Svensk hingst till Felicianosto?!?!?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fenestra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 177

Fenestra

Trådstartare
Leker med tanken på att vara "solidarisk" och kika på svensk hingst åt damen!Skulle vara roligt så att inte vårt "svenska" försvinner.
Har en bestämd utländskstammad kandidat. Hon är 163-164, fått 38 poäng som fyraåring, mkt bra ben, kort och kompakt, bra skritt(8) sådär trav(7), bra galopp. Älskar att hoppa samt ngt het ska gått 1.30.. e:Feliciano ue Robin Z- Nebraska-Iran. Hon är en otroligt trevlig och lugn häst att hantera mkt mkt kelig och närvarande! :love: Hon behöver lättas upp:angel:
Någon som har förslag? Briar lämnar för stort och Okeanos har jag kikat lite på..
Tacksam för svar denna tidiga morgon( sitter och väntar på tandläkarebesök:eek: )

Sv: Svensk hingst till Felicianosto?!?!?

Det är en mkt vacker hingst! Vet du hur han har presterat? Dum fråga kanske men har Bellini "vandrat vidare"?

tyvärr, kolla med Görel:idea: hon har valt honom i år till sitt sto, Bellini har jag heller ingen koll på:o , jag är inte så hemma bland svenska hingstar, har jobbat för länge utomlands;)

ok.. jag hade för mig att jag läst/hört det någonstans.
Det är inte lätt att hålla koll...:angel:
Tack för att ni tar er tid och svarar!

Lambourghini då? Bellinis son - vet dock inte om han "lättar upp" eller om hans möderne är "svenskt"

/Kristin

Lambourghini då? Bellinis son - vet dock inte om han "lättar upp" eller om hans möderne är "svenskt"

/Kristin

Lambourghinis möderne är svenskt, han kommer från stofamilj 42. Han har Utrillo i fjärde led så ihop med ett Feliciano-sto som har honom i tredje så hamnar han lagom långt bak i avkomman;)

Jag trodde att ni menade halvblodshingstar som verksamma inom ASVH. Men då tar jag tillbaka det och lägger ut dessa som förslag:
Spender S el Lasandos 922 el Niklas 916 el Hip hop 1045 el Irco Mena 763?

Irco mena har ganska mycket fullblod så han skulle kanske lätta upp.

Senast ändrad:

Niklas och Irco Mena är e Irco Marco precis som Feliciano. Hip Hop är själv efter Feliciano!

Spender S är som Aerline, född i Sverige av importerade föräldrar, Lasandos är importerad.

Spender S är som Aerline, född i Sverige av importerade föräldrar, Lasandos är importerad.

Spender S är efter Silbersee 893 som var stambokförd i svensk varmblodsavel.
Men Cosmopolite S? e: Cardento ue:Roderik. Han har kanske lite för utlänsk stam? :angel:

Spender S är efter Silbersee 893 som var stambokförd i svensk varmblodsavel.
Men Cosmopolite S? e: Cardento ue:Roderik. Han har kanske lite för utlänsk stam? :angel:

Och Silbersee var importerad precis som Spender's mamma. Klart att han var stamboksförd, det finns många stamboksförda importer i Sverige!

Jag ville också ha en svensk hingst som lättar upp lite så jag valde Impuls 1139.
Han är ju ny för i år så man vet ju inte så mycket om honom men han är otroligt vacker och gick mycket bra på bruksprovet så jag tyckte att det var värt ett försök.

Lambourghinis möderne är svenskt, han kommer från stofamilj 42. Han har Utrillo i fjärde led så ihop med ett Feliciano-sto som har honom i tredje så hamnar han lagom långt bak i avkomman;)

Ok tack för infon! Detta innebär ju att även jag skulle kunna betäcka mitt sto med honom som oxå har Utrillo i fjärde led:)
Vilket också leder till att jag skulle kunna betäcka henne med Feliciano:bump: Om jag någonsin väljer en Hopphingst till henne ska det vara med Feliciano i stammen:love:

/Kristin

OT OT OT

Är det Fille på din avatar eller är det din "bebis" som är far upp i dan??

/Timsetim, som ber om ursäkt för trådstöld

Trevligt med solidara människor ;)(så kanske vi kan få behålla några svenskstammade hingstar ;)).
Lambourghini var min första tanke om det gäller att lätta upp. 2 andra hoppstammade (enligt en del, bla mig ;)) så finns ju Briar och Okeanos också, men om de lättar upp vill jag ha osagt.. Vilka finns det mer?
U

jag hade ett inlägg mellan #1 och #2 där jag föreslog Lambourghini, men eftersom jag länkade togs den bort. Det är därför det ser lite mystiskt ut är uppe:smirk:

Var inte Bellini svensk???

Liknande trådar

P
Avel Funderar lite på att betäcka mitt sto. Vill gärna ha lite tips på passande hingstar. Lite om stoet. e: Artist ue: Robin z -... 2
Svar
35
· Visningar
3 144
Senast: Prestige_
·
Avel Ja vad tror ni om det? Det är bestämt till 99% men vad tror ni? Hon är som sagt e :Feliciano-Robin Z-Nebraska-Iran. Bedömd med 78887... 2
Svar
29
· Visningar
2 766
Senast: Fenestra
·
Avel Som jag tidigare skrivit så blir det med största sannolikhet HdH till vårt sto. Men både jag och min sambo är eniga om att vi måste... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 004
Senast: shady
·
Avel Hade nån tråd i höstas men har inte kommit fram till så mkt ang hingstval till mitt sto i år. Så nu vill jag ha nya tankar och idéer... 2
Svar
22
· Visningar
2 857
Senast: rebeckasff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V