Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.expressen.se/ledare/peter-santesson/svenska-politiker-borde-tanka-mer-kortsiktigt/

Jamen det är självklart svaret. Eftersom det är så lätt att snabbt utvärdera polisens insatser vad gäller benånga brott ska det prioriteras. Att arbeta preventivt det tar tid och kan inte utvärderas kvantitativt. Även fast polisen själva (som noteras i ledaren), forskningen och sociala myndigheter alla vill prioritera preventiva åtgärder som gör att det inte kommer att begås brott.
Men herregud vilken idiotisk text

Jag gick från att inte vilja vara med i Nato, sedan kunde jag tänka mig det, men nu när vi väl får gå med vill jag inte igen. Men ja, det har väl sina fördelar antar jag.

Jag gick från att inte vilja vara med i Nato, sedan kunde jag tänka mig det, men nu när vi väl får gå med vill jag inte igen. Men ja, det har väl sina fördelar antar jag.
Jag har väl på sätt och vis accepterat att det inte finns någon återvändo, men jag uppskattar inte tanken på ett krigsmaskineri eller att anpassa politik efter Turkiets nycker (hoppas verkligen inte EU släpper efter för mkt på de problemen med mänskliga rättigheter som var ett av skälen till att Turkiets ansökan dit las på is).

Jag har väl på sätt och vis accepterat att det inte finns någon återvändo, men jag uppskattar inte tanken på ett krigsmaskineri eller att anpassa politik efter Turkiets nycker (hoppas verkligen inte EU släpper efter för mkt på de problemen med mänskliga rättigheter som var ett av skälen till att Turkiets ansökan dit las på is).
Känner detsamma. Är mest less på allt som har med väpnade konflikter och krig att göra. Pallar liksom inte att vi behöver gå med i den typen av allians som Nato är. Vill inte att vi ska ha det behovet.
Jag är nog lite rädd för att verkligheten kommer närmare oss, att vi tappar distansen när vi går med i Nato.

Morgan Johansson:

"Socialdemokraterna har varit i kontakt med regeringsföreträdare om avtalet som slutits mellan Sverige och Turkiet, men vill inte säga när i processen det skedde eller med vem.

– Det finns en överenskommelse. Vi hade en del följdfrågor på det, men vi har fått tillfredsställande svar. Det vi var oroliga för var om man skulle föra in nya moment, säger Morgan Johansson (S).

Han säger att den överenskommelse som nu finns inte innebär några nya åtaganden för Sverige i praktiken.
– Vi fullföljer den överenskommelse som vi träffade för ett år sedan.

Koranbränningar och begränsningar av yttrandefriheten fanns inte med i överenskommelsen, säger han.
– Hade det varit så hade det varit djupt problematiskt."

https://tt.omni.se/s-turkiet-bor-utlamna-kurdiska-raven/a/kEPkaL

Den här katten behöver packa väskan och hitta en ny matte:

"Sverigedemokraten i Kalmar Lillemor Marcus Jonsson hyllade ett mord på en känd kriminell person i Stockholm genom att lägga upp ett inlägg i sociala medier under söndagen. Något som Dagens Kalmar var först att rapportera om.

Inlägget innehåller en bild på den avlidne mannen och festliga emojier som champagneflaska och konfetti.

SD-profilen påstår att hon inte publicerat inlägget och menar att det kan vara hennes katt som kommit åt telefonen och lyckats lägga ut det."

https://sverigesradio.se/artikel/sd-profil-hyllade-mord-i-sociala-medier-skyller-pa-sin-katt

Den här katten behöver packa väskan och hitta en ny matte:

"Sverigedemokraten i Kalmar Lillemor Marcus Jonsson hyllade ett mord på en känd kriminell person i Stockholm genom att lägga upp ett inlägg i sociala medier under söndagen. Något som Dagens Kalmar var först att rapportera om.

Inlägget innehåller en bild på den avlidne mannen och festliga emojier som champagneflaska och konfetti.

SD-profilen påstår att hon inte publicerat inlägget och menar att det kan vara hennes katt som kommit åt telefonen och lyckats lägga ut det."

https://sverigesradio.se/artikel/sd-profil-hyllade-mord-i-sociala-medier-skyller-pa-sin-katt
Det var avancerat för att vara en katt.

Det är intressant att se hur ursäkterna från SD-anhängare utvecklas över tid. Från jag-var-ung-och-det-var-längesen till jag-måste-ha-blivit-hackad och nu det-måste-ha-varit-katten.

Svårt det där, att vara rumsren med sina åsikter.
Äh, målposter har ju redan flyttats... det kommer väl snarare bli så att majoriteten blir så vana att man rycker på axlarna åt det som tidigare inte sågs som rumsrent. :(

Nu börjar det äntligen hända saker. Lagen beräknas gälla från 1/12 2023.

Det föreslås bl.a. att åldersgränsen för att neka uppehållstillstånd på grund av anknytning höjs och att möjligheterna till undantag från försörjningskravet vid anhöriginvandring, när anknytningspersonen är alternativt skyddsbehövande, begränsas. Vidare föreslås att bestämmelserna om uppehållstillstånd på grund av särskilt ömmande omständigheter tas bort och att barn i stället ska få beviljas uppehållstillstånd på grund av synnerligen ömmande omständigheter trots att omständigheterna inte har samma allvar och tyngd som för vuxna

https://www.regeringen.se/rattsliga...r-till-uppehallstillstand-av-humanitara-skal/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar