Vilken muslimsk extremism är det du anser att man blundar för? Jag tycker sådant diskuteras rätt friskt i samhället.Nej det gör man inte. Fast det bara hos IS och talibanerna som extremism frodas tänker du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken muslimsk extremism är det du anser att man blundar för? Jag tycker sådant diskuteras rätt friskt i samhället.Nej det gör man inte. Fast det bara hos IS och talibanerna som extremism frodas tänker du?
Muslimsk extremism?Vilken muslimsk extremism är det du anser att man blundar för? Jag tycker sådant diskuteras rätt friskt i samhället.
Kristen, som redan nämnt.Nej det gör man inte. Fast det bara hos IS och talibanerna som extremism frodas tänker du?
Säpo vill stänga vissa muslimska skolor pga...Muslimsk extremism?
Ok, jag har inte hört att kristen religiös extremism ökar i Sverige eller ens att det skulle vara ett hot mot Svensk demokrati.Kristen, som redan nämnt.
Så du ser inte kristen extremism som ett hot? Ett förbud mot abort t ex som diskuteras? Eller kvinnoprästmotståndarna som pastorn?Ok, jag har inte hört att kristen religiös extremism ökar i Sverige eller ens att det skulle vara ett hot mot Svensk demokrati.
Ja du påstod ju att man bara diskuterade muslimsk extremism om det rörde sig om IS eller talibaner. Jag undrar därför vilken muslimsk extremism du anser att samhället blundar för.Muslimsk extremism?
Menar du att kvinnoprästmotståndare är ett hot mot gemene man, och att kvinnoprästmotståndare är farliga för landets säkerhet?Så du ser inte kristen extremism som ett hot? Ett förbud mot abort t ex som diskuteras? Eller kvinnoprästmotståndarna som pastorn?
Ja till Livet anser jag vara en extrem organisation som hotar våra svenska värderingar och lagar. Kvinnoprästmotståndare är av uppfattningen att kvinnan tige i församlingen och även om de svenska, kristna, organisationerna inte uttalar dödshot så räknar jag dem till extremister.Menar du att kvinnoprästmotståndare är ett hot mot gemene man, och att kvinnoprästmotståndare är farliga för landets säkerhet?
Jag är för aborter, och tycker personligen att det skulle genomföras många, många fler. Dock förstår jag skälen för att abortmotståndare är emot, men själv har jag efter överväganden kommit fram till den motsatta åsikten. Jag har aldrig sett abortmotståndare som extremister, eller känt mig hotad eller orolig för min eller mina anhörigas säkerhet när jag har vädrat mina åsikter.
Dessutom är ju islamister också stenhårda abortmotståndare, så det är inget som är unikt för kristna. Och hur ser islamister på kvinnliga imamer?
Alltså tycker jag att du devalverar innebörden av ordet extremist på ett ohederligt sätt.
Du säga i vilket inlägg jag skrivit muslimsk extremism .....jag har gått igenom mina inlägg och kan inte hitta det.Ja du påstod ju att man bara diskuterade muslimsk extremism om det rörde sig om IS eller talibaner. Jag undrar därför vilken muslimsk extremism du anser att samhället blundar för.
Fast nu blundar du ju för att det absolut finns kristna våldsbejakande abortmotståndare som begår våldsdåd mot personal som arbetar på sjukhus som utför aborter, tex. Och det är många våldsbejakande högerextrema som ser sig som kristna. Det förstnämnda är väl vanligare i USA tex., men våldsbejakande högerextrema ses väl av SÄPO som ett minst lika stort hot mot demokratin som islamistiska extremism. Nu senaste åren så tycker jag att det finns en obehaglig trend där högerextrema eller för den delen kristna konservativa på nåt vis försöker tvätta rent deras egna ganska kvinnofientliga/homofoba åsikter med att använda muslimer som slagträ och måla ut dem som värre.Menar du att kvinnoprästmotståndare är ett hot mot gemene man, och att kvinnoprästmotståndare är farliga för landets säkerhet?
Jag är för aborter, och tycker personligen att det skulle genomföras många, många fler. Dock förstår jag skälen för att abortmotståndare är emot, men själv har jag efter överväganden kommit fram till den motsatta åsikten. Jag har aldrig sett abortmotståndare som extremister, eller känt mig hotad eller orolig för min eller mina anhörigas säkerhet när jag har vädrat mina åsikter.
Dessutom är ju islamister också stenhårda abortmotståndare, så det är inget som är unikt för kristna. Och hur ser islamister på kvinnliga imamer?
Alltså tycker jag att du devalverar innebörden av ordet extremist på ett ohederligt sätt.
Nej jag ser inte att svensk abortlagstiftning är hotad. Jo det finns säkert kvinnoprästmotståndare kvar -men jag ser inte att det är någon större debatt från dem. Men dom kanske sitter i en källare någonstans och planerar att slita kragen från kvinnoprästerna.Så du ser inte kristen extremism som ett hot? Ett förbud mot abort t ex som diskuteras? Eller kvinnoprästmotståndarna som pastorn?
Ja till Livet är ett exempel, KD och SD är för att ändra svenska lag för att minska aborterna, pastor Ekman och Carola halleluja Livets Ord bl a hävdar att man tagit emot djävulen om man blir sjuk, Jehovas Vittnen utesluter fd medlemmar helt ut familjer, förbjuder blodtransfusioner mm, lestadianer förbjuder preventivmedel osv.Nej jag ser inte att svensk abortlagstiftning är hotad. Jo det finns säkert kvinnoprästmotståndare kvar -men jag ser inte att det är någon större debatt från dem. Men dom kanske sitter i en källare någonstans och planerar att slita kragen från kvinnoprästerna.
Jo men att de här sekterna skulle vara ett hot mot dig och mig -det har jag aldrig någonsin känt.Ja till Livet är ett exempel, KD och SD är för att ändra svenska lag för att minska aborterna, pastor Ekman och Carola halleluja Livets Ord bl a hävdar att man tagit emot djävulen om man blir sjuk, Jehovas Vittnen utesluter fd medlemmar helt ut familjer, förbjuder blodtransfusioner mm, lestadianer förbjuder preventivmedel osv.
Vi har gott om kristna sekter i Sverige som i mina ögon är extrema.
Ja jag evinnerligt glad över att hon drev sitt ärende till Europadomstolen och där prövades inte ens fallet.Och apropå abortmotståndarna till barnmorskor som försökte driva frågan om "samvetsfrihet" i rätten i Sverige, så har de kopplingar till den här organisationen, som jag själv skulle säga står för kristen extremism. https://sv.wikipedia.org/wiki/Alliance_Defending_Freedom
Men om du skulle behöva en abort då? Känner du inte att de är emot dig då?Jo men att de här sekterna skulle vara ett hot mot dig och mig -det har jag aldrig någonsin känt.
Ja jag evinnerligt glad över att hon drev sitt ärende till Europadomstolen och där prövades inte ens fallet.
Sorry...läs samhället istället för "dig och mig".Och vad menar du med "dig och mig"?
Men du tror inte att om de hade möjlighet att så skulle de inskränka aborträtten etc?Sorry...läs samhället istället för "dig och mig".