Svartvinbär? Rönnbär?

Hastflickan

Trådstartare
Jag funderar på att bygga hage hemma på gården, men hur fungerar svartvinbär med hästar om de skulle smaka/äta på busken? Vi har nämligen lite svartvinbärbuskar här i ett hörn. Lika så ett rönnbärsträd har vi, som kommer isåfall vara i hagen. Fungerar det?

Jag stängslade in 12 vinbärsbuskar i sommarhagen, på hösten var de borta! Så frågan är hur rädd du är om busken :p Hästarna verkade enbart nöjda och glada.

Rönn har jag i vinterhagen, den verkar totalt ointressant för mina djur.

Jag stängslade in 12 vinbärsbuskar i sommarhagen, på hösten var de borta! Så frågan är hur rädd du är om busken :p Hästarna verkade enbart nöjda och glada.

Rönn har jag i vinterhagen, den verkar totalt ointressant för mina djur.

Haha nämen det var väl bra då, vi gillar inte svartvinbär alls, så de får gott och väl käkas upp ;) Vi har 6 buskar i en drös, dock får våra röda vinbär stanna utanför hagen ;)

Varken svarta vinbär eller rönnbär är giftigt för vare sig människor, fåglar, hästar, eller några andra djur öht ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 674
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 646
Senast: ako
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 159
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• För lika namn?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31