@Smoothi hade rätt, nu kommer skattesänkningen nästa år, på snus!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag väntar på 10 kr sänkningen så jag kan ta mig till jobbet normalt igen. Annars är det billigare att stanna hemma med bidrag.Det blir det 8 jobbskatteavdraget . Eftersom det ligger i höstbudgeten så lär det börja gälla vid årsskiftet samtidigt som vi får bra mycket billigare diesel. Inte lika stor sänkning för bensin såklart
Ännu mera skattesänkning på bensin och diesel efter årskiftet . Det meddelar regeringen och SD idag.@Smoothi hade rätt, nu kommer skattesänkningen nästa år, på snus!
Ja, valuta i sjunkande värde på kronan och ökat terrorhot.Ännu mera skattesänkning på bensin och diesel efter årskiftet . Det meddelar regeringen och SD idag.
Nu får man valuta för att man röstade rätt
Sammanlagt kommer sänkningen att kosta stadsbudgeten 6,48 miljarder kronor, för 2024, uppger Sjöstedt. Kostnaden tas som en del av det reformutrymme som regeringen tidigare har beräknat till 40 miljarder kronor.Ännu mera skattesänkning på bensin och diesel efter årskiftet . Det meddelar regeringen och SD idag.
Det regnar manna nu . Nytt jobbskatteavdrag, rejäl sänkning av reduktionsplikten på diesel. Utöver det extra skattesänkning på diesel och bensin. Sänkt skatt för pensionärer.Sammanlagt kommer sänkningen att kosta stadsbudgeten 6,48 miljarder kronor, för 2024, uppger Sjöstedt. Kostnaden tas som en del av det reformutrymme som regeringen tidigare har beräknat till 40 miljarder kronor.
Mellan 2020 och 2022 steg bensinpriset med över 40 procent och dieselpriset med över 60 procent, skriver DN.
Jag undrar når, och om, du och dina meningsfränder ska förså att sänka reduktionsplikten, är att skjuta sig själv i foten?Det regnar manna nu . Nytt jobbskatteavdrag, rejäl sänkning av reduktionsplikten på diesel. Utöver det extra skattesänkning på diesel och bensin. Sänkt skatt för pensionärer.
Det kommer mera för falukorven skivas upp och delas ut mer och mer
Det där är så osannolikt märkligt. Jag har så många frågor. Vi har ett ansträngt ekonomiskt läge sa finansministern i en presskonferens häromdan som ett svar på varför man inte justerar gränsen för statlig inkomstskatt. Och dan efter kommer det här - att snuset ska bli billigare. Så vi ska alltså minska statens intäkter för att det ska bli billigare att snusa. Som sagt, jag har frågor.@Smoothi hade rätt, nu kommer skattesänkningen nästa år, på snus!
Populism, enbart populism. Så otrevligt att tänka på.Det där är så osannolikt märkligt. Jag har så många frågor. Vi har ett ansträngt ekonomiskt läge sa finansministern i en presskonferens häromdan som ett svar på varför man inte justerar gränsen för statlig inkomstskatt. Och dan efter kommer det här - att snuset ska bli billigare. Så vi ska alltså minska statens intäkter för att det ska bli billigare att snusa. Som sagt, jag har frågor.
Du tycker 43 öre är en rejäl skattesänkning på diesel?Det regnar manna nu . Nytt jobbskatteavdrag, rejäl sänkning av reduktionsplikten på diesel. Utöver det extra skattesänkning på diesel och bensin. Sänkt skatt för pensionärer.
Nej det tycker jag inteDu tycker 43 öre är en rejäl skattesänkning på diesel?
Hur många hundralappar får pensionärerna nästa år?
Jobbskatteavdrager ger hur mycket, när ännu fler ska betala statlig inkomstskatt?
Maten blir ännu dyrare pga en svag krona som iaf jag skyller på SD.
Så exakt vad är det då som du tycker är bra? Läser du bara rubrikerna och inte vad det innebär?Nej det tycker jag inte
Gå tillbaka och läsSå exakt vad är det då som du tycker är bra? Läser du bara rubrikerna och inte vad det innebär?
Jag gjorde det och du svarade:Gå tillbaka och läs
Nej det tycker jag inte
43 öre!Ännu mera skattesänkning på bensin och diesel efter årskiftet . Det meddelar regeringen och SD idag.
fortfarande besviken...43 öre sammanlagt. Om man ska ha en brun regering var det väl detta jag ändå hade "hoppats" på så man kan ta sig till jobbet när man inte är höginkomsttagare o kan ha elbil. Men nej.Det regnar manna nu . Nytt jobbskatteavdrag, rejäl sänkning av reduktionsplikten på diesel. Utöver det extra skattesänkning på diesel och bensin. Sänkt skatt för pensionärer.
Till och med radioprataren på Bandit häcklade regeringens "skattesänkning". Sänka skatten på snus går bra, men att folk ska leva har de inte tänkt på.fortfarande besviken...43 öre sammanlagt. Om man ska ha en brun regering var det väl detta jag ändå hade "hoppats" på så man kan ta sig till jobbet när man inte är höginkomsttagare o kan ha elbil. Men nej.
Trots det är SD enda partiet som går framåt/ökar i dagens SVT/Kantar Public .Maten blir ännu dyrare pga en svag krona som iaf jag skyller på SD.
Betydligt mer sammanlagt vid årsskiftetfortfarande besviken...43 öre sammanlagt.