Svartslakt troligt öde för Ametist

Sv: Svartslakt troligt öde för Ametist

Ingen ide att förklara för någon som inte verkar vilja förstå.

Tidningar ringer knappast runt huxflux till alla som ger bort en häst och frågar hur det gått.
Någon (du?) har gett dem uppslaget.

FEL igen Älgen - det var förra djurinspektören i den kommun som slakteriet är beläget i, som ringde tidningen Norra Skåne.

De som blivit av med hästar har efter Ametist reportagen ringt självmant till tidningen och berättat att de också blivit av med hästar. Även här på buke finns 2 st.

Nej - jag vare sig kan eller vill fårstå dina envisa påhopp på mig och andra som drabbats. Du har ett helt sjukt sätt att resonera + att du klara tydligen inte av att "ta in" inforamtion.

Det var ett klent resonemang du har....

Det är faktiskt inga påhopp. Måste vara som du uppfattar det.

Däremot är du väldigt drivande i frågan och kommer med en massa saker som inte är styrkta känns det som

Tänk dig för innan du skriver, du påstår att hästen är ett sällskaps djur till människa och jag skriver att så icke är fallet. För dig kanske och merparten, men långt ifrån alla. Det finns köttproducerade stallar här i Sverige, och som tidigare skrivet på Island där i princip huvuddelen av köttet kommer av häst.

Självklart förstår man det man vill förstå.

Om nu merparten använder hästen till annat än mat vad är då meningen med djuret? Är det att betrakta som slaktdjur? Nej det anser inte jag.

Just det - självklart förstår man det man vill förstå....

Hur många procent av alla hästar i Sverige föds upp endast i syfte att gå till slakt?
Vilken ras pratar vi här?
Vid vilken ålder slaktas hästarna?
Var ligger dessa stallar, är det utspritt över hela landet?
Vilket liv lever dessa hästar under tiden de lever om de endast är avsedda för köttproduktion, går de ute på lösdrift, uppstallade, rids??
Varför skulle man välja att satsa på hästköttsuppfödning när köttpriset är så lågt??? Är det inte mer ekonomi i att ha nöt?? Ta bara en sån sak som hovslagarkostnaden.
Jag antar att du kan svara på dessa frågor , då du verkar insatt.

Därför att ingen vill åka fast för doping eller att ha använt förbjudna preparat.

Intressant då det gärna diskuteras hurvida andra bedriver svartslkt. Olagligt som olagligt.

Precis, men substansresterna som ev blir kvar i ev kött sedan det har kanske inte högsta prio. Syns det inte så finns det inte.

Det är faktiskt inga påhopp. Måste vara som du uppfattar det.

Däremot är du väldigt drivande i frågan och kommer med en massa saker som inte är styrkta känns det som

Exakt vad är det som inte är styrkt? Ametsit o de andra hästarna finns. Hästägarna har undertecknade kontrakt av slaktardottern. Menar du att hästarn inte existerar eller vadå?

Jag och väldigt många med mig uppfattar dina inlägg som tarvliga påhopp och inget annat. I en av de första trådarna trodde du jag var en tonåring som hittat en bild på nätet och gjort en historia av alltihop...löjligt.

Det är ingen som hittar på här inte! Vi är många nu med samma historia allihop.

Nöt är inte heller så ekonomiskt alla gånger.

Det finns dessutom fler kulturer än vår. Frankrike är de glada i hästkött tex.

Hursom så är det inte förbjudet att slaka häst i Sverige överhuvudtaget så hur dessa prodocenter gör är ganska orelevant så länge det inte bryter mot lagen.

Var pjok intresserad av dessa tidningar innan Amestist historien?

Hur ska jag kunna vet det? Det enda jag vet är att det finns negativa artiklar om företaget skrivna flera år tidigare abropå din anklagelse om att Pjok skulle bedriva häxjakt mot företaget.

Jag har aldrig påstått att hästarna inte finns.
Däremot är skeptisk till det påstådda brottet.

Dessutom är man enligt lag oskyldig till motsatsen bevisats.

Inte företaget utan tidgare nämd person.
Slakteriet verkar bara vara en utgrening av det hela.

Var pjok intresserad av dessa tidningar innan Amestist historien?

Nej inte ett dugg - men eftersom de ringde mig och intervjuade mig så BLEV jag självklart intresserad av att läsa dem.

Använd sökfuktionen så hittar du massor om slakteriet med datum långt tillbaka i tiden. Ametist historien är ifrån sommaren 2008.

Det är visst relevant för jag vill veta!!
Fra/ Ita och kontinenten har en helt annan syn på just hästkött, det vet vi.
Men hur är det i Sverige?? Du som känner flera stycken kan väl svara på mina frågor som jag ställde till Boj!!

Nöt är inte heller så ekonomiskt alla gånger.

Det finns dessutom fler kulturer än vår. Frankrike är de glada i hästkött tex.

Hursom så är det inte förbjudet att slaka häst i Sverige överhuvudtaget så hur dessa prodocenter gör är ganska orelevant så länge det inte bryter mot lagen.

Som vanligt missar du poängen....

Slaktdjur eller sällskapsdjur eller "vadförnågot" betraktat i de lagar som reglerar hanterinen av kött och karensmedel.....kan det vara en ledtråd?

Det går ju bra att ta fram dessa uppgifter på samma sätt som alla andra får dem, hittills verkar ju inte det vara problemet om man ska tolka inläggen. Uppgifter har man ju kunnat få tidigare menar jag, det här är inga hemligheter. Sen är i regel dessa gårdar inte bara köttproducerade utan har även annan produktion precis som hos kor.

Jag har aldrig påstått att hästarna inte finns.
Däremot är skeptisk till det påstådda brottet.

Dessutom är man enligt lag oskyldig till motsatsen bevisats.

Oskyldig tills man döms javisst - har någon påstått något annat.

Tidningarna skriver om viteföreläggande om anmälningar etc...får man inte anmäla heller då innan man är dömd....ingen får säga någto förrän man är dömd....:rofl::rofl:

Inte företaget utan tidgare nämd person.
Slakteriet verkar bara vara en utgrening av det hela.

Den "icke nämnda personen" leder osökt vidare direkt till slakteriet OCH där ligger det en eventuell kommade story för media.

Media har gjort en bedömmning av sannolikheten att det verkligen blir en story - OCH - gjort valet att skriva om Ametist som en inledning till resten......alltå Älgen - "Ametist historien" blir bara början.....

Det går ju bra att ta fram dessa uppgifter på samma sätt som alla andra får dem,
Hur då? Jag har sökt på nätet, hittar inget!
hittills verkar ju inte det vara problemet om man ska tolka inläggen. Uppgifter har man ju kunnat få tidigare menar jag, det här är inga hemligheter. Sen är i regel dessa gårdar inte bara köttproducerade utan har även annan produktion precis som hos kor.
jag tolkar det som att du inte kan ge svar på en endaste av alla frågorna.

Hur då? Jag har sökt på nätet, hittar inget!

jag tolkar det som att du inte kan ge svar på en endaste av alla frågorna.

Det är nog den sanna och rätta tolkningen.

Ha det Lillfi vi hörs av :)

, du påstår att hästen är ett sällskaps djur till människa och jag skriver att så icke är fallet.
Det finns köttproducerade stallar här i Sverige,
Jag vill att du utvecklar de här påståendena. Därav mina frågor. Jag frågar dig eftersom du tydligen vet och inte jag . Jag vill veta i vilken omfattning vi pratar här.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka