Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag höll Migrationsministern och Jimmie presskonferens :up: Man meddelar att man avsätter medel till att snabba på asylprocessen och återvändande processen. Hon säger att en stor majoritet som kommer hit ska återvända. Som den ser ut idag så fungerar inte det i dag, enligt Migrationsministern. Vidare ska man utöka förvar platserna

Toppen då börjar saker o ting komma på plats 🙂
Hur lång tid tar det att bygga fler förvar och utbilda personal? Hur får regering och SD stopp på mordvågen som pågår? Hur planerar de att stoppa sprängningarna?

Hur lång tid tar det att bygga fler förvar och utbilda personal? Hur får regering och SD stopp på mordvågen som pågår? Hur planerar de att stoppa sprängningarna?
Då har regeringen och SD skickat en tydlig signal till nya GD på Migrationsverket. Bara att sätta igång o jobba och visa upp resultat

Man vill inrätta 1000 nya förvarplatser. Vidare säger Migrationsministern att asylsökande inte ska bo ute i samhället utan dom ska bo på särskilda mottagnings center . Å där kommer dom ha anmälningsplikt

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEeRQL/stenergard-och-akesson-i-utspel-om-migration

Man vill inrätta 1000 nya förvarplatser. Vidare säger Migrationsministern att asylsökande inte ska bo ute i samhället utan dom ska bo på särskilda mottagnings center . Å där kommer dom ha anmälningsplikt

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEeRQL/stenergard-och-akesson-i-utspel-om-migration
Sjukt. Ingen människa ska behöva berövas sin frihet på det sätter. Ingen människa är illegal osv.

Känner mer och mer att jag verkligen måste engagera mig mer i landets utveckling. Det här är orimligt.

Sjukt. Ingen människa ska behöva berövas sin frihet på det sätter. Ingen människa är illegal osv.

Känner mer och mer att jag verkligen måste engagera mig mer i landets utveckling. Det här är orimligt.

Att Stenergård och Åkesson sitter vid samma bord och gör utspel om migration. :turd:

En gång för inte så länge sedan var det dels otänkbart, dels fanns det ett M som hävdade att de stod för frihet för människor som ville bidra till Sverige oavsett var de kan tänkas ha fötts.

Att Stenergård och Åkesson sitter vid samma bord och gör utspel om migration. :turd:

En gång för inte så länge sedan var det dels otänkbart, dels fanns det ett M som hävdade att de stod för frihet för människor som ville bidra till Sverige oavsett var de kan tänkas ha fötts.
Verkligen!
Det är fruktansvärt.

På mitt jobb har de allra flesta utländsk härkomst, utan dom - Ingen hemtjänst. Alla behövs i samhället.

Engagera i politiken! Gå med i ett politiskt parti!

Utan engagerade människor i partierna, så förtvinar demokratin till slut.

Bygg en folkrörelse genom partierna, för vi har inget bättre just nu.
Samtliga partier behöver piggas upp (eller vad jag ska kalla det för) med mer folk, nytt folk, som har andra infallsvinklar.
Ändra på det lite "gråtrötta" som finns i partierna för närvarande.

Ta vilket parti som helst som står för frihet, jämlikhet, yttrandefrihet och demokrati som helst, och som inte väljer att liera sig med de populistiska och mer eller mindre fascistiska krafterna.

Samtliga partier behöver piggas upp (eller vad jag ska kalla det för) med mer folk, nytt folk, som har andra infallsvinklar.

Ta vilket parti som helst som står för frihet, jämlikhet, yttrandefrihet och demokrati som helst, och som inte väljer att liera sig med de populistiska och mer eller mindre fascistiska krafterna.
Jag tog ett sånt, började engagera mig och sen stack de snabbt nedför den branta sluttningen tillsammans med rasisterna (och några till) så jag fick säga upp mitt medlemskap och engagemang.

Just nu är det lite vilset för en socialliberal, finns inte riktigt nånstans att ta vägen. Men får se framöver.

Jag är medlem i ett parti och är med på lite online-möten, men ska nog ta tag och engagera mig på riktigt.

Jag också. Det är en sån där sak man hela tiden ska göra men aldrig kommer till skott. Egentligen är det lite ironisk att det absolut största partiet i Sverige är i opposition utan inflytande.

Vi pratar om grov gängbrottslighet

I så fall tror jag inte det finns någon statistik på det överhuvudtaget? Det finns ju t.ex. kartläggningen från DN som visar att över 90% misstänkta för gängskjutningar har invandrarbakgrund. Men finns det någon statistik som kartlägger specifikt illegala invandare?

I så fall tror jag inte det finns någon statistik på det överhuvudtaget? Det finns ju t.ex. kartläggningen från DN som visar att över 90% misstänkta för gängskjutningar har invandrarbakgrund. Men finns det någon statistik som kartlägger specifikt illegala invandare?

De som står för merparten av gängbrottslighet är andra generationen svenskar. Vilken status brottslingarna har, visar sig om åklagaren yrkar utvisning med återreseförbud.

Invandrare har invandrat till ett land, i det här fallet Sverige. De som är födda här av utomeuropeiska föräldrar är svenskar, ofta benämnda som andra generationen svenskar.

Vill och vill, jag kan inte se att det är något svar på min fråga? Vilka skattepengar ska finansiera byggandet? Var ska alla byggjobbare komma från, EU? Vilka ska jobba på de institutionerna och vilken utbildning ska de ha? Var är alla poliser som ska ta folk i förvar? Var är alla jurister och domare som ska bedöma vilka som ska få stanna och vilka som ska utvisas?

Få se nu, hur långt är det till nästa val ..? :sneaky:

Angiverilagen verkar faktiskt ha knuffat över en del av de som röstade på regeringen till oppositionen, pratade med en av dem nyligen och hen hade skrivit upp sig på sin yrkesgrupps upprop mot lagen. Men det är bisarrt att det gått så långt att det kommit till det läget överhuvudtaget, angiveri.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV