Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu mera skattesänkning på bensin och diesel efter årskiftet 🤣:banana:. Det meddelar regeringen och SD idag.

Nu får man valuta för att man röstade rätt 🤑
Sammanlagt kommer sänkningen att kosta stadsbudgeten 6,48 miljarder kronor, för 2024, uppger Sjöstedt. Kostnaden tas som en del av det reformutrymme som regeringen tidigare har beräknat till 40 miljarder kronor.

Mellan 2020 och 2022 steg bensinpriset med över 40 procent och dieselpriset med över 60 procent, skriver DN. 🙄

Sammanlagt kommer sänkningen att kosta stadsbudgeten 6,48 miljarder kronor, för 2024, uppger Sjöstedt. Kostnaden tas som en del av det reformutrymme som regeringen tidigare har beräknat till 40 miljarder kronor.

Mellan 2020 och 2022 steg bensinpriset med över 40 procent och dieselpriset med över 60 procent, skriver DN. 🙄
Det regnar manna nu 😋. Nytt jobbskatteavdrag, rejäl sänkning av reduktionsplikten på diesel. Utöver det extra skattesänkning på diesel och bensin. Sänkt skatt för pensionärer.

Det kommer mera för falukorven skivas upp och delas ut mer och mer :bump::D

Det regnar manna nu 😋. Nytt jobbskatteavdrag, rejäl sänkning av reduktionsplikten på diesel. Utöver det extra skattesänkning på diesel och bensin. Sänkt skatt för pensionärer.

Jag undrar når, och om, du och dina meningsfränder ska förså att sänka reduktionsplikten, är att skjuta sig själv i foten?

Sämre med jobben i den gröna sektorn, sämre för Sveriges ekonomi, sämre exportmöjligheter av förädlade skogsprodukter, sämre ekonomi för småbrukare och landsbygdsbor via lägre råvarupriser.

Förutom sämre för klimatet.

Det där med sänkt reduktionsplikt är bara bra för skräniga typer, som grabbar i stadsmiljö.

@Smoothi hade rätt, nu kommer skattesänkningen nästa år, på snus! 😂
Det där är så osannolikt märkligt. Jag har så många frågor. Vi har ett ansträngt ekonomiskt läge sa finansministern i en presskonferens häromdan som ett svar på varför man inte justerar gränsen för statlig inkomstskatt. Och dan efter kommer det här - att snuset ska bli billigare. Så vi ska alltså minska statens intäkter för att det ska bli billigare att snusa. Som sagt, jag har frågor.

Det där är så osannolikt märkligt. Jag har så många frågor. Vi har ett ansträngt ekonomiskt läge sa finansministern i en presskonferens häromdan som ett svar på varför man inte justerar gränsen för statlig inkomstskatt. Och dan efter kommer det här - att snuset ska bli billigare. Så vi ska alltså minska statens intäkter för att det ska bli billigare att snusa. Som sagt, jag har frågor.
Populism, enbart populism. Så otrevligt att tänka på.

Du tycker 43 öre är en rejäl skattesänkning på diesel?
Hur många hundralappar får pensionärerna nästa år?
Jobbskatteavdrager ger hur mycket, när ännu fler ska betala statlig inkomstskatt?
Maten blir ännu dyrare pga en svag krona som iaf jag skyller på SD.

Du tycker 43 öre är en rejäl skattesänkning på diesel?
Hur många hundralappar får pensionärerna nästa år?
Jobbskatteavdrager ger hur mycket, när ännu fler ska betala statlig inkomstskatt?
Maten blir ännu dyrare pga en svag krona som iaf jag skyller på SD.
Nej det tycker jag inte

fortfarande besviken...43 öre sammanlagt. Om man ska ha en brun regering var det väl detta jag ändå hade "hoppats" på så man kan ta sig till jobbet när man inte är höginkomsttagare o kan ha elbil. Men nej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV