska kvinnofientliga/homofoba åsikter med att använda muslimer som slagträ och måla ut dem som värre.

Så du ser inte kristen extremism som ett hot? Ett förbud mot abort t ex som diskuteras? Eller kvinnoprästmotståndarna som pastorn?
Nej jag ser inte att svensk abortlagstiftning är hotad. Jo det finns säkert kvinnoprästmotståndare kvar -men jag ser inte att det är någon större debatt från dem. Men dom kanske sitter i en källare någonstans och planerar att slita kragen från kvinnoprästerna.

Nej jag ser inte att svensk abortlagstiftning är hotad. Jo det finns säkert kvinnoprästmotståndare kvar -men jag ser inte att det är någon större debatt från dem. Men dom kanske sitter i en källare någonstans och planerar att slita kragen från kvinnoprästerna.
Ja till Livet är ett exempel, KD och SD är för att ändra svenska lag för att minska aborterna, pastor Ekman och Carola halleluja Livets Ord bl a hävdar att man tagit emot djävulen om man blir sjuk, Jehovas Vittnen utesluter fd medlemmar helt ut familjer, förbjuder blodtransfusioner mm, lestadianer förbjuder preventivmedel osv.

Vi har gott om kristna sekter i Sverige som i mina ögon är extrema.

Ja till Livet är ett exempel, KD och SD är för att ändra svenska lag för att minska aborterna, pastor Ekman och Carola halleluja Livets Ord bl a hävdar att man tagit emot djävulen om man blir sjuk, Jehovas Vittnen utesluter fd medlemmar helt ut familjer, förbjuder blodtransfusioner mm, lestadianer förbjuder preventivmedel osv.

Vi har gott om kristna sekter i Sverige som i mina ögon är extrema.
Jo men att de här sekterna skulle vara ett hot mot dig och mig -det har jag aldrig någonsin känt.
Och apropå abortmotståndarna till barnmorskor som försökte driva frågan om "samvetsfrihet" i rätten i Sverige, så har de kopplingar till den här organisationen, som jag själv skulle säga står för kristen extremism. https://sv.wikipedia.org/wiki/Alliance_Defending_Freedom
Ja jag evinnerligt glad över att hon drev sitt ärende till Europadomstolen och där prövades inte ens fallet.

Jo men att de här sekterna skulle vara ett hot mot dig och mig -det har jag aldrig någonsin känt.

Ja jag evinnerligt glad över att hon drev sitt ärende till Europadomstolen och där prövades inte ens fallet.
Men om du skulle behöva en abort då? Känner du inte att de är emot dig då?

Ja, jag håller med! Men fallet är ju också en ögonöppnare vad gäller att det finns de med kopplingar till extrema kristna organisationen med jävligt djupa fickor, även i Sverige.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar