Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessutom vill Jimmie Åkesson riva moskéer.
– På sikt behöver vi börja konfiskera och riva moskébyggnader där det sprids antidemokratisk, antisvensk, homofob eller antisemitisk propaganda eller allmän desinformation om det svenska samhället.

Fint att se hur Jimmie ömmar om lbtqi
Jag som hbtqi-person känner mig inte det minsta trygg i Sverige numera när det sitter en homofobi parti nästan regeringsställning. Sjukt obehagligt.
Och at han nu håller mig och mina syskon om ryggen är ju bara bisarrt.

Är SD ett homofobiskt parti?
Har du levt under en sten? Utöver att Söder senast i somras anklagade statsministern för att legitimera pedofili pga prideflagga, och dylika utspel utifrån honom och andra genom åren så har partiet i stort sett alltid röstat emot rättigheter för hbtqi+ personer. Enda gången de låtsas bry sig är om det kan användas mot slagträ mot muslimer.

Har du levt under en sten? Utöver att Söder senast i somras anklagade statsministern för att legitimera pedofili pga prideflagga, och dylika utspel utifrån honom och andra genom åren så har partiet i stort sett alltid röstat emot rättigheter för hbtqi+ personer. Enda gången de låtsas bry sig är om det kan användas mot slagträ mot muslimer.
Nej jag lever inte under någon sten. Tvärtom -jag är mycket samhällsintresserad. Ska däremot erkänna att jag inte har hängt med i vad SD har röstat mot när det kommer till hbtq + personers rättigheter. Jag läser på Rfsl:s hemsida och jag håller med om att ute i kommunerna är det verkligen galet.

Nej jag lever inte under någon sten. Tvärtom -jag är mycket samhällsintresserad. Ska däremot erkänna att jag inte har hängt med i vad SD har röstat mot när det kommer till hbtq + personers rättigheter. Jag läser på Rfsl:s hemsida och jag håller med om att ute i kommunerna är det verkligen galet.
Då tycker jag att det är lite märkligt att inte ha snappat upp tongångarna?

Då tycker jag att det är lite märkligt att inte ha snappat upp tongångarna?
Det är skillnad på att "snappa upp tongångar" och vara insatt i vad ett parti röstar för och emot i varje fråga. Jag har "snappat" upp tidningsrubriker, men aldrig fått se eller höra Björn Söder ställas mot väggen och med egna ord få berätta vad fan han menar med sina obskyra uttalanden.

Jag vet inte varför Sossarna vill göra ett lamt försök att erkänna sin misslyckade invandringspolitik?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...rapport-om-invandring-klar-djupt-sjalvkritisk
Därför att det inte längre är förenat med att få rasiststämpel på sig. Det som känns mycket obehagligt är att S ännu en gång binder ris åt sina ryggar och inser att dom inte kan sätta ner foten och utesluta Jamal El-Haj som helt öppet besöker hamasmöte. Ta till lipen i talarstolen för att slippa ta bladet från munnen inger inte ett intryck av att vara en stark ledare. Jag gissar det kommer bli ohållbart för partiet att inte våga stå rakryggad när det kommer till att starkt ta avstånd från människoslakt.

Genomtänkt förslag!
Ser verkligen fram emot att besöka "Horunge Hamburgare", ta en fika på "Dunkade Munkar" samt handla lite kläder på "Veckodag"

Skärmavbild 2023-11-27 kl. 12.42.08.webp

Genomtänkt förslag!
Ser verkligen fram emot att besöka "Horunge Hamburgare", ta en fika på "Dunkade Munkar" samt handla lite kläder på "Veckodag"

Visa bifogad fil 132886
Det är så dumt så att man saknar ord. Jag såg en annan företrädare för sd som hade samma förslag med argumentet att han inte förstod vad som såldes i butiken om skylten var på annat språk än svenska. Jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja?

Det är så dumt så att man saknar ord. Jag såg en annan företrädare för sd som hade samma förslag med argumentet att han inte förstod vad som såldes i butiken om skylten var på annat språk än svenska. Jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja?

Då borde han gå till den lilla koreanska matvarubutiken på Luntmakargatan. Hon som äger den (antar jag) är på samma nivå som John Cleese i Pang i Bygget. Inte bara är samtliga varor märkta på koreanska. Men när man frågar lite försynt om vad man letar efter, än mindre frågar om råd så suckar hon djupt och visar tydligt att man är till stort besvär som frågar. Och kan ibland bara peka på hyllan där det står prydliga rader av olika (liknande märken och varor). Den enda gången hon ljusnar upp är när det kommer in någon som pratar koreanska. Dessa får automatiskt företräde :rofl:

Då borde han gå till den lilla koreanska matvarubutiken på Luntmakargatan. Hon som äger den (antar jag) är på samma nivå som John Cleese i Pang i Bygget. Inte bara är samtliga varor märkta på koreanska. Men när man frågar lite försynt om vad man letar efter, än mindre frågar om råd så suckar hon djupt och visar tydligt att man är till stort besvär som frågar. Och kan ibland bara peka på hyllan där det står prydliga rader av olika (liknande märken och varor). Den enda gången hon ljusnar upp är när det kommer in någon som pratar koreanska. Dessa får automatiskt företräde :rofl:
När jag jobbade i Stockholm för en del år sen låg det en bra koreansk restaurang på Luntmakargatan. De hade en riktigt bra bibimbap som vi kostade på oss ibland när lönen kommit.

När jag jobbade i Stockholm för en del år sen låg det en bra koreansk restaurang på Luntmakargatan. De hade en riktigt bra bibimbap som vi kostade på oss ibland när lönen kommit.

Arirang! Sveriges första och bästa koreanska restaurang 😻 Dit brukade vi gå när vi skulle fira något extra. Som att jag kom in på gymnasiet. Födelsedagar, när vi skulle flytta utomlands. När vi köpte min ponny. Det i särklass bästa är dock bulgogi när man grillar tunn, marinerad entrecote vid bordet och som serveras tillsammans med olika namul - smårätter som är :d

Numera har de också en liten affär där de säljer såser och liknande så man kan sätta sin egen piff när man lagar asiatisk mat hemma.

Senast ändrad:
Därför att det inte längre är förenat med att få rasiststämpel på sig. Det som känns mycket obehagligt är att S ännu en gång binder ris åt sina ryggar och inser att dom inte kan sätta ner foten och utesluta Jamal El-Haj som helt öppet besöker hamasmöte. Ta till lipen i talarstolen för att slippa ta bladet från munnen inger inte ett intryck av att vara en stark ledare. Jag gissar det kommer bli ohållbart för partiet att inte våga stå rakryggad när det kommer till att starkt ta avstånd från människoslakt.
Nån gång måste sossarna ta tag i sina byk. Förtroendet för MA rasar ju nu och övergår alltmer till Jimmies fördel.

När det sen blir tillåtet att mer ingående dela information mellan myndigheter så kommer väljarna ännu mer förstå hur illa det är.

Nyligen så gick ju Nederländerna till val och där har ju väljarna förstått vad dom INTE vill ha

Nån gång måste sossarna ta tag i sina byk. Förtroendet för MA rasar ju nu och övergår alltmer till Jimmies fördel.

När det sen blir tillåtet att mer ingående dela information mellan myndigheter så kommer väljarna ännu mer förstå hur illa det är.

Nyligen så gick ju Nederländerna till val och där har ju väljarna förstått vad dom INTE vill ha
Hur var det nu med SDs vision av det framtida samhället?
Kan du fortfarande inte skriva några rader?
Vi väntar

https://www.theguardian.com/world/2...e-far-right-pvv-geert-wilders-form-government

The PVV is projected to win 37 seats of the 150 in the lower house, making him already nearly half-way to the 76 needed to form a majority

https://www.reuters.com/world/europ...alks-after-wilders-shock-poll-win-2023-11-24/

Trots Geert Wilders seger kommer det att bli intressant och se om han lyckas skrapa ihop en koalition för att faktiskt kunna regera. Eftersom Nederländerna inte har någon gräns för att få ett säte i riksdagen vimlar det av småpartier med en eller två platser.

https://www.reuters.com/world/europ...alks-after-wilders-shock-poll-win-2023-11-24/

Early positions in coalition talks often shift when talks drag on. Talks after the previous Dutch election in March 2021 took a record-breaking 299 days.

Hans försök att regeringsbilda börjar bra

https://www.france24.com/en/live-ne...lks-in-chaos-as-wilders-appointed-scout-quits :rofl:

Nja, även om förtroendet för Magdalena Andersson gått ner och förtroendet för Åkesson gått upp så har hon fortfarande 48% förtroende medan Åkesson ligger på 30%. Så att svenska folket plötsligt skulle stödja SD är en sanning med modifikation.

Sedan ska tilläggas att i tider med ett globalt osäkert läge och lågkonjunktur så går det alltid bra för populistiska partier med enkla svartvita lösningar där man skyller på en minoritet som roten till problemen. Det har vi sett historiskt, cf Tyskland under 1930-talet. Där både nazister och kommunister fick stort stöd. Enkla lösningar går alltid hem. Ett annat område är miljöförändringar. Det är lätt att endast se att fossilbränsle blir billigare och att ignorera konsekvenserna av det. Även om jag inte håller med om metoderna förstår jag klimataktivisterna som tar till extrema medel för att på något sätt visa sin förtvivlan över vad som händer.

Det är inte heller en överraskning att det är äldre och av någon anledning, ffa män, som inte bryr sig eftersom de kommer vara döda när konsekvenserna drabbar den yngre generationen. Eller, som SD, förneka att miljöförändringar existerar öht. De kan, fram tills dess att de är oundvikliga, leva ett bättre liv med lägre skatter och mer pengar i plånboken än om vi skulle ta tag i miljön nu. Numera är pensionen en stor fråga. Problemet är att när den generation som nu är barn kommer inte pensionen existera som den gör idag. Vilket redan diskuterats i andra trådar, om vi lever som SD vill.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/ovrigt-arbetsmarknad/Befolkningsstruktur/

Nja, även om förtroendet för Magdalena Andersson gått ner och förtroendet för Åkesson gått upp så har hon fortfarande 48% förtroende medan Åkesson ligger på 30%. Så att svenska folket plötsligt skulle stödja SD är en sanning med modifikation.

SD vinner också fortfarande priset som mest ogillade parti; dvs med flest personer som absolut inte kan tänka sig att rösta på dem eller stödja dem. De brukar ligga hästlängder före V och MP som intar andra och tredje-platserna. Men jag tror det var ett tag sedan det gjordes en riktigt stor undersökning i ämnet, och lite har det säkert ändrats nu när rasismen släppts in och normaliserats inom rikspolitiken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Motionscykel?
  • Offentliga verksamheter