Svartvinbär? Rönnbär?

Hastflickan

Trådstartare
Jag funderar på att bygga hage hemma på gården, men hur fungerar svartvinbär med hästar om de skulle smaka/äta på busken? Vi har nämligen lite svartvinbärbuskar här i ett hörn. Lika så ett rönnbärsträd har vi, som kommer isåfall vara i hagen. Fungerar det?

Jag stängslade in 12 vinbärsbuskar i sommarhagen, på hösten var de borta! Så frågan är hur rädd du är om busken :p Hästarna verkade enbart nöjda och glada.

Rönn har jag i vinterhagen, den verkar totalt ointressant för mina djur.

Jag stängslade in 12 vinbärsbuskar i sommarhagen, på hösten var de borta! Så frågan är hur rädd du är om busken :p Hästarna verkade enbart nöjda och glada.

Rönn har jag i vinterhagen, den verkar totalt ointressant för mina djur.

Haha nämen det var väl bra då, vi gillar inte svartvinbär alls, så de får gott och väl käkas upp ;) Vi har 6 buskar i en drös, dock får våra röda vinbär stanna utanför hagen ;)

Varken svarta vinbär eller rönnbär är giftigt för vare sig människor, fåglar, hästar, eller några andra djur öht ;)

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama