Sv: Svartslakt troligt öde för Ametist
Snälla människa själv, du har absolut inget för att bli otrevlig bara för att jag ställer frågor till dig!
det är allmänt känt att de hästkött vi förbrukar kommer merparten från import.
Men det var ju inte det som var frågan.
Men det är merparten det, var tror du att resten kommer ifrån?
Varför ställer du en motfråga?? Svara istället då! Resten.. det är väl gamla uttänta rid-trav galopphästar som inte funkar längre...det var själva uppfödningen i syfte att producera kött som jag ville veta mer om.
samt de köttproducerade stallar som finns, och enstaka enskilda slakthästar
ja hur många sådana stallar finns det?
Men självklart går en och annan uttjänt häst till slakt, det var inte det som var frågan utan du
ditt påstående:
Att det finns hästuppfödning i Sverige endast i syfte att producera kött. och min fråga blir då följaktligen hur stor är denna verksamhet i förhållande till annan hästverksamhet eftersom du hävdar att männskorna i Sverige inte har hästar som sällskap eller för sitt fritidsintresse enligt ditt inlägg 191 och 196. Då vill jag också veta hur stor den delen av männsikor som
du menar inte ser hästar som sällskap utan som mat! Långt ifrån alla skriver du, hur långt då undrar jag?
Som info, ett av de större rökerierna har jag haft som granne, de hade eget köttproducerade stall för att kunna tillverka bl a bra hamburgerkött. (smörgåspålägg om det inte är bekant)
jo det är bekant, sluta upp att vara spydig!!
Ok din granne då, berätta om hans hästbesättning, och svara på mina tidigare frågor. inlägg 205.