Jösses så många logiska kullerbyttor i det resonemanget.
Jag läste några fler av hans krönikor. Jag är inte imponerad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses så många logiska kullerbyttor i det resonemanget.
Men herregud vilken idiotisk texthttps://www.expressen.se/ledare/peter-santesson/svenska-politiker-borde-tanka-mer-kortsiktigt/
Jamen det är självklart svaret. Eftersom det är så lätt att snabbt utvärdera polisens insatser vad gäller benånga brott ska det prioriteras. Att arbeta preventivt det tar tid och kan inte utvärderas kvantitativt. Även fast polisen själva (som noteras i ledaren), forskningen och sociala myndigheter alla vill prioritera preventiva åtgärder som gör att det inte kommer att begås brott.
Jag har väl på sätt och vis accepterat att det inte finns någon återvändo, men jag uppskattar inte tanken på ett krigsmaskineri eller att anpassa politik efter Turkiets nycker (hoppas verkligen inte EU släpper efter för mkt på de problemen med mänskliga rättigheter som var ett av skälen till att Turkiets ansökan dit las på is).Jag gick från att inte vilja vara med i Nato, sedan kunde jag tänka mig det, men nu när vi väl får gå med vill jag inte igen. Men ja, det har väl sina fördelar antar jag.
Känner detsamma. Är mest less på allt som har med väpnade konflikter och krig att göra. Pallar liksom inte att vi behöver gå med i den typen av allians som Nato är. Vill inte att vi ska ha det behovet.Jag har väl på sätt och vis accepterat att det inte finns någon återvändo, men jag uppskattar inte tanken på ett krigsmaskineri eller att anpassa politik efter Turkiets nycker (hoppas verkligen inte EU släpper efter för mkt på de problemen med mänskliga rättigheter som var ett av skälen till att Turkiets ansökan dit las på is).
Mjo, deras "systerparti". Herregud vad grova saker hon kom undan med, för hon verkar ju inte alls förneka att det var hon som skrev dem.Inte direkt relaterat till svensk politik, men igenkänningsfaktor de luxe
Håller lite förvånande med expressens ledare om den här texten: https://www.expressen.se/ledare/om-farre-sitter-i-fangelse-kan-brottsligheten-minska/
Det var avancerat för att vara en katt.Den här katten behöver packa väskan och hitta en ny matte:
"Sverigedemokraten i Kalmar Lillemor Marcus Jonsson hyllade ett mord på en känd kriminell person i Stockholm genom att lägga upp ett inlägg i sociala medier under söndagen. Något som Dagens Kalmar var först att rapportera om.
Inlägget innehåller en bild på den avlidne mannen och festliga emojier som champagneflaska och konfetti.
SD-profilen påstår att hon inte publicerat inlägget och menar att det kan vara hennes katt som kommit åt telefonen och lyckats lägga ut det."
https://sverigesradio.se/artikel/sd-profil-hyllade-mord-i-sociala-medier-skyller-pa-sin-katt
Ja, nästan lite obehagligt att katten är så morbid!Det var avancerat för att vara en katt.
Det är många som vet hur jobbigt det är med katter som inte är rumsrena.Det är intressant att se hur ursäkterna från SD-anhängare utvecklas över tid. Från jag-var-ung-och-det-var-längesen till jag-måste-ha-blivit-hackad och nu det-måste-ha-varit-katten.
Svårt det där, att vara rumsren med sina åsikter.
Äh, målposter har ju redan flyttats... det kommer väl snarare bli så att majoriteten blir så vana att man rycker på axlarna åt det som tidigare inte sågs som rumsrent.Det är intressant att se hur ursäkterna från SD-anhängare utvecklas över tid. Från jag-var-ung-och-det-var-längesen till jag-måste-ha-blivit-hackad och nu det-måste-ha-varit-katten.
Svårt det där, att vara rumsren med sina åsikter.
Däremot är det vetenskapligt intressant att rasismen kan vara en så totalt genomsyrande del av ett hem att till och med katter som bor där driver debatt i ämnet på nätet.Det är många som vet hur jobbigt det är med katter som inte är rumsrena.